[TI] Eper ruiter4daagse 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hubbels

Eper ruiter4daagse 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:01

Heeft iemand hier al eens aan mee gedaan? Lijkt mij enorm leuk, maar wil het liever niet alleen doen.
Moet je paard hier super goed voor getraind zijn?
Zou iemand (of meerdere mensen) het leuk vinden om dit volgend jaar samen te gaan doen?
Of is er nog een andere 4daagse?

Ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes karin

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:43

Ik weet dat mijn vader speelt met de gedachte speelt om mee te doen maar dan op/met de koets :-)
Laatst bijgewerkt door Allienda op 02-10-13 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Re: Eper ruiter4daagse 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:45

Heb 1x meegedaan, is gaaaaaff!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:32

ik ken wel iemand die daar elk jaar aan mee doet, schijnt een groot succes te zijn!
je hebt ook de vierdaagse in drenthe nog.... kom even niet op de plaatsnaam

Caily
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:24

Dwingeloo ;)

Lijkt mij ook wel een keer wat, voor 2015...

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 13:45

Mmmm Dwingeloo, is dichterbij voor mij(niet dat Epe nou zo ver is)

Het lijkt mij zo leuk om zoiets met een paar mensen, of in ieder geval met zijn 2en te doen!
Dussss is er iemand die bij mij in de buurt woont (we moeten wel trainen natuurlijk :D ) die dat ook heel leuk en gezellig lijkt PB me dan ff.
Misschien volgende jaar samen naar Dwingeloo of Epe *\o/* *\o/*

Of een Tinker4daagse ergens in het land, zou dat niet leuk zijn :9 :9 :9

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:34

is mooi om te rijden in epe heb 4 jaar meegereden, en 3 jaar niet. Maar volgend jaar wil ik wel weer die kant op eens kijken wat ik doe maar als je kan dan zou ik zeggen gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:52

Wanneer is dit dan?

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:35

Mijn vriendin rijdt de eper vierdaagse al een aantal jaren. Ik kom altijd een dag kijken. In drenthe is er zorgvlied ook een 4 daagse die ze ook rijd. Moet zeggen dat ik zorgvlied mooier vind wat betreft de natuur. Epe is erg gezellig bij aankomst maar dat was dit jaar ook beter in zorgvlied. Epe heeft veel aanspanningen en veel over het harde in ieder geval meer dan bij zorgvlied. Epe heeft een intocht op vrijdagavond meeste mensen gaan dan verkleed. En de zondag er voor een pannenkoekenrit. Allebei erg leuk maar wel verschillend.
Epe is in juni en zorgvlied in september.
Je kunt ze ook zoals zij doet allebei rijden maar je moet wel voor die tijd echt al grote ritten gaan maken. elke dag is het gemiddeld 25 km. Dus voor de tijd wel al beginnen met conditie op doen anders halen ze de vierde dag echt niet.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:48

Ik organiseer naar drente een ruitervakantie, super adres voor ruiter en paard. zie www.fanerberveld.webnode.nl ik probeer de vakantie voor de deelnemers zo betaalbaar mogelijk te houden zonder in te leveren op een goede accomodatie voor ruiter en paard en dat in een schitterende omgeving.
momenteel zijn wij ook weg en de volgende mogelijkheid is in april 2014 (weekend) en in juli 2014 een week.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:00

Ik heb in 2004 meegedaan op een Tinkerruin die ik toentertijd reed. Het was zwaar met 30+ graden, en nergens was water voor de paarden (heb ik nog over geklaagd bij de rustplaatsen). Toenmalige stal eigenaresse kwam toen melkbussen met water brengen. Mijn eigen Tinker staat nog geen km van Epe af, maar doe er niet meer aan mee. Was echt maar eenmalig :) . Als je mee wilt doen zou ik zeker je paard en jezelf trainen, want het zijn toch 20+ km's per dag.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:06

Gelukkig gaat het niet om 'de eper ruiter4daagse' zoals jij het noemt, dat zou toch érrug jammer zijn voor alle menners die óók al jaren in grote getale meedoen!

Je zal vast de Eper Paardenvierdaagse bedoelen?

Afgelopen zomer was voor mij de 5e x, alle keren als menner. 2x met mijn shetmerrie enkelspan, en afgelopen 3 jaren met mijn Welsh A merrie enkelspan.

Het is ontzéttend leuk, prachtige omgeving, héle leuke gezellige sfeer. Ja........... je kan er een heel boekwerk over schrijven, maar eigenlijk moet je het gewoon zelf eens meegemaakt hebben.

Hou er wel rekening mee dat je je tijdig inschrijft en opgeeft. De inschrijving zelf begint op 1 januari. Al is het wel zo, dat als je nog nooit, (of het voorgaande jaar niet) hebt meegereden, je moet worden ingeloot om mee te kunnen doen. Dus je moet ook een beetje geluk hebben. Wordt je niet ingeloot, kom je op een reserve/wachtlijst. Er zijn nl. 2 lotingsronde's; de 1e ronde is voor de mensen die eerder al hebben meegereden, daar worden eerst de startplaatsen aan toegekend. Daarna volgt de rest met een 2e lotingsronde.

Blingh schreef:
Wanneer is dit dan?

Google is your best friend...... dan kom je vanzelf op de site van de Eper Paardenvierdaagse uit:
http://www.paarden4daagse.nl/

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:50

Ik heb hem met Keltic in 2008 ook met de koets gedaan! Zou heel leuk zijn als je vader hem nog eens met hem zou doen!

Je paard moet wel enige conditie hebben, je rijdt ook wel stukken over best zware zandpaden, met de kar merk je dat meer dan onder het zadel. Het hangt er ook vanaf waar je logeert die dagen, wij reden elke dag nog extra 5 km en heen en weer terug naar ons adresje dus dat waren elke dag nog eens 10 km meer. Ga wel tijdig op zoek naar een plekje op te overnachten!

Maar het is wel een super ervaring! Ik heb erg blij dat ik mee heb gedaan!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:06

KarinLF schreef:
Mmmm Dwingeloo, is dichterbij voor mij(niet dat Epe nou zo ver is)

Het lijkt mij zo leuk om zoiets met een paar mensen, of in ieder geval met zijn 2en te doen!
Dussss is er iemand die bij mij in de buurt woont (we moeten wel trainen natuurlijk :D ) die dat ook heel leuk en gezellig lijkt PB me dan ff.
Misschien volgende jaar samen naar Dwingeloo of Epe *\o/* *\o/*

Of een Tinker4daagse ergens in het land, zou dat niet leuk zijn :9 :9 :9

Ik zou ook heel graag eens gaan maar ik woon helaas niet bij je in de buurt ;)
Ook eerst maar eens zien of ik een van de paarden in zo`n goede conditie ga krijgen :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:10

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:33

Afgelopen juni heb ik voor het eerst de eperpaarden4daagse gereden, dat was al jaren mijn doel, maar lukte maar steeds niet. Het was echt superleuk! Wel spannend, want mijn anders zo brave paardje werd behoorlijk fel.
Ik heb het dit jaar met onze haflinger gereden, maar misschien komend jaar met mn tinker. Zij word nu ingereden, dus tis ff afwachten hoe ze het gaat doen.
Ik wil best samen gaan. Leuk

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:42

Jaa! Ik zou dit jaar ook graag meedoen. :D Heb ook nog niemand met wie ik kan gaan dus vind t leuk om misschien met bokkers te gaan!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 05:42

Erres schreef:
Afgelopen juni heb ik voor het eerst de eperpaarden4daagse gereden, dat was al jaren mijn doel, maar lukte maar steeds niet. Het was echt superleuk! Wel spannend, want mijn anders zo brave paardje werd behoorlijk fel.
Ik heb het dit jaar met onze haflinger gereden, maar misschien komend jaar met mn tinker. Zij word nu ingereden, dus tis ff afwachten hoe ze het gaat doen.

Ojee, hoe kwam het dat ze zo fel werd?
Was het te druk voor haar? Dat hoor je wel meer namelijk, dat het er zo druk is

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:09

Ik wil dit jaar ook mee gaan doen in Epe met mijn tinker(kruizing).
Heb met iemand afgesproken te rijden, maar t is nog niet zeker of ze kan ivm school en haar paard.
Ik zou ook liever niet alleen gaan, tis voor mij ook voor t eerst namelijk..

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:57

hahhahah een tinker vierdagse. Het zou wel een stunt zijn!!! probeer maar eerst een tweedaagse te doen hihihhi maar dan wel centraal Nederland, Utrechtse heuvelrug bijv hiihiiii Zorg dan wel dat er genoeg overnachtingsplaatsen zijn voor pard en ruiter en menners
Maar Epe is en blijft gewoon mooi.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:29

KarinLF schreef:
Erres schreef:

Ojee, hoe kwam het dat ze zo fel werd?
Was het te druk voor haar? Dat hoor je wel meer namelijk, dat het er zo druk is

Tja, waarom..ik denk toch wel de spanning van al die andere paarden. Het begon eerst heel relaxed, totdat de 1ste menkar voorbij kwam. Werd ze helemaal wild van en dat terwijl ze zelf met grote regelmaat voor de kar loopt. En ze wilde steeds naar de paarden vóór haar toe, wat natuurlijk niet gaat, want de start was al 2 uren eerder geweest dus liepen er al veel voor ons, haha. Maar ik ben samen met iemand die op een fries reed gaan rijden(ik kende haar voordien niet) en wanneer we gingen draven liet ik die voorop lopen, dus eigenlijk blokken, zodat ze niet te hard ging. 3de dag ging hartstikke leuk, 4de dag niet en dacht ik op pleisterplaats maar te stoppen. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, want mensen op een menkar met 2 friezen ervoor boden aan om voor me te rijden en dat werkte perfekt. Liep ze mooi achteraan. Wat ik zo super vind, is dat iedereen zo aardig is, zelfs onbekenden, en je spontaan helpen. Super!
Het is echt heel leuk om te doen. En ik ga volgend jaar zeker weer! :j

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:03

Ik zit er ook aan te denken om mee te gaan doen. Vanaf volgend jaar rijdt ik geen wedstrijden meer en Wilco en ik zijn nu meer van het lekker ontspannen rijden. Ik weet niet of ik dan alleen ga, met een groep, of dat mijn moeder als ze mee wilt gaat mennen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:31

zou graag een keer meedoen maar heb helaas geen paard tot beschikking