Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jaime_andrea schreef:Ik heb na lang twijfelen iemand gezocht en uiteindelijk ook gevonden voor mijn paardje.
Ik had direkt een goed gevoel bij haar en wist dat het goed zat en ja je moet leren los laten en vertrouwen.
En de verzorgster die ik heb was het hele tinker ras onbekend dwz..ze kwam uit de wedstrijdsport met alleen maar fanatieke hete KWPN-ers en geen dwarse tinker...MAAR..ze is helemaal om want ze zegt..tja met mijn wedstrijdpaard kon ik niet met een lang teugeltje naar buiten want dan was paard eerder bij stal terug dan ik zou willen en nu kan ze heeeeerlijk uren sjokken door de polder en meneer kijkt nergens van op.
Ik vind het heerlijk dat ik dr heb.
Heb een gezin en kom helaas gewoon tijd te kort om hem te rijden en daar komt bij ik kan nu ook eens gewoon een dag weg, onbezorgd en hoelaat ik dan thuis ben maakt niet uit want dan bel ik haar op en gaat ze heerlijk tutten en rijden en hoef ik snachts niet meer langs om te kijken of ie weg genoeg water heeft of nog hooi moet..
En ze zei altijd, een tinker is koppig maar ik ben koppiger.. zal wel een flinke tik hebben gegeven.. maar tinklief ging toch omhoog, heeft ie bij mij nog nooit gedaan. En als je weer te zacht bent gaat ie er gewoon vandoor buiten. Als die het ergens niet mee eens is en niet eerlijk behandeld wordt heb je een probleem
Dus ik ben daar heel voorzichtig mee.
. Ik ben hem nu nog aan het inrijden en ben nog niet een heel ervaren eigenaar, dus nog te vroeg voor een bijrijder. Maar als hij wat verder is; wie weet. Mijn zusje is ook begonnen met paardrijden en heeft (na 4 lessen!) al even op hem gereden. Ging heel goed! Dus voor de toekomst is dat misschien wel wat
8nnemiek schreef:Mijn tinker zou ik niet zomaar met iemand anders meegeven. Het is een paard met een behoorlijk karakter, en ik ken hem door en door en kan ermee lezen en schrijven.. Maar ik heb bv eens een instructrice gehad, die kon goed rijden en werkte net als ik met natural horsemanship.. in de bak ging dat best goed, maar mijn tink wilde echt niet ermee naar buiten, zonder mijEn ze zei altijd, een tinker is koppig maar ik ben koppiger.. zal wel een flinke tik hebben gegeven.. maar tinklief ging toch omhoog, heeft ie bij mij nog nooit gedaan. En als je weer te zacht bent gaat ie er gewoon vandoor buiten. Als die het ergens niet mee eens is en niet eerlijk behandeld wordt heb je een probleem
Dus ik ben daar heel voorzichtig mee.
Voor mijn belg zoek ik wel een verzorgster, daar kun je iedereen op zetten en t beest zet geen stap verkeerd. Maar hij heeft wat meer verzorging nodig aan de benen, en dat lijkt de meeste mensen te veel werk, de meeste lijken echt alleen maar veel en hard te willen rijden..
En daarbij ben ik er zelf bijna elke dag, ze staat 24/7 in een kudde met 6 vriendjes (waarvan 4 ook Tinker) en onbeperkt eten; als ik 1 of 2 dagen niet kom zal ze heus niet treuren.