[TI] GCDHA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefje1201

GCDHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 16:30

Hallo!

Ik sta met mijn twentertinker ingeschreven bij de ics.
ik sprak laatst iemand van het GCDHA en ik vroeg mij af of iemand hier ervaringen mee heeft.

Ik wil namelijk graag volgend jaar met mijn hengstje naar de keuring, dus ik twijfel of ik dan bij ICS zal blijven of naar het GCDHA zal gaan.

Groetjes!

Caira
🏆 Paardenfluisteraar

Re: GCDHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:28

Ik krijg allemaal rare berichten over die club, ik zou eerst eens kijken of ze nog wel erkend zijn

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:13

Ik ervaar het als een erg fijn stamboek. Keuring zijn goed geregeld, mooie locaties, zelf gebruik van stallen. Heb het wel eens anders gezien.
Ze organiseren ook regelmatig erg leuke clinics, cursussen, buitenritten enz enz.

Caily
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:42

Een hengst mag bij meerdere stamboeken gekeurd worden :)

GCDHA lijkt me niks verkeerds aan, wees je er enkel van bewust dat ze geen PVE erkend stamboek meer zijn. Zegt helemaal niks over kwaliteit of organisatie hoor, enkel over bepaalde handelingen die ze wel/niet zelfstandig mogen uitvoeren.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:01

Mogen ze bijv. wel geldige paspoorten uitgeven dan? Ken het verder niet goed, maar dat lijkt mij ook wel even een belangrijk puntje. ;)

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:34

ik ben het met janet eens er is niks op aan te maken op GCDHA .
je moet gewoon even bellen in vragen krijg je al je antwoorden .
het is een leuke en heeeeeeel gezellige club ,en ze doen veel niet alleen keuringen .
ze mogen ook geldige paspoorten uitgeven......

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:24

Nee ze mogen geen geldige paspoorten uitgeven, ze hebben geen licentie gekregen.

Mariska_28
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:41

karla60 schreef:
ik ben het met janet eens er is niks op aan te maken op GCDHA .
je moet gewoon even bellen in vragen krijg je al je antwoorden .
het is een leuke en heeeeeeel gezellige club ,en ze doen veel niet alleen keuringen .
ze mogen ook geldige paspoorten uitgeven......

Kan me hier alleen maar bij aansluiten! Op de site kun je zien wat er allemaal georganiseerd word. O.a. Binnenkort een rit hier in Drenthe..

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:54

mijn eigen hengstje is ook bij hun ingeschreven
Het stamboek geeft gewoon paspoorten uit, van het ICS ltd.
Wat wereldwijd trouwens vaker meer gewaardeerd wordt dan ics nl of nsvt ;-)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:54

Ics ldt heeft ook geen licentie..

Caily
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 04:41

Het GCDHA en ICS ltd. werken niet meer samen, dus dat zou ook erg knap zijn :+ .

Wat ik me nog steeds afvraag, waarom is het zo'n issue of deze organisatie wel of geen paspoorten mag uitgeven. Hebben jullie alleen nog nooit gehoord van een neutraal paspoort? Mijn vorige Tinkerdame, zonder twijfel raszuiver, had en NRPS paspoort bijvoorbeeld, dit zal heus niet anders worden wanneer ik ermee naar de keuring was geweest.

balance
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 05:46

Moderatoropmerking:
Het is een beetje flauw om via dit topic weer op de weg van het net gesloten topic verder te gaan. Dat topic is niet voor niets gesloten. Hou het hier dus gewoon gezellig, met modder gooien op welke manier dan ook is op zijn zachtst gezegd niet erg charmant.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:28

Nou, dat is voor mij niet zo'n moeilijke vraag. Ik ben bij een stamboek aangesloten omdat ik een stamboekpaard heb, van een bepaald ras dus. In het paspoort staat dan ook de afstamming en de behaalde premies.
Het is natuurlijk wel handig als je als stamboek paspoorten uit mag geven... :') Ik heb ooit bij mijn eerste ruin een neutraal paspoort gehad. (via KNHA geloof ik he?) Geen probleem, maar vind het nu wel leuker dat alles in m'n paspoort vermeld staat.

Om eerlijk te zijn begrijp ik het allemaal ook niet helemaal allemaal, maar vind het wel wat vreemd klinken. Niemand heeft mij nog echt goed uit kunnen leggen waarom het GCDHA dan geen paspoorten uit mag geven enz. En daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar. ;)
En verder lees ik idd vaak leuke dingen die door de organisatie GCDHA georganiseerd worden, een pluspunt dus!

butengeweun
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:12

grr. De voor nederland erkende stamboeken kan je hier vinden. Deze mogen een nl paspoort uitgeven
http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=oiukIsHsuOnbPTEcBHRJ

als het gcdha via het ICS-Ltd paspoorten uitgeeft krijg je dus een engels paspoort. Maar weet niet of deze samenwerking nog loopt.

bij deze ook de lijst van in engeland goedgekeurde paspoort uitgevende instanties
http://www.defra.gov.uk/fangr/files/Equine-Species.pdf

Hier staat in dat ics ltd geen paspoorten meer mag uitgeven vanaf oktober 2010 en dat daarna de taken zijn overgenomend door het lipizaner stamboek van engeland

als het een paspoort uit een ander land is bij deze ook de link naar al hun lijsten met erkeningen
http://ec.europa.eu/food/animal/zootech ... eld_en.htm

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:25

Lijkt me dan duidelijk dat GCDHA en ICS Ltd beiden niet meer erkend zijn Nederland toch? Dat staat bij het PVE.

balance
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:23

Nogmaals: het al dan niet erkent zijn van welk stamboek dan ook hoeft hier niet besproken te worden. TS vraagt zich af welk stamboek geschikt zal zijn voor haar hengstje en wie daar ervaringen mee heeft.

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:35

pff m'n jaarling heeft een paspoort en een chip via GCDHA van het ICS Ltd dus hij is vindbaar in het register...
Als hij oud genoeg is zal hij toch bij meerdere aangeboden worden voor de keuring..
Maar Ik vind het wel super zonde dat er meerdere stamboeken zijn voor een ras.
Zoveel mensen zoveel wensen

als mijn tinkerhengstje oud genoeg is ga ik graag naar gcdha om te kijken of de positieve dingen die ik hoor waar zijn ;-)
ICS-nl en nsvt zal ik alleen nog heengaan voor evt. hengstenkeuring voor gastmerries...

via pb te vragen waarom geen ics of nsvt meer voor mij

Zoefje1201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 21:04

balance schreef:
Het is een beetje flauw om via dit topic weer op de weg van het net gesloten topic verder te gaan. Dat topic is niet voor niets gesloten. Hou het hier dus gewoon gezellig, met modder gooien op welke manier dan ook is op zijn zachtst gezegd niet erg charmant.

Dat was ook niet mijn intentie met het openen. excuus!