Ik ben normaal gesproken niet erg veel online hier, maar ik heb jullie mening & hulp nodig!
Ik heb een schitterend mooie tinker op het oog, ze heeft een erg zachtaardig karakter, en was in haar vorige groep de laagste in de rangorde, waardoor ze erg bang werd voor andere paarden én mensen. De angst voor paarden is inmiddels zo goed als weg, alleen voor mensen is ze nog steeds erg bang. Bijna niemand kan haar aaien, of in haar buurt komen. Terwijl ik haar gewoon kan aaien, over haar rug heen kan hangen, kan knuffelen, en als ze mij ziet komt ze gelijk naar me toe terwijl ze voor andere gewoon op een grote afstand blijft. Dat voelt natuurlijk wel erg goed !
Vroeger is ze wel bereden geweest, dus ze kent dat allemaal wel, alleen wilt er niemand tijd en energie in steken, om haar zelfvertrouwen weer een enorme boost te geven. Maar ík wil dat wel. Alleen vroegen ze eerst € 2700,- voor haar, en zijn ze al gezakt naar € 2000,-. Toch vind ik dit erg veel voor een 'bange' tinker, die wel bereden kan worden maar pas als je haar vertrouwen hebt gewonnen.
Wat zouden jullie vragen/geven voor zo'n tinker? En hoe zouden jullie ervoor zorgen dat langzaam maar zeker haar vertrouwen in mensen weer terug komt en haar zelfvertrouwen een boost krijgt? Als ik haar koop, komt ze in een wei te staan met 2 shetjes. Verder, vroeg ik me af, als ik haar koop, en ze moet de trailer in, -waar ze vast en zeker een drama van gaat maken- zouden jullie dan zeggen: je moet erbij staan, zodat ze ziet dat ze niet alleen is, en op het nieuwe adres er ook weer gelijk bijstaan. OF zeggen jullie van: ze moet je pas zien als ze op haar nieuwe plek staat, anders legt ze de link van: enge trailer + betrouwbaar persoon = persoon is niet meer betrouwbaar.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen !
Alvast bedankt
Mvg,
Pinguinyeti