[TI] Tinkerrit Loonse en Drunense Duinen 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jilleke2

Tinkerrit Loonse en Drunense Duinen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 21:23

Zondag 23 juni organiseren wij in samenwerking met ICS Nederland een buitenrit voor alle tinkers in de Loonse en Drunense Duinen. We verzamelen om 11:00 bij manege van Loon in Loon op Zand.
De rit zal ongeveer 20km lang zijn en onderweg zullen we pauzeren bij eetcafé de Klinkert in Drunen. Rond 15:00 zullen we weer terug zijn bij manege van Loon. Wie dat wilt, kan daar ook nog een drankje nuttigen.
Een goede (basis)conditie is wel vereist, het zand in de Loonse en Drunense duinen is zwaar. Natuurlijk rijden we ook door het bos, maar de zandvlakte zullen we ook moeten oversteken.
Om te mogen rijden in in dit prachtige natuurgebied is een vergunning noodzakelijk. Een dagvergunning kost € 2,50 en is verkrijgbaar bij manege van Loon.
Overige kosten zijn de lunch en drinken bij eetcafé de Klinkert. We zijn aan het kijken of we een arrangement kunnen regelen, hierover volgt later meer informatie.

Zie ook de facebookpagina: http://www.facebook.com/events/24959074 ... r_invited..

Afbeelding

Deze foto is vorig jaar gemaakt tijdens een tinkerrit in de Loonse en Drunense duinen van het NSVT 2012

Groetjes Kim en Jill

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:35

Ik ben erbij!

Tinkermuts

Re: Tinkerrit Loonse en Drunense Duinen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 05:52

jammer, ben helaas op vakantie anders had ik graag bowen van sandra hiervoor mee gestolen hihi, wij rijden regelmatig in loon op zand, geweldig om te rijden daar, alvast veel plezier.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:48

Leuk, ik was er ook bij op de rit van de foto.
Was erg gaaf met zo'n grote groep tinkers.
Dus ik ga zeker proberen om er bij te zijn.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:32

ik ben er ook bij! heb me via FB al aangemeld en een boel tinker vriendinnetjes ook uitgenodigd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:17

Ik heb wrs een Shoot maar gaat ie niet door dan sluit ik graag aan! Hoewel ik niet weet of we 20 km gaan volhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:54

Moet je je nog ergens aanmelden verder? Want het ziet er naar uit dat de meeting niet doorgaat.

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 20:39

Nee hoor:)..heb je Facebook? ? Daar kun je ook laten weten dat je mee gaat..maar anders houd ik het gewoon bij haha;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:44

jilleke2 schreef:
Nee hoor:)..heb je Facebook? ? Daar kun je ook laten weten dat je mee gaat..maar anders houd ik het gewoon bij haha;)

Ja had ik hem al op misschien gezet! Het is verzamelen bij Loon op zand, komen jullie ook langs Bosch en duin?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:49

Ik ga er even over nadenken. Lijkt me heel leuk maar de dag ervoor ben ik ook al op pad met Shay. En idd even afwachten of de fotoshoot nu wel of niet doorgaat....

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:24

We zullen wel een week van tevoren moeten weten hoeveel mensen er mee gaan. Dit om te bekijken waar de paarden geparkeerd kunnen worden bij de Klinkert. Ze hebben namelijk 16 stands, dus als we met een grotere groep zijn, kunnen we ook de (afgesloten) rijbak gebruiken om paarden aan te binden.

Daarnaast hebben we nog leuk nieuws! Op een mooi punt op de route zal een fotograaf klaar staan om foto's te maken!

En zeg het voort! Iedere ruiter met een tinker is welkom, ICS, NSVT, GCDHA en stamboekloos maar wel een tinker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:26

Shayla schreef:
Ik ga er even over nadenken. Lijkt me heel leuk maar de dag ervoor ben ik ook al op pad met Shay. En idd even afwachten of de fotoshoot nu wel of niet doorgaat....

Volgens mij gaat die definitief niet door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:55

_Dune_ schreef:
We zullen wel een week van tevoren moeten weten hoeveel mensen er mee gaan. Dit om te bekijken waar de paarden geparkeerd kunnen worden bij de Klinkert. Ze hebben namelijk 16 stands, dus als we met een grotere groep zijn, kunnen we ook de (afgesloten) rijbak gebruiken om paarden aan te binden.

Daarnaast hebben we nog leuk nieuws! Op een mooi punt op de route zal een fotograaf klaar staan om foto's te maken!

En zeg het voort! Iedere ruiter met een tinker is welkom, ICS, NSVT, GCDHA en stamboekloos maar wel een tinker.

Was leuk om je gisteren tegen te komen! Ik zeg dat we snel een datum moeten gaan kiezen voor een ritje :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:27

Ja leuk! Gaan we zeker doen :) Ik pik je dan wel op bij Bosch en Duin.

We hebben een arrangement bij eetcafé de Klinkert kunnen regelen. De lunch kost € 6,50 en hierbij zit het volgende inbegrepen:
Koffie of thee
Soep
Broodje kroket
Broodje ham of kaas

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:36

Super Dank je wel!!!

Ze kan ook met mij mee rijden staan op dezelfde stal haha dus hoef je dr niet op te pikken;:)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:52

Wat jammer dat het zover van ons vandaan is, veel plezier aan diegene die meegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:18

Super die lunch! Moet je van tevoren geld overmaken of daar in het restaurant betalen?

Kim ik rijd dan wel met Jill mee hoef je mij niet speciaal op te halen?

Enne met die tussenstop ik heb dat nog nooit gedaan,is dat een stand-achtig iets wordt dan van voor en achter afgesloten of moet ie vast aan een halster?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:03

De lunch kan daar afgerekend worden. Sommige mensen willen er misschien ook een extra drankje bij, dat is ook geen probleem.
Bij de tussenstop kan je paard in de stand, en anders aangebonden aan een halster staan. Als we met een grote groep zijn (geloof meer dan 16) dan kunnen we zeer waarschijnlijk gebruik maken van de rijbak achter het café om de paarden aan te binden. Er zijn een beperkt aantal halsters en touwen daar aanwezig, voor de zekerheid kun je beter een halster onder je hoofdstel doen en een touw meenemen. Het touw kun je bijvoorbeeld aan je halster vastklikken en om de hals binden, blijft prima vastzitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:07

_Dune_ schreef:
De lunch kan daar afgerekend worden. Sommige mensen willen er misschien ook een extra drankje bij, dat is ook geen probleem.
Bij de tussenstop kan je paard in de stand, en anders aangebonden aan een halster staan. Als we met een grote groep zijn (geloof meer dan 16) dan kunnen we zeer waarschijnlijk gebruik maken van de rijbak achter het café om de paarden aan te binden. Er zijn een beperkt aantal halsters en touwen daar aanwezig, voor de zekerheid kun je beter een halster onder je hoofdstel doen en een touw meenemen. Het touw kun je bijvoorbeeld aan je halster vastklikken en om de hals binden, blijft prima vastzitten.

Oh ik heb zadeltassen dus die neem ik mee kan ik mooi volproppen met zooi!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:10

Komt helemaal goed dan! En mocht je daarvoor nog een keer een ritje willen maken, dan laat maar weten!

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:44

Blingh schreef:
_Dune_ schreef:

Oh ik heb zadeltassen dus die neem ik mee kan ik mooi volproppen met zooi!

Heb je een foto van je zadeltassen en hoe je die vast maakt aan je zadel?
Ik wil ook graag zadeltassen, maar heb geen ringetjes aan de achterkant van mijn zadel.
Ik weet dus ook niet of mijn zadel geschikt is voor zadeltassen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:48

@Freakish, ik heb een soortgelijke tas als deze.
http://www.bxm-horses.nl/paard/zadel-en ... eltas.html
Die hoef je alleen maar te bevestigen aan je singelstoten. Die touwtjes gaan zeg maar om je singelstoot heen en daarna weer terug naar de tas. Beetje lastig uitleggen zo.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:54

Freakish, ik heb deze:
Afbeelding
Daar heb je geen ringetjes voor nodig, die gaat over de lepel van je zadel en bevestig je aan de singelstoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:03

_Dune_ schreef:
Komt helemaal goed dan! En mocht je daarvoor nog een keer een ritje willen maken, dan laat maar weten!

Graag, maar niet in die vieze regen -O-

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:43

Hallo iedereen:)

Graag aanmelden VOOR zondag 16 juni bij buitenritten@gmail.com voor de tinkerrit van zondag 23 juni . weten wij hoeveel mensen en paarden er ongeveer mee gaan.. dank jullie wel:)..
Laatst bijgewerkt door jilleke2 op 23-05-13 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt