[TI] prijs tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ekelienh

prijs tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 18:13

Zoals de titel al zegt, wat kun je vragen voor je tinker?
Zijn ze minder waard dan andere rassen?

Ruin.6 jaar. staat in enkelspan. schuurt niet.

Gr

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:16

Wie zijn de ouders , wat is de stokmaat en welk type draagt hij ?
Veel of weinig behang en ga zo maar door

Allemaal dingen om rekening mee te houden , evenals karakter ( wat bij mij vaak het belangrijkst is , daar ook best voor wil betalen )

ekelienh

Re: prijs tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 21:41

Oke, bedankt
maar is een tinker minder waard geworden dan een kwpn of zoiets?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:48

De vraagprijs bij een tinker is van andere dingen afhankelijk dan bij een kwpn-er. Zonder meer info zal niemand er watvan kunnen zeggen vrees ik..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:50

Over het algemeen is de prijs van een tinker of andere koudbloed lager dan van een kwpner die het netjes doet in de sport.
Maar een kwpn-er die ook niet goed is in de sport is tegenwoordig ook zo duur niet meer.
Dus waar vergelijk je mee.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:22

Ekelienh wilde by ons een 3 jarige zwarte ruin met volpapier echt n beer van n kerel veel behang etc. Voor 700 kopen.. wy vroegen er minimaal 1250 voor en daarna verklaarde ze my dat er erg veel verstand van had nadat ik had uitgelegd dat dit echt bizar weinig is.. dus van jullie informatie zal ze niet veel aannemen kennelijk?

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:41

Nee, ik bied wat ik hem waard vind, nooit bij een smid geweest paard, zag er niet uit, en harstike slap.
paard stond op een plek, kapot getrapt en gaten van en halve meter diep,
logisch dat hij niet goed liep.

Maar hier hebben we het al over gehad, daarom is dit het laatste wat is er over zeg.
de groeten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:26

Mensen die jonge tinkers echt voor zo'n prijs van 700 euro verkopen verpesten de markt.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:41

Paard komt iedere 8 weken by de smid heb ik verteld! Totaal niet slap hartstikke fit en sterk dier zal zo wel eens een foto plaatsen, duidelijk echt geen verstand van tinkers, meisje van 17 die denkt verstand te hebben van een bouw van een paard?Mayon is een beer van een paard met zyn drie jaar al, totaal geen sprietje of slap zit al heel mooi in zyn bespiering, er zyn er veel nog erg onvolwassen op deze leeftyd ivm her laatbloeien, mayon is echt al een stuk meer volwassen.

Jullie zyn in de natte winter geweest logisch dat het kapot en nat was! Nu staat hy lekker op t gras in de kudde! Ooo dit vind ik zo beledigend om iemand zn paard zo af te zeiken.. bah geen paarden kennis en geen eens fatsoen, jullie zyn niet eens een tinker waard! Had ook een naar gevoel helemaa by die engerd die je by had, vond t zo'n handelaars typetje alias koopjes jager!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:46

ekelienh schreef:
Nee, ik bied wat ik hem waard vind, nooit bij een smid geweest paard, zag er niet uit, en harstike slap.
paard stond op een plek, kapot getrapt en gaten van en halve meter diep,
logisch dat hij niet goed liep.

Maar hier hebben we het al over gehad, daarom is dit het laatste wat is er over zeg.
de groeten

Iemand die zo over mijn paard zou praten kreeg hem niet eens mee al bood hij 100.000 euro.

Jij vind hem 700 waard, de verkoper meer.
Dan kom je niet overeen en ga je niet iemand zwart maken maar ga je verder zoeken.

700 voor een paard met vol papier en al betuigd is overigens heel erg weinig.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:59

voor 1250 verkoop ik mijn veulens niet eens dus als je daar een leuke 3 jarige voor kan krijgen dan mag je echt van geluk spreken .

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:06

Idd joella zo iemand komt hier t land niet op. Koopjes jagers hebben we niets aan.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:10

precies , dat ze maar een luxe shetlander kopen voor dat bedrag ofzo
als je geen normaal bedrag wilt uitgeven voor een paard dan kan je ook er ook geen onderhouden.

prijzen van een tinker liggen lager dan een kwpn dus natuurlijk die kan je niet met elkaar vergelijken , , ga in amerika kijken betaald je 10.000 dollar voor een tinker veulen makkelijk hoor.

maar nog geen 1250 euro willen betalen voor wat ik ken als een heel leuk jong ruintje , sorry dan ben je hem ook niet waard

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:14

En terug komend op de vraag zijn ze minder wasrd dan andere rassen.
Nee ze zijn duurder dan haflingers en fjorden.
Voor 700 staan er wat haflingers op mp. Ga je in dat ras verdiepen

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:14

Nee ze kregen m ook echt niet meer mee.. heb ze niet eens wat te drinken meer aangeboden! Kijk iets kan altyd tegen vallen om wat voor reden dan ook.. maar dit is gewoon grote onzin totaal niet waar en verzonnen, als hy scheef zou zyn en slechte vergroeide hoeven of iets dergelijks zouden ze hem niet eens by het stamboek willen! Zyn hier pas mensen geweest die gekeurd hebben by t stamboek en die vonden het een prachtige stevige ruin!

Daarnaast is hy erg vriendelijk en zachtaardig.

Hy was nog niet betuigd ofzo he wel paar keer gelongeerd neer niet gaan we straks vd zomer doen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:16

Toen ik mijn niet eens volle tinkermerrie te koop zette werd ik voor gek verklaard dat ik er zo veel voor vroeg, voor fjorden en haflingers wordt toch ook niet zoveel gevraagd :D Mensen blijven ze vergelijken met fjorden en haflingers... Niet erg, maar het is verstandig je goed te verdiepen in de kenmerken van een ras voordat je deze aanschaft.. En ja ook vraagprijs hoort daarbij :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:16

Ik denk ook dat je in je handjes mag knijpen als je een gezonde 3 jarige ruin met papieren voor 1250 mag kopen. Das zeker een nette en mijn inziens best een lagere prijs. Mijn merrie, ook met papieren was met dr 2,5 al 1500 euro en ook alleen maar omdat we de winter in gingen, anders was ze ook duurder geweest, denk aan 1750-2000.
Ik ken ook mensen waarbij de veulens nog nieteens voor 1250 weg gaan. En dat is ook logisch, want dat zijn ze gewoon waard.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:18

Idd, een tijd geleden heb ik nog gekeken naar grote tinkers: 1.60+, netjes bereden, braaf en mooi in model (dat is natuurlijk heel subjectief maar ik bedoel dan lekker dikke kont, geen dikkerd, en veel behang) dan kwam ik toch echt niks onder de 4000 tegen... Het is dus maar wat je zoekt! Voor 700 kun je misschien een papierloos veulen krijgen maar verder toch echt niet!

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:20

Zal je zeggen we vragen nu 1500,- voor hem, hij staat niet in de weg (alle twee jarige en veulens verkocht) en gaan lekker met m rijden straks hebben we altijd een paardje waar je mee kan rijden!

Hebben onze friese kruising x onze tinkerhengst voor 1100,- verkocht en mijn tinkerveulen heb ik voor 1500,- verkocht. Mijn eigen veulen vroeg ik eigenlijk 1750 voor, dit lag vrij hoog omdat ik hem eigenlijk aan wilde houden, vrouwtje wat kwam had de feeling, was verkocht en haar vriendin kocht mijn merrie, daarom hebben we iets van de prijs af gedaan

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:11

Hier wordt ook NIETS voor 700,- verkocht...
1250 ook nog niet eens, om met Joelle mee te praten ....

inderdaad , zo jong en al "ervaren" in de Tinkers ...
Lekker laten gaan ...
Ze willen de beste paarden en er niets voor betalen.

Dit soort mensen zouden zich toch wat meer moeten verdiepen in ons ras , want ze zijn inderdaad best prijzig als je specifiek gaat zoeken .....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:28

Ik ben het eens met de bokkers hier een 3 jarige voor die prijs !
Dan mag je verdorie toch echt je handjes fijn knijpen.
9 van de 10 keer krijg je er dan ook een hoop sores bij (medische problemen zoals bv mok en of eczeem of of gedragsproblemen antisociaal of agressief).

Kruisingen zou je evt wel kunnen kopen voor die prijs maar dan nog geen 3 jarige (verdorie voor afgedankte dravers betaal je nog meer)
Zelfs haflingers ed betaal je toch echt meer voor.

700 euro kun je als je geluk hebt voor een veulen neer tellen en dan mag je nog hopen dat ie goed uit groeit.

Ik geef eerlijk toe dat ik mijn illegaal smokkelwaar heb gekocht voor 775 euro 10 jaar terug en zelfs toen was het een lucky shot!

En als je zo graag wil zoeken naar een tinker moet je toch echt eens gaan rond kijken op verschillende sites waar ze aangeboden worden.
Ik ben regelmatig aan het zoeken naar tinkers maar ik kom er niet gouw een tegen van 3 jaar beneden de 2000 euro.
Prijzen zijn toch echt 2500 + voor een onbeleerde 3 jarige.
Alleen dek geld is al minimaal 300 euro, dan moet voer en de medische kosten er nog overheen komen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:41

Veulens zijn hier toch ook echt meer.

Heb nu ren veulen voor 2000 te koop staan. Koopjesjagers hoeven hier niet te wezen.

In verhouding is een tinker een vrij 'duur' ras. Wil je een nette braaf bereden tinker niet ouder dan een jaar of 10. Ga je daar toch echt rond de 3000 voor neer moeten tellen.

1250 voor een 3 jarige? Pfoei dat is niks. Ik had hem er niet voor laten staan.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:50

Daarom zei ik ook als je geluk hebt.
Maar goed dan moet je andere geïnteresseerden voor zijn en mensen hebben die erg omhoog zitten met een veulen.

Toen ik sil kocht had ik ook gewoon stront maar dan ook stront mazzel!
Zo'n prijs als deze ben ik ook nooit meer tegen gekomen.
Toen ik daar zat en we net overeen waren gekomen met de prijs kregen we nog wat te drinken.
Ging de telefoon was nog een die interesse had die me wel wilde overbieden.
Zo zijn er nog veel meer telefoontjes geweest heb ik later gehoord.

De man vertelde me toen ook dat hij geen ruimte had voor een hengst en niet wist dat ie meer kon vragen voor het veulen, gelukkig had hij geen spijt.
En blij dat ik hem nog had en erg happy was met hem.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:54

cp112 schreef:
Veulens zijn hier toch ook echt meer.
Heb nu een veulen voor 2000 te koop staan. Koopjesjagers hoeven hier niet te wezen.

Voor haar 2jarige nichtje kreeg ik een bod van 500 euro :+

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:59

Ik weet dat ik heel erg mazzel heb gehad met het bedrag waar ik mijn toen 4 jarige tinker merrie voor heb gekocht.

Zoals cp112 al zei zijn tinkers een "duur" ras qua aanschaf.
Voor een beleerd paard met leuk behang kun je ook een aardige sport KWPN-er aanschaffen.