[TI] Zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 22:53

Sorry als het verkeerd staat.

Nu ik zit met een twijfel rond zadels op dit moment en hoop dat bokt mij tips kan geven. Even een situatie schets van nu:

Boomloos stella zadel met vps rij ik nu mee. Deze heeft de breedste pommel en een ideale singel.
Maar ik zou geen topic openen als ik hier zonder problemen mee rond rijd, deze schuift in een goede galop naar voren bij normaal aansingellen.
Aan de singel ligt het niet en aan de pommel ook niet. Enige dat ik nu verdenk is dat het dekje te glad is. Bij extreem singelen blijft het wel liggen in de galop (lees: rekker en rolgespen misbruiken, vandaag 1x getest na opnieuw opzadelen) doe ik anders niet. Nu weet ik echt niet wat ik hier mee moet doen, echt niet. Heb al gedacht aan een slip pad onder leggen en kijken of het beter is. Wat denken jullie ?
Heb ook al gedacht naarst die anti slip om een western pad omdat ik eigenlijk wil een western zadel hebben voor tink lief.

Nu ik ben aan het sparen om een zadel te laten aanpassen op hem. Liefst een western zadel maar meneer heeft wel een kort rugje.
Zijn er eventueel nog andere zadels die van lengte goed passen op een brede tinker maar niet echt engels engels zijn van uiterlijk ?
Bijvoorbeeld een host of dergelijke ? Liefst geschikt voor lange ritten en eventueel nog verstelbaar in kussens (eventueel hoeft niet als het goed past)

Nu zit ik ook enorm in twijfel investeren nog in mijn boomloos of niet ? Iemand zij al van koop een staart riem maar ben daar eigenlijk geen voorstander van, zit dan in galop een enorme spanning op om dat zadel op zijn plaats te houden... iemand een tip.

Als dit in een centraal topic moet geen probleem hoor :) .

onley

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:58

een massimo met franse kussens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:01

Als je een westernzadel wilt kan je ook kijken voor een roundskirt, deze zijn wat korter ;) succes!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 23:18

Dankje Onley en Eefje, heb beide optie's in gedachten. Enige van massimo is is dat eigenlijk western of western achtig mijn droom zadel is. Maar als ik geen goed passend vind ga ik massimo zeker overwegen!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:23

Kijk hier eens op;) Www.horsesaddleshop.com een Fabtron is voor korte ruggen fijn:) Mijn vriendin heeft een lady trail besteld en is hier erg over te spreken. Kwa zit en kwa korte rug gebruik bij haar paardje. Betaalbaar en verzenden gewoon naar NL. En dat is je western stijl die je zoekt:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 23:41

Zijn deze zadels in België ook bij passers beschikbaar ? Ik wil zadel laten passen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 04:09

Hier zelfde probleem met de Stella, met meerdere Tinkers. Heb in het begin met een HAF-pad gereden, die is anti-slip, alleen kan je zadel zeer beperkt aan vast maken (alleen bij de singel), en dus bleef de pad liggen, maar het zadel nog steeds niet :+ Stella is inmiddels van n stalgenootje, ik ben er zelf nog niet uit wat ik zou willen, lees ff mee!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 10:15

Oke ben niet de enige die op dat vlak met een tink problemen heeft met de stella dan. Vind het verder een prima zadel maar om nou iedere keer na een galop singel te lossen en zadel terug naar achteren te leggen.. nou nja..

Ik vraag me dan af of het met bijvoorbeeld de Londen beter is of het iets algemeen is..

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:51

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:56

Er is niks aan te doen, het is gewoon de bouw van onze Tinkers icm het drukpunt van dit type Barefoot zadel. Met een ander zadel is de kans groot dat het anders is omdat daar de singelstoten anders zitten. Ik heb ook gereden met een banaansingel, dat was iets beter, totdat die knapte en ik op de grond lag, ik hou het nu maar gewoon bij de Barefoot singel...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 14:03

Mijn vraag is daar al gesteld maar mijn vraag heeft niet enkel betrekking tot het boomloze deel want zou voor een boom western zadel gaan of zo iets van uiterlijk... dus eventueel ook endurance model.

Ik heb zelf een barefoot neopreen singel, daar gaat het ietsje beter mee maar nog altijd niet optimaal jammer genoeg. Moest ik nu iemand in de buurt hebben die voorbeeld de London heeft zou ik gewoon eens testen, ben niet van plan voor nog een andere barefoot te kopen maar dan kan ik wel dingen uit sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:35

Het is mogelijk om een testzadel bij barefoot aan te vragen hoor, van bijna alle modellen wel. Kijk even op de site dan vind je het wel!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 16:50

Ik ga geen test zadel vragen als ik niet van plan ben om nog in de toekomst een barefoot te kopen Eefje. Test zadel kost mij ook terug geld en een deel daar van krijg ik niet meer terug (verzendkosten etc) en steek liever dat geld gewoon in mijn spaar pot voor een goed nieuw zadel...

Ik ga niet meer voor barefoot, dus tips welk zadel en hoe ik het mijne beter maak tot ik geld genoeg heb voor dat andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:05

Snap ik :j Misschien een haf pad een idee? Dat je er zelf extra lussen op maakt?

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:07

Bij mij is het omgekeerd. Zowel mijn western als mijn barefoot (cheyenne) zakken naar achter.
Ik heb fabtron wel in gedachten, als het breed genoeg is...
Maar dinsdag komt de zadelpasster langs, ik wacht nog even advies af...