De zomer komt er aan en ik zou graag iets aan het voer willen veranderen voor mijn tink.
Even wat achtergrond info:
Het is een ruin van bijna 8. En meneer jeukt sinds 2 jaar in de zomer(is geen echt ZE, is namelijk ook jeuk van zweet en losse haren, dierenarts aanwezig geweest blabla.. )
Vorige zomer had hij over de hele lengte van zijn buik korstjes. Dat hebben we mooi onder controle gekregen door middel van derfen, deken en schaduw van de bomen.
Mijn tinker is de winter door gekomen op 1 kilo merrie brok van sublie, zemelen en veel hooi.
Omdat het nu warmer word en ook niet heel veel doet(rijden receatief) en zich niet meer warm hoeft te houden in de kou wil ik graag naar minder/geen brok ( en ook vanwegen de suikers/zetmeel zo min mogelijk hoeveelheid, wel wat want het lichaam heeft wel wat nodig)
Ik voer sinds kort ook fibra premium er bij. Nu krijgt hij dus:
- Handje Fibra
- Kilo merrie brok
- af en toe wat olie.
Ik wil het zo gaan voeren dat hij wel genoeg binnenkrijgt van wat hij nodig heeft.
Genoeg vitiamines en minderalen. En niet hoeft te schuren door de brok. Dat het dus beperkt/uitgesloten blijft/is.
Dus wat geven jullie je tinker die recreatief gereden word en kans op schuren heeft?
En wat zijn jullie ervaringen ?
.
.