We hebben zelf al een hengst op het oog maar we (mam en ik) zouden eens graag willen weten wat jullie suggestie is
Zabou is een registermerrie van het NSvT en is vermoedelijk van 1999. De dierenarts heeft haar 2 weken geleden bekeken en naar alle waarschijnlijkheid nog nooit een veulen gehad. Zabou is een hele lieve merrie die niet snel ergens van onder de indruk is en je kunt daadwerkelijk alles met haar doen. Ze kan leuk dressuren maar kost haar vanwege haar bouw wat meer moeite, springen vindt ze leuk, voor de koets vindt ze helemaal geweldig, en buitenritjes vindt ze top. Het enige van Zabou is dat ze niet zo aanhankelijk en knuffeltig soms zelf afstandelijk is. Als ze je niet kent moet ze echt niks van je hebben
En ze heeft het ook niet zo op andere paarden........Allereerst wil ik zeggen dat het veulen voor ons zelf is en niet de verkoop in gaat. Met het oog op de toekomst, Zabou wordt 14 en als het veulen oud genoeg is om lekker mee te gaan rijden dan wordt ons dametje alweer 17/18.
Wat wij graag zouden willen bereiken met het fokken van een veulen of wat wij graag terug zouden willen zien in het veulen:
*Bomproof
*Lief, rustig, aanhankelijk karakter
*Iets korter van lijf
*Meer manen
*1.60m+
*Werklustig
*Goede bewegingen
Wij staan open voor alle suggesties en ik had graag onderbouwd waarom welke hengst goed zou zijn (kan ik alleen maar van leren!!). Hengsten mogen ook uit het buitenland komen (Belgie en Duitsland) wij wonen in Zuid-Limburg dus wij kunnen alle kanten op. We willen graag een goed gekeurde dekhengst met voorkeur van de NSvT of Drumhorse Association (Clydesdale staan we ook voor open!)
Nu een foto onze dame waar het om gaat

Moeilijk moeilijk maar daarom graag adviezen van jullie.
? Maar heb hem gevonden op de GCDHA en ben niet echt van hem gecharmeerd, dan vind ik de bovengenoemde hengsten mooier. Misschien komt het omdat hij nog jong is 
) 
maar stond in lang gras
Hij staat nu immers in een natuurgebied van 50 hectare de pensionada uit te hangen. En zijn manen heb ik gekortwiekt, dus je kan nu alleen de dikte beoordelen