[TI] equipeverzekering voor tinkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mari_

equipeverzekering voor tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 22:50

hallo allemaal,

Ik ga mijn tinker verzekeren bij equipe. hij is zeven jaar.
Ik vroeg mij af onder de verzekerde tinker, voor welk bedrag jullie je tinker verzekerd hebben?
Ik denk zelf namelijk aan 3500 of 4000 euro. (3250 voor betaald, zonder dat hij goed ingereden was en we zijn nu begonnen met wedstrijden en dat gaat redelijk goed :) 3e wedstrijd was de regiokampioenschappen 11-2-2013) ..
Ik kan dan bij de inspecteur deze kennis meenemen.

Alvast bedankt allemaal,

Mvg Marielle Gomes

Caily

Re: equipeverzekering voor tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 03:39

Hoi Marielle,

Ten eerste, welkom! Ik ben wel benieuwd welke Tinker er bij dat leuke snuitje op jouw avatar hoort!

Persoonlijk zou ik niet te hoog verzekeren; hoe hoger het bedrag, des te meer premie. Ik vraag me ook ten zeerste af of jouw ruin momenteel waard is wat jij denkt, in de huidige markt zijn er ongetwijfeld voor een lagere prijs ook mooie ruinen te koop. Ik zou zo niet durven zeggen of, en zoja hoe, de inspecteur de waarde bepaald. Wel durf ik te zeggen dat je het beter aan hem kan vragen dan aan ons, gezien je met je verzekering te doen hebt in het geval dat, dan heb je aan een oordeel van bokt niet zoveel.

Groetjes,
Lotte

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:58

Spetter had ik ook voor 3500 verzekerd. Kit ook voor dat bedrag. Bij Spet keerde de verzekering uit toen hij afgekeurd werd. Heb dat geld toen gebruikt voor de hoge dierenarts kosten. Ik heb Spet teruggekocht van de verzekering, je betaalt dan de slachtprijs.
Let wel, bij een bedrag van 3500 zul je bij de meeste verzekeringen een keurrapport moeten hebben.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:05

Goofy, 3,5 jaar jong en nog "groen" heb ik verzekerd voor 1250,- Heb voordat ik de verzekering afsloot een gezondheidsverklaring op laten maken door een dierenarts.
Janus , 11 jaar, verzekerd voor 3500,-. Janus is gekeurd bij aankoop(zonder röntgen).

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:26

Hier geen verzekering meer maar samen met mijn zus (mede-eigenaresse) voor beide Tinkers een spaarrekening waar we beiden iedere maand 25 euro op storten.
Het gespaarde is in de 1e plaats vooral bedoeld voor hoge DA kosten maar we betalen er ook de rekening van de loonwerker voor het persen van het hooi van.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:33

Ik heb sil ook verzekerd, hij staat verzekerd voor 4500 (al een jaar of 5)
Ik betaal rond de 400 euro premie per jaar, dus ze verdienen er goed aan.
Aan de andere kant als er wat gebeurd kan ik ook alles uit de kast halen om hem te helpen.
Hij is al vanaf zijn 2e verzekerd en de inspecteur die jaarlijks langs komt is altijd zeer tevreden en vind hem eigenlijk meer waard.
Gezien hij voor zijn 2e is opgenomen in de verzekering heb ik hem vanuit de verzekering nooit hoeven keuren.

_Mari_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 19:46

ik zal is een paar fotos plaatsen, kunnen jullie hem even zien de knapperd haha :)
Diegene onder ons, zijn jullie verzekerd bij equipe of een andere?
Als t goed is komt de inspecteur woensdag langs, maar wilde gewoon even wat voor informatie hebben haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Mari_ op 15-02-13 20:10, in het totaal 3 keer bewerkt

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:02

haha , 3 knappe koppies heeft de foto !

Eguine Risk heb ik mijn paarden bij verzekerd staan

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:16

Leuk dier :D
Ik zit bij paarden verzekering bierum

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:17

hihi , foto al aangepast , maar die erste foto die ik zag was anders ook PRACHTIG !!!

Het is een mooie zware Tinker hoor !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:06

Onze tinker is voor 3000 euro verzekerd. Hij was voor meer verzekerd maar door een foutje bij overname was hij eruit gekiept. :( omdat een verzekeringsagent toch op stal moest zijn voor zijn weimaatje is hij weer bekeken en mocht hij weer beperkt verzekerd worden. Een aantal dingen zijn nu uitgesloten helaas omdat hij na wat jaren blijvende mankementen heeft maar hij is weer verzekerd voor rare dingen en dood. :j scheelt toch weer iets.Ondanks dat hij bijna 14 was bij aangaan van de nieuwe verzekering.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:17

Ik heb mijn tinker toen hij 6 maanden oud was verzekerd voor 1800.
Nu hij 3,5 is moet het eigenlijk nog een stuk opgeschroefd worden.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:06

Ik heb allebei mijn tinkers verzekerd. Ik maak met mijn ouwe nu wel 'winst' omdat hij artrose heeft. Ik heb de oudste zo'n 10 jaar geleden verzekerd voor 4500 euro. Nu inmiddels is dat bedrag gedaan naar 2500 geloof ik. Bij een bepaalde leeftijd gaat het verzekerde bedrag ieder jaar een klein beetje naar beneden.

Mijn 2 jarige heb ik verzekerd voor 2000 euro. Mijn idee erachter was dat als hem iets overkomt ik een gelijkwaardig paard terug wil kunnen kopen.

Maar inderdaad hoe hoger het bedrag hoe duurder de verzekering. Ik betaal voor beide paarden 30/35 euro per maand per paard.

Ik zit trouwens bij hippozorg. En daar ben ik heel tevreden over tot nu toe. Nooit problemen gehad met uitbetalen. Ja soms moet je ze achter de broek zitten. Maar ja ik bel ze gewoon elke dag tot vervelends toe plat.