[TI] Barefoot Cherokee ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liamssfork

Barefoot Cherokee ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:49

Hoi allemaal,
Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met een Barefoot Cherokee op een Tinker.
Dit zadel lijkt me namelijk erg fijn maar zou het graag van iemand anders willen horen... Of eventueel andere Barefoot zadels die erg fijn liggen.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:03

Je moet eens kijken in het topic
Voor en nadelen boomloos zadel. Daar delen ze alle ervaringen met de zadels en de Pads.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:07

Ik heb een paar jaar gereden met een cherokee op een tinker. Was een super zadel. Toch heb ik hem inmiddels verkocht omdat hij wel wat aan de lange kant was.

Liamssfork

Re: Barefoot Cherokee ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 21:19

Kialonne, okee bedankt zal ik doen
Gaia, bedankt voor de info!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:14

Ik heb een eerder verzorgpaardje ermee gereden, ging prima! Zat (net als alle barefoots) heerlijk. Heb hem toen ook een paar keer op mijn jonge merrie gehad tijdens het inrijden, ook heerlijk.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:11

HijadelaLuna schreef:
Ik heb een eerder verzorgpaardje ermee gereden, ging prima! Zat (net als alle barefoots) heerlijk. Heb hem toen ook een paar keer op mijn jonge merrie gehad tijdens het inrijden, ook heerlijk.

Dat is goed om te horen, bedankt! :)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:59

Ik heb hem ook op m'n tinker merrie gehad. Vond hem heerlijk zitten en m'n meisje klaagde ook niet ;)
Heb er zelfs 5 dagen Veluwe trail mee gereden (met alleen de nodige bepakking voor onderweg, de ret werd met de auto vervoerd) maar ik heb geen centje pijn gehad :D

Heb hem uiteindelijk verkocht en een London gekocht voor de lessen en een Arizona voor de buitenritten en lange dagen :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 01:13

Dan niet op een tinker, maar ik heb er ook een :D Ik rij al mijn trainingspaarden ermee, mijn eigen arabier, een fries (een forse), een fjord, een andere arabier, onze oude KWPN'er en haar dochter, en hij zit hééérlijk :D

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 08:43

hmm, tot nu toe goede reacties :) Ga hem zeker een keertje testen, bedankt!

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:36

Hier ook een tevreden gebruikster, mijn cherokee is gepimpt met fork bevalt perfect...
Ook een Barefoot Londen waar hij prima mee loopt..

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:44

Ik heb ook een cherokee liggen.
We hebben hem enkele jaren geleden gekocht voor Koby (tink) en heb hem toen ook eens op Uranie (bwp) uitgeprobeerd en ooh wat een ramp :D
Uranie heeft redelijk wat schoft en hoewel de rugspieren mooi ontwikkeld waren bij haar voelde ik toch precies haar ruggengraat door het zadel... Achja was geen aangename rit.

Voor Koby gebruik ik hem nog steeds, en bij haar is het echt een topzadel! Super zacht en comfortabel.
Ik heb hem ook al enkele keren gebruikt om met de tinkers van mijn DA te gaan rijden omdat ik er redelijk 'vast' in zit. Maar in vergelijking met mijn eigen dressuurzadel zit ik er natuurlijk niet echt vast in :P
Maar vaster dan in een vzh zadel van mijn DA :P

Tis zo beetje te zien wat je gewoon bent denk ik of je de cherokee of eender welke boomloze zadel goed vind of niet. Voor op een breder gebouwd paard vind ik ze leuk liggen :)

Nu ze worden wel niet veel gereden hier, diegene die al es vaker mee naar het bos gaat rijd ik met een boomzadel omdat ik van mening ben dat een goed passend boomzadel nog altijd beter is dan een boomloze :) Maar ben nog op zoek naar een 2e passende boomzadel hihi :P (en denk zelfs dan dat de cherokee ook gewoon blijft hoor :) )

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 20:56

Juliekeuh schreef:
Ik heb ook een cherokee liggen.
We hebben hem enkele jaren geleden gekocht voor Koby (tink) en heb hem toen ook eens op Uranie (bwp) uitgeprobeerd en ooh wat een ramp :D
Uranie heeft redelijk wat schoft en hoewel de rugspieren mooi ontwikkeld waren bij haar voelde ik toch precies haar ruggengraat door het zadel... Achja was geen aangename rit.

Voor Koby gebruik ik hem nog steeds, en bij haar is het echt een topzadel! Super zacht en comfortabel.
Ik heb hem ook al enkele keren gebruikt om met de tinkers van mijn DA te gaan rijden omdat ik er redelijk 'vast' in zit. Maar in vergelijking met mijn eigen dressuurzadel zit ik er natuurlijk niet echt vast in :P
Maar vaster dan in een vzh zadel van mijn DA :P

Tis zo beetje te zien wat je gewoon bent denk ik of je de cherokee of eender welke boomloze zadel goed vind of niet. Voor op een breder gebouwd paard vind ik ze leuk liggen :)

Nu ze worden wel niet veel gereden hier, diegene die al es vaker mee naar het bos gaat rijd ik met een boomzadel omdat ik van mening ben dat een goed passend boomzadel nog altijd beter is dan een boomloze :) Maar ben nog op zoek naar een 2e passende boomzadel hihi :P (en denk zelfs dan dat de cherokee ook gewoon blijft hoor :) )

Ik denk inderdaad dat ze wat lekkerder liggen op een wat breder paard haha :P
Waarom vind je een passend boomzadel toch nog wat beter dan een boomloze als ik vragen mag?
Zit je hier dan toch nog wat steviger in of is dat gewoon per mens verschillend?
Ben erg nieuwsgierig haha

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:59

Omdat een goed passend boomzadel het gewicht vd ruiter netjes verdeeld over de paardenrug, bij een boomloos zadel is dat niet echt het geval en zeker als je dan zou gaan licht rijden dan komt die druk meestal op 1 punt terecht wat dus belastender is voor de rug van je paard :)
Vandaar, liever een goed passend boomzadel dan een boomloos, maar beter een boomloos dan een slecht passend boomzadel :)
Nuja, das mijn mening maar denk als je gewoon nuchter nadenkt dat je wel tot dezelfde conclusie kan komen :D (hoewel er altijd mensen zullen zijn natuurlijk die blijven zeggen dat een boomlooszadel de druk even goed verdeeld dan een boomzadel) :P

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:09

Okee dan, hier had ik nog niet aan gedacht.
Zal het in m'n achterhoofd houden.
Bedankt voor de informatie iniedergeval :D

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:19

Hier heb ik Shay ook altijd met een boomzadel gereden. Totdat ik boomloos uitgeprobeerd had en m'n boomzadel er weer op lag. Ik heb haar nog nooit zo erg zien en voelen protesteren onder het rijden.
Ze gaf dus duidelijk aan dat ze de boomloos prettiger vond :D
Maar ik denk ook dat dat per paard verschild.

Bowen rijden we gewoon met een boomzadel. Voor hem wil ik tzt een westernzadel kopen voor de buitenritten. Boomloos gaat het niet worden voor hem, daar is z'n rug te kort voor.

Liamssfork heb je wel eens op een boomloos zadel gereden ?
Laatst bijgewerkt door Shayla op 02-02-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:25

Ik had het zadel op een Fell-pony, geen tinker maar qua bouw lijkt het wel een beetje.
ik vond het niet heel fijn, ik hou toch van wat meer kniewrongen en kon m'n benen niet goed stil houden.
Ik vond het ook vrij breed zitten, maar dat ligt natuurlijk vooral aan de breedte van je pony.
Het was wel lekker zacht :D

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:37

@Shayla, nee morgen waarschijnlijk voor het eerst een ritje op een Cheyenne (als ik me niet vergis).
M'n nieuwe verzorg Tinker heeft zo'n zadel dus ben benieuwd.

@minajtje weet je wat de rede was dat je je benen niet goed stil kon houden?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:40

Mocht je daarna nog een London (dressuur) of Arizona (western) wil proberen dan ben je hier welkom hoor :D Ik woon net een half uurtje bij jou vandaan (Bij Gorinchem)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:42

Liamssfork schreef:
@Shayla, nee morgen waarschijnlijk voor het eerst een ritje op een Cheyenne (als ik me niet vergis).
M'n nieuwe verzorg Tinker heeft zo'n zadel dus ben benieuwd.

@minajtje weet je wat de rede was dat je je benen niet goed stil kon houden?

ik weet dat niet precies, misschien omdat je minder kniewrong hebt. ik was m'n freemax gewend.
ik vindt ook dat het per pony erg verschilt, ik heb ook een pony gereden met m'n cherokee waar ik het zadel wel fijn vond.
maar voor mijn pony werkte het gewoon niet.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:46

@Shayla, super bedankt voor het aanbod :D

@minajtje apart, ben erg benieuwd hoe ik het zal vinden. Iniedergeval bedankt voor de info :)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:55

Graag gedaan hoor, ik hoor het wel ;)

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:02

Komt goed :)

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:29

Ik heb alleen ervaring met de Cheyenne op mijn Tinker en om buiten te rijden is hij echt super! Mijn paard is buiten van zichzelf veel meer voorwaarts en ik hoef dus bij wijze van alleen te zitten en te genieten. :D
Het zadel zit lekker zacht, ik voel dat ik redelijk diep kan zitten tussen pommel en achterzijde en ik zit als het ware op een breed vlakje, lekker stabiel als we toch rechtdoor gaan. Ik voel het ook beter als hij zijn rug goed gebruikt of juist niet, ik voel spanning opbouwen als dat bij hem gebeurd etc etc.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:35

Whild schreef:
Ik heb alleen ervaring met de Cheyenne op mijn Tinker en om buiten te rijden is hij echt super! Mijn paard is buiten van zichzelf veel meer voorwaarts en ik hoef dus bij wijze van alleen te zitten en te genieten. :D
Het zadel zit lekker zacht, ik voel dat ik redelijk diep kan zitten tussen pommel en achterzijde en ik zit als het ware op een breed vlakje, lekker stabiel als we toch rechtdoor gaan. Ik voel het ook beter als hij zijn rug goed gebruikt of juist niet, ik voel spanning opbouwen als dat bij hem gebeurd etc etc.

Dat klinkt goed :)
Kan niet wachten om het morgen zelf te ervaren!

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:05

Heb vandaag de Cheyenne uitgeprobeerd op m'n nieuwe verzorgtinkertje.
Och wat rijdt hij lekker!
Wil nooit meer anders.
Miste wel een beetje steun bij mij knieën dus denk dat de Cherokee al helemaal geschikt zal zijn voor mij.
Dus als ik ooit zelf een Barefoot aan ga schaffen, ga ik denk ik wel voor de Cherokee :D
Afbeelding