[TI] Yarah x ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Yarah x ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 19:29

Ik ben er weer vroeg bij maar vind zulke topics altijd hartstikke leuk!

Afbeelding

Mijn Yarah is momenteel drachtig van prachthengst Deaglán Snorremans van Germania, wie kent hem niet!
Prachtcombi in mijn ogen, maar ik wil toch iedere keer dat ik ga fokken een andere hengst proberen, die mogelijkheid hebben
we omdat we genoeg mooie goedgekeurde hengsten hebben in mijn ogen.

Ik heb voor deaglan gekozen om; zijn mooie verfijnde hoofd, zijn mooie stevige body, zijn uitstraling, zijn kleine compacte lijf 1.45,
hoeveelheid behang, bovenlijn, stand van de benen, vooral gezien Yarah weke koten heeft. Zijn schoftschouder gedeelte omdat dit ook een zwak puntje is van Yarah, dit komt van moeder vandaan. En als laatste de kleur!!

Hengsten die mij op het moment erg aanspreken;
Toffee van de langendijk (er zijn geen mooie foto's van hem, ik ben in het najaar bij hem wezen kijken en hij is erg mooi uitgezwaard, had
als 3 jarige al 145 punten op de keuring) hij heeft erg mooi zwaar beenwerk, is ook 1.46 groot, mooi kleurverdeling, erg mooi aansprekend
hoofd, veel behang prachtige schouder (had hij een 10 voor) en een erg mooie achterhand (ook een 10) stand van de benen zijn erg
goed, voorbenen werd hij ook met een 10 bekroond.

Ruslo Raklo Deze hengst heb ik nog niet gezien in het echt maar vanaf de foto's spreekt hij me erg aan, mooie bloedlijnen net
als deaglan, mooie bovenlijn en erg aansprekend hoofd, ook het beenwerk ziet er vanaf de foto's erg mooi zwaar uit, schouder en borst spreken mij ook erg aan!

O'bryan van de kendelhoeve Hier ben ik altijd al weg van geweest, erg mooie zware hengst, alleen zijn nakomelingen zijn allemaal niet zo extreem zwaar (enkele uitzonderingen natuurlijk!) ook een erg mooi hoofd, hij is wel wat groter dan de rest maar dat
is geen ramp, mooie bovenlijn zwaar beenwerk en prachtige borst en achterhand!

An Rua deze hengst zou ik heel graag eens in het echie bewonderen!

Ik zoek; een hengst met uitstraling, kleur is onbelangrijk maar wel een beetje meegenomen omdat mijn merrie voor 75% wit is,
klein hoofdje is ook een vereiste, merrie heeft geen groot hoofd maar zeker geen klein hoofd en moeder van de merrie heeft een wat groter hoofd, iets wat ik graag eruit wil fokken. Mijn merrie staat week op de koten, dus het is erg belangrijk dat de hengst dit niet heeft. Mooie kortere bovenlijn met kleinere schoft, mijn merrie en haar moeder hebben een wat paardachtige hoge schoft. Een mooie korte hals met mooie brede borst! Ook liever geen hengst boven de 1.50 ik wil wat kleiner fokken en aangezien er grote
ouder dieren achter mijn merrie zit (moeder 1.52 vader 1.55) ze is overgens van Collin vd gorterstraat, een wat luxere cob, en moeder is ook een wat luxere cob, vandaar dat ik een kleine stevige cob als hengst zoek, ik zie ze graag wat kleiner en wat steviger :)

Tips?

Caily

Re: Yarah x ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:44

Je hebt al een mooi lijstje! Vind leuk hier mee te lezen, ben benieuwd!

Tossy Go-go, wat vind je van hem?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:48

Ik zou gewoon zelf bij de hengsten gaan kijken.
En kijken welke hengst het meest bij je fokdoel past, keuze moet jij maken.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 19:56

klopt maar vind t altijd leuk wat andere zien en vinden, welke ze vinden passen :)
Tossy vind ik erg leuk, alleen niet zo zwaar als bovengenoemde en erg veel nakomelingen.. wil wel wat versere bloedlijnen aangezien Yarah zelf van collin is die ook al erg veel nakomelingen heeft!

lizzy_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:27

Dusty Go-Go vind ik mooi bij Yarah passen :j :P
En dan zit er tevens iets van Tossy in :D

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:22

Zou bij de keuze van de hengst ook kijken ,naar een goed voorbeen , jou merrie oogt op de foto een kort voorbeen te hebben , verder een hengst met een goede stevige kont , en inderdaad wat zwaarder beenwerk. Ja en welke hengst je op uit komt......

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 23:27

Ja voor been klopt zyn erg week ook daardoor beweegt ze wel super hihi!
Dusty is leuk hetty! Alleen vry groot! Daarom ben ik ook niet voor obryan gegaan die vond ik net te groot

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:28

Wat is er mis met groot? Als het in verhouding is? Ik bedoel, O'Bryan is verder gewoon zo gaaf, daar teken ik voor hoor, al zou ik jouw doel hebben met fokken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:07

Geronimo? Hij is wel effen zwart maar lekker compact. Kort rugje, op de keuring gemeten op 1.41. Schitterend nek en heel fijn hoofdje. Zijn mondje is maar 10.5 vam bitmaat :-) en een super karakter. Je kan altijd vrijwillig komen kijken :-) hij staat nu overigens in laarne, 3 kwartier van brakel :-)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 07:29

Geronimo staat heel dicht by ons, onze taar heeft een aantal veulens van m gehad! Vind m niet zwaar zwaar, hy heeft iets maar mist voor my net dat iets zwaardere body! Groot is leuk lotte maar ik ben klein en aangezien er al grote voorouders in zitten ik zie ze gewoon liever klein! Dat is puur smaak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:35

Geronimo is verhuist ;-) wij hebben hem op dit moment voor nog zeker een jaar :-)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 17:19

Oo leuk! Lekkere belgse damens versieren hihi!!

Lancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:51

vind het met Deaglàn een mooie combinatie
ben benieuwd naar het veulen!
vond die drie veulens van hem dit jaar hier op Bokt echt prachtige veulens, dus ben wel benieuwd of zijn nakomelingen dit jaar opnieuw zo mooi zullen zijn!

die Ruslo is mooi inderdaad, maar nog niet ggk?

Geronimo is een mooie hengst, maar doet mij vrij weinig
hij springt er niet echt uit zeg maar

Ik vind die Toffee helemaal niet zo'n mooie achterhand hebben :n
gek dat hij daarvoor een 10 gekregen heeft dan, vind zijn croupe eerder te schuin :?
http://www.irishcobsociety.net/Photos/09/0910940h.jpg
terwijl Deaglàn mijns inziens een mooiere achterhand heeft en die geen tien had (is de enige waarvan ik zo het keuringsformulier kan vinden)
maar verder is Toffee wel een mooie hengst

wie ik ook mooi vond was Boris Sebastiaan van TV, mooie zware jonge hengst mooi getekend ook
met veel sok, wel 1m50 maar vind hem erg bij je merrie passen
heeft ook een mooie schoft en toplijn (en ook weer een betere achterhand dan Toffee vind ik :o )

en heb je al aan Bruce van Irish Cob Holland gedacht? Das ook een mooie, maar een wat kleiner maatjes dan Boris

en Indezz, maar die is ook wat groter denk ik :?

Taffy is ook een mooie hengst met veel kleur, zwaar en kleiner dan 1m50
geeft ook vaker wat kleinere veulens!

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:31

Hi lancho! Ik bedoelde het achterbeen! Sorry hy lijkt amper op de foto meer hy is enorm uitgezwaard!!
Geronimo heeft voor my ook niet de wauwfactor!

Boris was inderdaad leuk waar staat die ergens? bruce ookwel maar vond ik ook nog vry iel maar dat is leeftyd denk ik?

Indezz 'schaatst' wat in zijn draf in fr achterhand iets wat yaar ook wat doet dus dat zou ik niet aandurven!
Wel ook n plaaatje!

Taffy vind ik ook nog mooi maar die heeft een vry lang hoofd.. dan ben ik meer van sandokan weg!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 02:56

Bruce is uit 2005 dus zal niet zoveel meer veranderen, snap wat je bedoelt! Hij is enorm leuk, maar voor mij iets teveel "pony" (niet negatief!) en iets te weinig "cob".

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:35

mhmmm ben het toch met Lancho eens dat ik Bruce ook een leuke hengst vind
en juist omwille van het feit dat Yarah een beetje teveel "paard" is, vind ik een pony-type als Bruce mooi bij haar passen
http://irishcobholland.nl/wp-content/up ... C_1784.jpg

vind dat hoofd van Taffy ook wel meevallen
http://irishcobstallion-taffy.webs.com/ ... border.jpg
maar snap wat je bedoelt want het lijk soms wat lang, denk dat dat door de aftekeningen komt :?
als ik zijn nakomelingen bekijk, vind ik die toch meestal mooie hoofdjes hebben

Boris vond ik ook een leuke hengst :j
staat in: Klazienaveen-Noord geen idee waar dat ligt :+

van jouw lijstje vind ik An Rua ook heel erg mooi en die vind ik ook heel erg mooie nakomelingen fokken
alleen is hij ook niet ics nl ggk, weet niet of jij dat belangrijk vindt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:40

Klazienaveen is hier in de buurt, of nou ja, eigenlijk bij Leon om de hoek.

En wat vind je van Wafti, persoonlijk vind ik die erg gaaf, en denk ik ook wel in jouw straatje passen :)
Hij is uit 2008 en meet 1.39m. Deze foto is denk ik het meest recent (gemaakt door eigenaresse van Kaydee, Chantal) Zomer 2012.
Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:44

Wafti dekt niet zomaar alle merries hoor en hij is ook niet echt goedkoop , qua dekgeld.
Als je een dekking wilt moet je contact opnemen met de eigenaren , maar wat ik al zeg , ze laten hem niet elke merrie dekken , hihihi

Hij is qua karakter echt TOP.
Ik liep er met mijn 3 jarige ( toen nog 2 jarige ) dochtertje gewoon tuassendoor en hij doet geen vlieg kwaad, echt een goedzak eerste klas.

Ben dan ook heel erg benieuwd wat er uit bovenstaande combinatie mag komen. Bont , dat weten we voor zeker en voor de rest een dikke verrassing....

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 21:00

Bruce is idd leuk op die foto waar staat die dan??
En vind ics goedkeuring eigenlijk wel belangrijk!!
Wafti is leuk maar daar vroegen ze 2 jaar geleden 500 dekgeld voor dat vind k toch erg veel!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 02:42

Bruce staat in Zeeland, tegen de Vlaamse grens aan. Vogel.....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:48

HijadelaLuna schreef:
Bruce staat in Zeeland, tegen de Vlaamse grens aan. Vogel.....

Vogelwaarde?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:32

Dat ja :Y)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:24

Boris is ondertussen 1.55m ;)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 18:26

Hatsiekidee wat een joekel!! Hmm dat vind ik toch wel erg groot... nee ik zoek toch liever MAX. 1.50! Bruce doet me toch wel wat op die foto... misschien ook maar ns langs! Maar volgende week ga ik eerst Ruslo een bezoekje brengen !

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:38

Aniekepiek schreef:
Bruce is idd leuk op die foto waar staat die dan??
En vind ics goedkeuring eigenlijk wel belangrijk!!
Wafti is leuk maar daar vroegen ze 2 jaar geleden 500 dekgeld voor dat vind k toch erg veel!!

vlogens mij staadt er in de Dekvoorwaarden op dit moment 750 euro