[TI] Welke tinker heeft gezorgd voor gespreksstof n.a.v. BIT dag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gipsycobs

Welke tinker heeft gezorgd voor gespreksstof n.a.v. BIT dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 20:29

Ondanks dat wij wel beter weten :j , zijn er in mijn omgeving nog steeds mensen/ruiters die raar opkijken als ik zeg dat onze mooie bonte exemplaren HEEL veelzijdig zijn. Maar vandaag wisten diverse mij ineens te vertellen dat er op de BITdag met Adelinde een tinker was die alle andere "dressuur paarden" het nakijken gaf :+
Nu ben ik natuurlijk wel heel benieuwd geworden :o Wie-o-Wie ?
Wat een heerlijke promo voor ons ras B.T.W _/-\o_

VandeMol

Re: Welke tinker heeft gezorgd voor gespreksstof n.a.v. BIT dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:34

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:46

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:03

Was gewoon even benieuwd, vandaar :D Ben weleens met 1 van mijn vorige fokmerries op wedstrijd geweest en dan werden we lachend na gewezen, zo van: haha een "karrepaard" in de dressuur-ring.
Tja... de friezen zijn al snel vergeten dat ze ooit ook hebben moeten bewijzen dat ze meer konden dan alleen voor de Sjees lopen, toch?!
Ik moest natuurlijk meteen denken aan Benson en Bing <3
Maar Hey, er zijn zoveel mooie bontekonten die super scoren in de Dressuur-ring *\o/*
Dus het zou zomaar eens een ander kunnen zijn :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:05

Vroeger was Baggio ook 1 van de eerste tinkers die meeliepen in de dressuur en hier in Zeeland trok dat altijd veel bekijks en gepraat langs de ring. Maar mooi dat hij toch ver de Z1 in ging tot hij helaas geblesseerd raakte! En nu is het al veel 'normaler' :j

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:15

@ Leonoor: Baggio, nog zo'n dressuurtopper en nu met King natuurlijk ! :j Gelukkig zie je ze steeds meer verschijnen +:)+ Over een paar jaar kijkt vast niemand meer raar als er weer zo'n pracht exemplaar in de ring verschijnt :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:23

Kingetje wordt natuurlijk door Mylene gedaan, dus daar heb ik weinig invloed op. Ben allang trots dat ik Baggio zijn dochter dit jaar ook het Z1 in mag rijden. En Silas natuurlijk, die reeds Z1 met winst is met zijn eigenaresse en dit jaar hopelijk ook nog met mij, gewoon dubbel Z1 en in het springen ook gestart officieel!

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:24

Resi_lover schreef:
Lepel schreef:

Monique, eigenaresse van de hengst Bing is "vrienden" met haar op Facebook,
wie weet kan zij vertellen of dit degene is die GipsyCobs bedoelt? :)

Ik heb haar idd op FB, maar eerlijk gezegd weet ik er niets van :o Maar aan haar twitter bericht te zien is ze er wel geweest dan. :j Zal het wel eens aan haar vragen.

Adelinde heeft wel voor de foto op Bing geposeerd met TD Leusden, maar dat was niet op de BIT dag ;) Volgende keer laten we haar echt ff rijden _/-\o_
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUFVDWEV.jpg

Ik rij op dit moment M2 dressuur met 6 winstpunten. *\o/*
Moet zeggen dat ik ook al jaren met een tinker start. Voordat ik Bing had, reed ik met tinker Baxter van Fraske op bokt. Hij was een nakomeling van O'Malley . Ben met hem M1 + 7 geworden , maar hij is helaas op 6 jarige leeftijd overleden |(

Ik moet zeggen, dat ik toch om me heen tijdens wedstrijden wel heel veel positieve reacties krijg. :) Met opmerkingen van , zo wauw , wat een mooie tinker, of wat is hij prachtig wit, hoe krijg je hem zo schoon. En ook ;ik hou niet van tinkers , maar deze vind ik echt wel gaaf :D Wat een lange manen :P Ik zie alleen nooit geen gezichten van mederuiters als ik met de prijzen weg rijd. _/-\o_
Soms vang je dan wel eens wat negatiefs op, maar als je dan gereden hebt en dikke winst rijd en nog eerste ben hoor je ze niet, of zeggen ze later; Oh daar hebbie die tinker weer, ja zegt dan een ander maar hij kan wel lekker lopen. :+ :')
Ook hebben we met Baxter wel eens gehad , dat hij met losrijden een sprongetje maakte, waarop iemand zei; oh een circuspaard :Y) , waarop wij dan weer zeggen;Ja wacht maar tot dat circuspaard gaat lopen := en dan rij je de cracks eruit en hoor je ze niet meer.

Ben ook sinds kort officieel gestart met Samba van Fraske. En de tweede keer kreeg ik zelf van iemand die daar liep een complimentje. Diegene zegt; jemig wat heb jij een gaaf paard, je moet ze er allemaal uitrijden hoor dat is kicke. :') Was ook gelukt, :+

Maar over het algemeen, zijn de mensen best leuk positief. :))

Luzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:35

Ik ben ben facebook-minded en mis nu de 'vind ik leuk' knop!!! Cool Starjo!!! Maar ja ie heb ok geave peardn' onder dien kont!!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:30

Ben ook wel benieuwd welke tinker het dan is.

Er lopen er momenteel meerdere in het Z. Het wodt een flinke groep in die klasse inmiddels :D
Moet Britta niet al het Z2 in inmiddels? En hadden we op de TD in mei vorig jaar niet iemand die ZZ-L reed met haar tinker?
Ik vind het gaaf :D Noedeltje zou het misschien ook nog wel kunnen redden, alleen tja, ik zit er ook nog op :')

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:55

sterretjeLUX schreef:
Ik ben ben facebook-minded en mis nu de 'vind ik leuk' knop!!! Cool Starjo!!! Maar ja ie heb ok geave peardn' onder dien kont!!!!

THNX ;)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:54

als het allemaal met iedereen meezit rijden we volgens mij met een man/paard of 6/7 in het Z1 tijdens de tinkerdagen Leusden, volgens mij is de groep nog nooit zo groot geweest met alleen tinkers???

Ik krijg ook alleen maar leuke reakties langs de kant van de ring...de "ik hou niet van tinkers maar deze vind ik eruggg leuk" is een bekende reaktie voor vele...

flr_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:56

Hallo allemaal,

ik kreeg ineens een berichtje van monique of ik dat was en ja daar heb ik aan mee gedaan! Ik wordt hier wel verlegen van hoor dat dit gewoon over mij n mijn topper gaan!

Het was een onwijs gave dag en heb er veel van geleerd.
Adelinde vond pjot erg leuk dus dat was sowieso al een conpliment.

ben het inderdaad eens met sommige berchten dat jury's en ruiters iets hebbem van zovan ow een tinker dat wordr toch miks maar dat is absoluut niet zo! Mensen gaan mijn (en andere) steeds vaker herkennen en hebben nu zoiets van owja dat is die leuke tinker :) dus dat is wel echt heel erg leuk!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:56

Wanneer zijn de Tinkerdagen in Leusden ?

Stoer hoor Fleur !

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:57

Lepel schreef:
Wanneer zijn de Tinkerdagen in Leusden ?

Stoer hoor Fleur !

Weekend van 8 juni!

Hopelijk rijd ik dan met Myrthe ook in het Z1 mee *\o/*

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:03

Hmm , jammer ( of toch ook weer niet ) , wij zitten dan in Appleby
Vind het knap hoor , dat jullie zover komen !
Moet eerst zelf nog zien of ik ook de B inkom :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:00

Leuk Fleur dat je mee hebt mogen rijden!

Ik krijg over het algemeen ook veel normale en leuke reacties als ik met een van beide dames in de ring verschijn. Heel, heel soms kom ik wel eens een bevooroordeelde jurylid tegen (m.n. diegene van de echt oude stempel) die het dus niet kunnen waarderen om een koudbloed (eender welk ras) in de ring te zien maar goed dan maak ik er maar een leuk oefenrondje van en denk "volgende keer weer een ander jurylid :) "
Nou moet ik wel zeggen dat de meeste mensen langs de lijn toch het vaakst gecharmeerd zijn van mijn jongste merrie i.p.v. mijn oudste merrie, terwijl die laatste toch veel rijtypischer is gebouwd :=

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 07:52

flr_fleur schreef:
Hallo allemaal,

ik kreeg ineens een berichtje van monique of ik dat was en ja daar heb ik aan mee gedaan! Ik wordt hier wel verlegen van hoor dat dit gewoon over mij n mijn topper gaan!

Het was een onwijs gave dag en heb er veel van geleerd.
Adelinde vond pjot erg leuk dus dat was sowieso al een conpliment.

ben het inderdaad eens met sommige berchten dat jury's en ruiters iets hebbem van zovan ow een tinker dat wordr toch miks maar dat is absoluut niet zo! Mensen gaan mijn (en andere) steeds vaker herkennen en hebben nu zoiets van owja dat is die leuke tinker :) dus dat is wel echt heel erg leuk!

Zit dit nu s stilletjes mee te lezen, maar vraag me gelijk af of er geen filmpje van is dan ook? *nieuwsgierig*

flr_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:13

@lecytinker uhmm ja m'n moeder heeft volgens mij wel een filmpje gemaakt zal straks als ik thuis ven wel even kijken op ik hem op youtube ofzo krijg en de foto's stuur ik ook wel

xx