Je hebt natuurlijk 3 soorten tinkers..
De Grai, Vanner, en de cob...
Maar wat heb ik nou eigelijk?
De Romany Vanner
De Romany Vanner is het zwaarst gebouwde type. Zijn algemene voorkomen is robuust, stevig en over het algemeen compact gebouwd paard met een rustige en zelfverzekerde uitstraling. De stokmaat ligt tussen de 1.56 en de 1.70 meter.
De Romany Cob
De Romany Cob is een wat lichter gebouwd type dan de Vanner. Zijn algemene voorkomen is robuust, stevig en over het algemeen compact gebouwd paard met een rustige en zelfverzekerde uitstraling. De stokmaat ligt tussen de 1.36 tot 1.56 meter.
De Romany Grai
De Romany Grai is, in tegenstelling tot de Romany Cob, een meer verfijnd gebouwd paard, met een rustige en zelfverzekerde uitstraling. Zijn stokmaat ligt tussen 1.35m tot 1.56 meter. Afwijkende maten tot 1.70 kunnen echter voorkomen. Vaak heeft een Grai in vergelijking met de andere types veel minder behang. Ook is de Grai over het algemeen wat temperamentvoller.
Hier ging ik bij haar kijken, hier heeft ze haar sokken nog vandaar.

Maar dan nog staat ze niet royaal in het behang (behang is zowel sokken als manen + staart) 

Als ik kijk naar het gehele voorkomen van deze merrie denk ik dat dit een Vanner is met licht beenwerk: de gewrichten en de dikte van de benen hadden volgens mij 'meer' mogen zijn, maar het hoofd, de steile schouder, de brede borst en het (in mijn ogen toch aardig aanwezige) behang vind ik meer bij een Vanner passen. En ik vind haar te 'paardachtig' voor een cob. Hoe oud is ze, TS? Leuk paardje 

Dat is Bandit 
Maargoed, typeindeling is iets waar ik af en toe nog steeds vraagtekens bij zet, dus ik zal verder maar niet teveel gaan gokken over welk paard wat is.