[TI] Paspoort van me Tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tieni

Paspoort van me Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 04:37

Goede nacht allemaal!!

Ik ben hier net nieuw en zit meteen met een belangrijke vraag. Ik heb mijn Tinker in Belgie gekocht. En die mensen hebben deze Tinker bij stal Mc-Cloud vandaan. Toen ik mijn Tinker ruin net 2 weken in mijn bezit had moest hij meteen zijn jaarlijkse inentingen krijgen omdat deze bijna al afliep. De veearts keek heel erg raar en verbaast naar mijn paspoort van mijn paard. En vroeg aan mij of dit de orgineele paspoort was. Bij mijn weet wel?? Deze lieve Tinker ruin is mijn alles eerste paard dus ik ging er vanuit dat mijn paspoort goed zou zijn. Verder heb ik al het bewijs dat deze Tinker nu echt van mij is doordat ik en de oude eigenaar alles op papier hebben geschreven ook met onze handtekeningen enz.

Maar goed de veearts zij dat het paspoort net een kopie lijkt en het niet klopt dat aan de voorkant al een plaatje zit met de tekst van de stal Mc- Cloud waar mijn paard vandaan komt. Ik schok er best van wat moet ik nu?? De veearts zij dat in het paspoort ergens de stamboek in moet staan en dat ik dan naar dat stamboek moet bellen.

Erg vervelend dit zeg. Maar ik heb geen idee waar dat moet staan heb heel dat paspoort al doorgekeken maar wordt er zelf niet weizer van. Ik had me nog wel zo goed voorbereid op een eigen paard nemen maar dat paspoort ja daar dan weer net niet in. Stom he'.

Maar wat moet ik nu doen?? Weten jullie hier misschien raad mee?? Of zijn er hier misschien meer mensen die dit gehad hebben??

Met vriendelijke groet,

Tineke

Mallow

Re: Paspoort van me Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:52

Staan er wel levensnummer en chipnummer in? En de naam van het stamboek? Bijvoorbeeld ICS, nsvt of het belgische stamboek voor tinkers?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:44

Heb je wat meer info over je Tinker? Kan zijn dat het paard geïmporteerd is, het geïmporteerde paard wat ik heb gereden die ook bij Mc Cloud weg kwam had ook vreemde papieren. Misschien kent je DA dat niet?

Voor zover ik weet staan paarden van Mc Cloud ingeschreven bij het ICS. Wat is de naam van je Tinker als je in zijn papieren kijkt?

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:14

heb je foto's van het paspoort?

Voor mijn merrie heb ik 3 (losse) stukken aan haar passpoort:
- een passpoort zelf, uitgegeven door een officiële instantie wegens op dat moment een stamboekloos paard
- een mutatiedocument, uitgegeven door een officiële instantie, is geldig als het eigenlijke eigendomsbewijs dacht ik?
- een plastic kaartje, uitgegeven door ICS NL waar ik haar laten opnemen heb in het stamboek

als het een belgisch paspoort van een stamboekloos paard is, ziet het er zo ongeveer uit (dit is het enige vb dat ik momenteel kon vinden dat er sterk op lijkt, maar is blijkbaar voor een ras-Fries):

Afbeelding

maar dan in het grijs met geel en zonder venstertje

en staat er vooral dit logo op (of de waalse variant):

Afbeelding

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:49

Je zou Mc Cloud kunnen bellen om om helderheid te vragen. Misschien is er een hele simpele uitleg die je meteen gerust stelt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:57

Waarschijnlijk een Engels vodje... van Gypsy Cob Society en Engeland, deze society bestaat niet meer.
Neem anders eens contact op met een stamboek in België, zij kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:10

Ik denk dat Ts een museum waardig paspoort heeft.
Nog uit de goede oude tijd dat er geen paspoort verplichting was.
De firma Mc Cloud heeft altijd een beetje zijn eigen koers gevaren.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:39

Zo'n vaccinatieboekje bedoel je? Die heb ik ook nog uit 2001, zit achter in het paspoort nu. Vond het zonde om weg te gooien.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:43

Dat oude entings boekje heb ik ook nog een paar van.

Nee, Mc Cloud heeft heel veel fantasie gehad.

Tieni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 03:53

snowdon schreef:
Waarschijnlijk een Engels vodje... van Gypsy Cob Society en Engeland, deze society bestaat niet meer.
Neem anders eens contact op met een stamboek in België, zij kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen.

Hoi wat een reacties van jullie allemaal al!! Wat fijn!! Ja wat snowdon hier boven zegt klopt. Er staat idd in zijn paspoort: Gypsy cob society limited
En alles is in he Engels. Maar jeetje bestaat niet meer?? Wat moet ik nu doen dan?? Welk stamboek in Belgie kan mij dan verder helpen?? Sorry voor al die vragen hoor maar wil dat dit gewoon in orde is.

Me paard heet in zijn paspoort: Gimmick
Hij is een ruin van 2007-04
Verder chip nummer staat er netjes in en die is ook nagekeken voor ik hem kocht toen ik hem liet keuren.
Dus die klopt en is in orde. Ik wil best een foto ervan maken van het paspoort om het aan jullie te kunnen laten zien.

Maar goed wat moet of kan ik nu het beste gaan doen?? Ik hoor altijd goede verhalen over ICS kan ik dan niet beter met hun contact opnemen zodat hij bij hun wordt ingeschreven dan?? Aangezien als ik met stal Mc-Cloud contact op zou nemen dat die misschien toch dan vaag zullen doen. Ik lees alleen maar vage berichten over die stal. En wil dit gewoon meteen goed geregeld hebben.

Verder ben ik super blij met me paard hoor hij is echt een moppie.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 03:56

Je kan bijv naar het BTS (Belgisch Tinker Stamboek) :j

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:25

http://www.irishcobsociety.be/
ICS België, gewoon even mailen of bellen en noemen dat je een paspoort hebt van Gypsy Cob Society, dan helpen ze je wel verder.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:46

Je hebt gewoon een echt paspoort.
Helaas bestaat het stamboek niet meer, die het paspoort heeft uitgegeven.

Chip en reg nr zijn aanwezig.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:01

Ik zou gewoon contact opnemen met mc cloud, waarom er meteen vanuit gaan dat ze vaag gaan doen? je kan het allicht proberen toch?