[TI] Vraagprijs Jaarling Tinker Vanner???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eeffjjuh

Vraagprijs Jaarling Tinker Vanner???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:53

Verkeerd geplaatst??? Dan graag verplaatsen ;)

Hoi allemaal!!

Een vriendin van mij heeft haar jaarling tinker hengst te koop staan. Het is een Vanner en heeft toen hij 3maanden oud was, een 1e premie gehaald op de keuring.
Zij vraagt hier €1500,- voor, en mijn vraag aan jullie is of dit een redelijke prijs is.

Hopelijk krijg ik reacties hier op want zou het zelf leuk vinden om hem over te nemen!!

Groetjessss!

_San87_

Re: Vraagprijs Jaarling Tinker Vanner???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:54

Ik vind het veel te veel geld voor een tinker, helemaal gezien de huidige markt. 500 of minder lijkt me redelijker.

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:56

Ik dacht inderdaad ook dat het teveel is. Had al beetje op marktplaats rond zitten kijken wat gemiddelde prijzen zijn. Maar daar willen ze natuurlijk ok zo veel mogelijk vragen :P
Kijken of er nog meer reacties komen. Hoe meer mensen het met mij eens zijn........ ;)

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:57

Die vriendin probeerde me trouwens te overtuigen dat haar hengstje vanwege de 1e premie, en dat hij een Vanner is, duurder is.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:00

Ik ben het niet met _San87_ eens, hoezo zeker voor een tinker? 500 euro is echt belachelijk laag.
Alles tussen de 1000 en 1500 vind ik redelijk, dus je zou ook iets lager kunnen gaan zitten. Al is 1500 ook een normale prijs voor een 1e premie jaarling, voor die prijs gaan ze als veulen ook weg.

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:02

Oke bedankt. Ik zat zelf tussen 800 en 1000 te denken

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:03

Ik vind het een prima prijs hoor, zeker.

_San87_ is duidelijk niet thuis in de Tinkers :o

Persoonlijk zou ik als hij echt weg zou moeten 250 euro lager gaan zitten ivm de huidige markt, maar veel lager ook niet, dan zit je al op de veulenprijzen, bovendien moeten de prijzen stagneren of liever wat terug stijgen, niet dalen. Duurt misschien even voor er iemand komt, mijn jonge, licht bereden merrie vroeg ik 2000 voor (een koopje dus, maar ze moest weg ivm aankoop nieuw paard :o ) die heeft alsnog bijna 3 maanden te koop gestaan.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:04

Vind 1000 à 1500 ook een nette prijs

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:04

Een tinker is op veulen leeftijd nog niet te typeren, dus garantie dat dit dier uitgroeit tot een vanner, die is er niet.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:06

Als het nu al een enorme flinkerd is, zal het niet ineens inkrimpen tot een cob lijkt me toch leonoor?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:06

HijadelaLuna schreef:

Persoonlijk zou ik als hij echt weg zou moeten 250 euro lager gaan zitten ivm de huidige markt, maar veel lager ook niet, dan zit je al op de veulenprijzen, bovendien moeten de prijzen stagneren of liever wat terug stijgen, niet dalen. Duurt misschien even voor er iemand komt, mijn jonge, licht bereden merrie vroeg ik 2000 voor (een koopje dus, maar ze moest weg ivm aankoop nieuw paard :o ) die heeft alsnog bijna 3 maanden te koop gestaan.

Ik vind het retard prijzen. 1500 euro voor een jaarling, welke ook nog eens hengst is? Kom op zeg. De markt staat vol met dat soort paarden. TS moet het zelf weten, ik vind het belachelijk :).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:09

Dat maakt voor de prijs toch ook niet uit? Die eerste premie doet er meer toe, die heb ik meegenomen in mijn post, eventuele typering niet...
_San87_ schreef:
HijadelaLuna schreef:

Ik vind het retard prijzen. 1500 euro voor een jaarling, welke ook nog eens hengst is? Kom op zeg. De markt staat vol met dat soort paarden. TS moet het zelf weten, ik vind het belachelijk :).

Dat mag je vinden. Zo zijn de prijzen onder de Tinkers en ik hoop van harte dat er niet teveel Tinkerhouders zijn die zo kortzichtig zijn als dat jij nu doet. Mag toch hopen dat je niet vind dat elk willekeurig paard van 1 jaar en hengst voor 500 weg mag :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:09

Diaz schreef:
Als het nu al een enorme flinkerd is, zal het niet ineens inkrimpen tot een cob lijkt me toch leonoor?

Flinkerd in de hoogte of de breedte? Want de schofthoogte van een cob is niet meer 'vast' om het zo te zeggen. Silas is ook een cob, met zijn 1.63 ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:12

@Hijadelaluna, nee hoor. Genoeg 1 jarigen die dergelijke prijs waard zijn :). Echter vind ik dat niet voor een tinkerhengst gelden. Een merrie is een ander verhaal.

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:16

Om misschien een klein beetje meer duidelijkheid te krijgen, een stukje uit de marktplaatsadvertentie:

Jstar Spring:
geboren op 18-05-11
vader: The Offspring
Moeder: Shermain (onbekend veders)
1e Premie gehaald op: 27-08-11
paspoort: het nederlandse stamboek voor tinkers.

Hij is nu 1.50 en wordt geschat op 1.60

Als iemand de link naar markplaats wil zien voor foto's om te keuren moet je het maar zeggen dan stuur ik die ook even

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:18

Uiteindelijk is elk paard hetzelfde waard, hoe je het ook wendt of keert.

De tinkerprijzen liggen in verhouding met andere koudbloedrassen relatief hoog. Maar in vergelijk met eerdere jaren zijn ze al behoorlijk gedaald. Toen was 1500 euro voor een jaarling hengst niet meer dan normaal. Ik heb het zelfs voor een hengstveulen betaald (en nog iets meer) 4 jaar geleden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:21

ik ben wel benieuwd naar die advertentie

Tinkers zijn over het algemeen wel wat duurder inderdaad, denk dat tussen de 1200 en 1500 realistisch is

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:23

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:27

ik vind het persoonlijk niet echt een Vanner gebouwde tinker :o

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:28

Hij is al een heel stuk aangekomen in de laatste 3 maanden. Hij was veeeeeeelste mager toen hij bij die vriendin kwam.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:30

Het is een leuk dier maar vind zijn behang en sokken persoonlijk wat tegenvallen, als ik naar bekende vanner dekhengsten kijk dan zie ik toch meer beharing :P
maar ik ben geen tinker expert, vind het fantastische dieren en dan vooral de wat ouderwetsere types met lekker beel beharing en een wat kleinere stokmaat :P

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 11:32

En maakt dit dan ook weer uit voor de vraagprijs??
Ik vind het namelijk niet heel erg of hij nou wat minder of wat meer beharing heeft :P

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:33

Ik vind het eerder een Grai nu :P (duh.. jaarling)
Je hebt gelijk Leonoor, zo is er nog niets van te zeggen..
Ik bedoelde breedte en hoogte.. stel je hebt een beer van een paard van bijna 2..
Maar dat is dit niet ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:35

Zou best een vanner kunnen worden, maar daar is zoals Leonoor al zei echt nu nog geen uitspraak over te doen.

NAV de advertentie
- Nieuwe/betere foto's, foto's zijn je visitiekaartje, die van nu volgend niet een geheel en zijn van slechte kwaliteit
- minder uitroeptekens in de tekst, let op interpunctie oa hoofdletters, dat komt al wat netter/professioneler over.
- "hij is een Vanner dus hij zal ongeveer 1.60m worden. nu is hij ongveer 1.50." gewoon vervangen door huidige stokmaat en stokmaat ouders, voor de rest zoals al eerder gezegd geen uitspraak over te doen.
- prijs op notk, of anders bieden vanaf en dan 1200 oid, als mensen het dier gezien hebben en hem leuk vinden zijn ze eerder geneigd dat daadwerkelijk te geven dan wanneer ze nog niet weten wat ze ervoor kopen zeg maar.

Behang heeft wel degelijk een positieve invloed :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:36

Hij heeft naar mijn idee trouwens gewoon gemiddeld behang voor een paard van die leeftijd. Is ook niet echt goed te zien op de huidige foto's, of bewogen en slechte compositie.