Hunters Scendix (Stakkato)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Hunters Scendix (Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 10:59

Hoi bokkers,

Iemand kennis van Hunters Scendix?
Wat vinden jullie van deze hengst?

Brand maar los zou ik zeggen!

www.hunters.be
Afbeelding

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Hunters Scendix (Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:21

Ik heb nog geen nakomelingen gezien maar qua prestatie van scendix lijkt het wel veelbelovend te zijn.

Ik volg ook dit topic. Het lijkt me een interessante hengst!

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:24

Op en top sporthengst,dat is ie sowieso!!
Super instelling,super voorzichtig,super wendbaar...mist wel wat vermogen,dus hoe ver hij gaat geraken op karakter is nog de vraag,maar tot nu toe tot 1m40 niveau al wel top gepresteerd.

Toevallig vandaag zijn 4 jarige gekeurde zoon Hunters Scendro weer eens zien springen(Scendix x Contendro).
Ook super voorzichtig,een echte vechter,maarre...écht niet de makkelijkste en zo groot als een pony(in hun folder staat ie 1m64 geloof ik,maar op mijn meetstok gaat ie de 1m60 toch niet halen vrees ik :D ;) ).

Verder heb ik van Scendix nog geen nakomelingen gezien.Maar als ik hemzelf en Scendro zie,denk ik dat hij echt wel een grote,coole merrie met véééél vermogen nodig heeft.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Hunters Scendix (Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 22:33

Bedankt voor de reactie's!
Scendro zelf vind ik best wel met heel veel vermogen springen (vrijspringen Zangersheide).
Waar heb je hem gezien ?
Ik denk dat ik maar eens de gok neem om hem op mijn merrie te zetten.
Alleen zal het nu deze dagen gebeuren, merrie staat al hengstig.

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Hunters Scendix (Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:32

ik heb wel gemerkt dat er niet veel gefokt werd met deze hengst? oudste nakomelingen zijn nu 4 en ik heb hen niet zien springen op wedstrijden. Dus ik weet niet wat te zeggen. Alleen de vader van hunter scendrix doet wel super goed en heel veel nakomelingen.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Hunters Scendix (Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 12:08

Hunters Scendro loopt nu dit jaar op de Cyclus rond.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 08:41

Ik ben gisteren mijn merrie gaan wegbrengen.
Heb heerlijk geknuffeld met Scendro, Scendix zoon (ben enorm gecharmeerd door hem echt een prachtige hengst) en dan nog even bij Scendix in de stal geweest, echt een knappe hengst hoor <3
Heb ook nog 2 veulens van dit jaar gezien, beiden nog maar maximum 2 weken oud, maar wat een mooie veulens geeft hij :oo

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:01

Mag ik vragen op wat voor merrie je hem gebruikt hebt? :)

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:20

Straks weet ik of wij volgend jaar een nakomeling mogen verwachten van hem.

Vorige week was hij 5de in 1m45 in Mantes La Jolie en ik heb hem dit weekend live aan het werk gezien met een 9de plaats in 1m40 3de plaats in 1m45 en als eerste foutloze in 1m50 Grote Prijs Aalst maar helaas heeft hij zich gekwetst in de paddock en kon niet meer starten voor de barrage waar hij toen aan de leiding stond.
Hele gebeurtenis valt te lezen op hun website.

Diegene die er niet in geloofden, wel Scendix heeft hen een les geleerd dit weekend! *\o/* *\o/*

besita
Berichten: 6803
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:37

Dat hij kan springen heeft nooit in twijfel gestaan ..was alleen de vraag of ie er genoeg in heeft voor het allerlaatste werk ..maar aan zijn inzet is geen twijfel dat is typisch Stakkato :j ..ook super voorzichtig
Bovendien kent men in Belgie maar een paar hengsten : Darco , Nabab en toulon -bloed ..en al de rest vind men hier algauw minderwaadig, helaas ...vind ik zelf :\
Maar Scendix is een veredelaar en een aandachtspunt vind ik zelf zijn kleine voetjes

caramelle
Berichten: 89
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Sint urliks kappelle

Re: Hunters Scendix (Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:12

ik had hem ook op mijn hengstelijstje staan.

jammer dat zijn fundament zo is. ik heb er jammer genoeg geen merrie voor.

hugo28
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 02:05

Heb sinds eind juli een Scendixveulen, edel ,maat en oprichting, bloedmooi. Als hengst zeker aan te raden als je een iets zwaardere merrie hebt. Volgens mij heeft hij alles om een hele grote te worden en dikke proeven te lopen en te winnen. Zou niet te lang wachten om hem als hengst te gebruiken want als hij ooit verkocht wordt zal iedereen weer lopen te zeuren dat ze hem niet tijdig gebruikt hebben. Wat heeft hij nog te bewijzen? Welke hengst uit zijn jaargang heeft gepresteerd wat hij gedaan heeft? Uiteraard zijn er bemerkingen op zijn exterieur en manier van springen maar dat is bij elke hengst wel het geval. Heb hem gevolgd sinds zijn 4 jaar en zeer vaak aan het werk gezien en ben er van overtuigd dat het een wereldpaard is. Volgens mij is het een tweede Hickstead.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Hunters Scendix (Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 08:09

Proficiat Hugo! Als je een foto hebt zeker posten! Wij verwachten tegen 1 mei ons Scendix veulen!

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 08:43


Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 12:01