Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als ik dan toch iets moet noemen denk ik de sokken. Niet zozeer de sokken op zich, en ook zeker niet dat ik ze zou willen missen. Maar de sokken vragen wel wat onderhoud. Mijn dierenarts zei heel mooi als je een sokkenpaard 3 jaar de wei opgooit kan je niet verwachten dat het daarna met "gezonde" benen er weer af komt. Als je het gezond wil houden moet je het meerdere keren per week uitkammen en goed alert zijn op de conditie van de huid eronder, anders is de kans zeer aanwezig dat het dier mok krijgt, vaak ten gevolge van mijten, vocht of een voedingsprobleem. 
elizexbeau schreef:Bedankt voor het mee denken in ieder geval!
Maar, dat heb ik ooit is gehoord, is het zo dat de
tinker over het algemeen graag voor je wil werken,
en enthousiaste paarden zijn?
HijadelaLuna schreef:Minpuntje, tja, eigenlijk nietAls ik dan toch iets moet noemen denk ik de sokken. Niet zozeer de sokken op zich, en ook zeker niet dat ik ze zou willen missen. Maar de sokken vragen wel wat onderhoud. Mijn dierenarts zei heel mooi als je een sokkenpaard 3 jaar de wei opgooit kan je niet verwachten dat het daarna met "gezonde" benen er weer af komt. Als je het gezond wil houden moet je het meerdere keren per week uitkammen en goed alert zijn op de conditie van de huid eronder, anders is de kans zeer aanwezig dat het dier mok krijgt, vaak ten gevolge van mijten, vocht of een voedingsprobleem.

en er zijn inmiddels nog vele tinkers bij gekomen
maar als je paard een doorzetter is, dan moet jij als eigenaar nog net een stukje meer zijn 
)
En ook nog nooit problemen gehad met mok ed.

) vind ze ook altijd super! Net als VD trouwens. Ze had nog nooit een zeiltje gezien oid. Wandelde ze zo overheen, zelfs in draf. Haar ogen ermee bedekken en ermee rondstappen was allemaal no problem. Maar ze kan ook wel een draak zijn hoor
En dan is ze idd ook niet tegen te houden. Maar goed, ik ben dan ook geen volwassen persoon natuurlijk.
Ik ben wel de ruiter niet en het pad lag enorm hobbelig. Meestal loopt ze dan te kloojen, maar dat is puur omdat ze wilt zeggen van 'Kijk, ik kàn hier niet draven of galoperen hoor' (Ik had tegen vriendin gezegd; doe eens een galopje, maar door de bloemen zag ik het pad niet.. )
xJitskee schreef:Voor eten
Nee het verschilt echt heel erg per dier. De een is dol op springen (zoek maar eens op Tinker Bonny op Bokt),een ander vindt aangespannen lopen veel leuker,weer een ander gaat liever grondwerken. Dit is niet iets wat rasgebonden is,dus je kunt er eigenlijk niet echt uitspraak over doen.