Ik heb de zoekfunctie al eens gebruikt, maar ik kan niet echt iets vinden waarmee ik "geholpen" ben, dus probeer ik het via deze weg
Mijn meisie (tinkermerrie van ong. 7 jaar) heeft door omstandigheden een hele poos stil gestaan. Vanaf zaterdag zou ik weer met haar kunnen gaan beginnen (
).Nu is het niet zo dat ze helemaal niets gedaan heeft, en ze heeft uiteraard ook niet 24/7 in een box gestaan.
Om even een duidelijk beeld te scheppen:
Mijn meisje staat op een eigen weide met een schuilstal, en kan zo dus 24/7 buiten lopen (net waar ze zin in heeft)
Heeft patella fixatie, en is hiervoor door de hoefsmid (iom de da) binnendoor gezet. Dit speelt al een hele tijd, en ze loopt prima als de hoefsmid netjes optijd komt.
Nu heeft de smid eind 2011 een fout gemaakt en haar niet binnendoor gezet, maar gewoon normaal plat, en hier heeft ze toen zodanig last van gehad dat ze behoorlijk lang de tijd nodig had om weer een beetje normaal te kunnen lopen (onbelast in de weide)
Toen dit weer "goed" was nog een keer gaan rijden, maar had hier geen goed gevoel bij, en heb haar toen "wintervakantie" gegeven.
Na de winter heb ik haar weer lichtjes opgepakt met longeren. Dit doet ze opzich goed, maar ze "sleept" (tikt eerder) met haar achterbenen.
Dit doet ze ook al vanaf het begin met haar knieproblemen, en volgens de da zou dit geen probleem zijn, maar een manier van lopen.
Toch zat mij dit helemaal niet meer lekker, en heb ik de ostheopaat er eens bij laten komen. Hier zie ik nu wel degelijk verbetering door!
Dus nu kan ik haar weer gaan oppakken met rijden
Nu heb ik echter een aanbod gekregen voor een ponykamp met eigen paarden. Het klinkt allemaal leuk en aardig, maar gezien de omstandigheden is mijn meid op dit moment niet klaar hiervoor.
Het kampje is wel pas eind augustus, maar ik ben mij ervan bewust dat dit niet zo heel lang meer is (een krappe maand
)Ik vroeg mij af of het haalbaar zou zijn haar voor die tijd op een goede conditie te krijgen om het kampje toch mee te doen, of dat ik het beter meteen uit mijn hoofd kan zetten...
Bedankt voor het lezen, en hopelijk hebben sommige van jullie bruikbare tips voor mij en mijn tinkermeisje

(in haar hoofd is mijn tinkert helemaal geen tinkert