[TI] ICS NL Keuring te Brakel (België) op 05.08.2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

ICS NL Keuring te Brakel (België) op 05.08.2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:39

Het is nog eventjes, maar ik wou het toch alvast even onder de aandacht brengen en jullie ervoor warm maken :D

Op 5 augustus 2012 organiseren we voor de twee keer een premiekeuring van ICS Nederland in het Belgische Brakel.

Vorig jaar was het een geweldig gezellige dag met veel publiek, ondanks de slechtere weersomstandigheden.
Er is ook dit jaar weer mogelijkheid om aan democratische prijzen lekker te eten en te drinken.

http://img856.imageshack.us/img856/6681 ... el2012.jpg

Wij zelf hebben eigenlijk nog niet helemaal beslist wie we meenemen die dag.
Wellicht gaan er van onszelf Ofenna, Nardo en Dorina mee.
En misschien komt Deaglàn ook nog wel eens piepen tijdens de pauze ;)

Wie komt er? Al dan niet met paard?

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:34

Ik zie dat het op een zondag is, als ik niet hoeft te werken dan ga ik kijken of ik mijn ouders zo ver krijg om
te komen kijken. :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:03

Ohh, wat leuk zeg! Ik zal misschien wel eens afkomen, als ouders het oké vinden :) Waarschijnlijk dan samen met een vriendin (zij heeft de spiegelreflex :P ) om foto's te maken en van ons heerlijke ras te genieten! Ben trouwens super benieuwd om Deaglàn en de andere te zien! En ook om jullie te ontmoeten! (Ben wel amper 14 en erg klein, dus zal nog grappig zijn :+ )

Ik kom dan wel niet mee met Tinky, we hebben geen trailer oid en nu haar staart half opgegeten is heb ik geen zin om dit als commentaar op een keuring te krijgen ofzo :P

Edit; Zie net dat het maar een halfuurtje rijden is! Dus de kans bestaat er dat ik kom. Heb Tinky trouwens op die dag precies een jaar.

Soprano

Re: ICS NL Keuring te Brakel (België) op 05.08.2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:34

Heb nog nooit een keuring met Iowa gedaan en dat staat toch wel op het lijstje, lijkt me goede oefening voor Iowa. Maar Brakel is me toch nog net wat te ver :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:29

Oké, we zijn waarschijnlijk aanwezig! Moeder heeft de folder al op de koelkast gehangen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:47

Ik heb me nu net aangemeld op de website van het ICS NL, snel betalen en zien of ik me nog kan inschrijven voor Brakel! Zo ja, dan zijn we aanwezig met een merrie met veulen :)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 09:20

super!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 09:21

inschrijven kan nog tot eind juli/begin augustus, dus dat zit wel goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:24

Oh, op de website stond er een maand voor datum :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:11

Ik denk dat we kunnen spreken van een succesvolle keuring. Elk paard is met een eerste premie naar huis gegaan. De organisatie was top, alleen de geluidsinstallatie... Maar bon :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:24

DeMolenhoek schreef:
Ik denk dat we kunnen spreken van een succesvolle keuring. Elk paard is met een eerste premie naar huis gegaan. De organisatie was top, alleen de geluidsinstallatie... Maar bon :D

Haha, ja, ik hoorde echt niets :') Heb maar een klein stukje gezien, heb wel knappe Déaglan gezien! Ben vroegtijdig weggegaan, we kende niemand en mijn broertje deed irritant.. Volgende keer kom ik met mijn eigen meisje :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:26

Hé, ik heb jou net gesproken op facebook ;) Ja Deaglan is inderdaad heel knap, en ik denk een goede combi met mijn merrie ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:29

Ja :P Ik was in een blauw geruite houthakkershemdje, de fotografe van dienst heeft een foto van me gemaakt dus moest je die zien zou je me wel herkennen :') Men ouders grapten ook om Tinky te laten dekken, zou wel willen, veulen lijkt me super! Maar we hebben geen plaats en bovendien te weinig kennis. Tinky heeft wel al 2 knappe merries op de wereld gezet. (Eentje van Meadows Selwynn)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 23:13

het was zeker een geslaagde keuring met prima paarden!
alle paarden waren eigenlijk nagenoeg aan elkaar gewaagd!

vond Charlotte een erg mooie merrie en met een heel mooi veulen!

wij zijn ook super tevreden, vooral op Kendira ben ik echt mega mega trots!

Nardo had een eerste veulenpremie met 144 punten.
Ofenna een eerste veulenpremie met 145 punten en Beste Merrieveulen
Kendira een eerste veulenpremie met 146 punten en Beste jaarling (was er ook maar 1 ;)) en werd uiteindelijk zelfs Reservekampioen!!!! +:)+
Dorina kreeg ook een eerste premie met 145 punten en is daarmee STER geworden +:)+

zeer terechte winnaar was, net als vorig jaar, de ruin Chester die ook 2 mooie werkproeven liet zien!
Chester is ook STER geworden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:18

Heb het lef niet gehad om je aan te spreken Frenia, maar toen je moest praten in de micro en je geen woorden meer wist, stond ik eigenlijk haast pal voor je :P Lang bruin haar, klein, blauwgeruit hemdje. Mijn moeder stond naast me met rood blousje met paarden op en die kale ( :') ) met blauwe polo was mijn vader :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:58

Chester is heel verdient! Vraag me af welk kleurtje hij is. Zag wat appa tekenen op zijn koker?
Ook van karakter is Chester doodbraaf, daar hebben ze een heel goed paard aan!

Nardo is ook prachtig, vooral zijn hoofdje is echt schitterend. Maar wel een prutser is het niet? Leek me aller sinds een lolbroek :D

Kendira viel me vooral op omdat ze al jaarling al heel groot is. Verschoot er echt van.

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:23

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten *\o/*

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:11

Gefeliciteerd, mooie punten allemaal!

Jeetje, Kendira +:)+
Was Lillyfee niet mee? :)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 14:09

heb al zitten graven in mn geheugen maar ik kan je me niet herinneren jackytje :o

haha, ja, was nogal last minute met Deaglàn. was oorspronkelijk de bedoeling van hem te showen
maar hij staat nu niet thuis want hij wordt beleerd, dus vond het dan zo gedoe om hem ook nog te gaan wassen 's zaterdags en bovendien stonden onze 2 trailers al vol :+

maar toen ik vroeg of ik na de keuring met mensen langs mocht komen met deaglàn, stelde die hem verder inrijdt zelf voor of het ons niet leuk leek dat hij hem kwam brengen :D +:)+

vandaar dat mn tekst nogal geïmproviseerd was :o

als je Kendira al groot vond, dan wil ik niet weten hoe je Lillyfee zou vinden :+
die is namelijk nog eens een dikke vuist groter qua schoft :=
Kendira is "normaal" vind ik, vergelijkbaar met het gros van de jaarlingen die zo'n 1m50 worden

Nardo is thuis een mega knuffel en een super lieverd, maar is nogal een stresskip.
Paps heeft dat trouwens ook een beetje en mams ook, dus de combi ook ;)
Dan gaat ie bv klieren om de trailer op te gaan of klieren omdat ie vastgebonden staat
naar het eind van de dag toe, was hij de drukte al veel meer gewend :j
een prutskous is het wel := hij komt normaal aan de manen niet aan...zolang ze los hangen... maar van zodra er vlechten in zitten kauwt hij de elastiekjes eruit :+

Grappig ook voor ons om Deaglàn ook met wat stressjes te zien. Normaal blijft hij doodstil staan, desnoods uren lang, en nu was het een beetje een draaikont, stond ook wel wat publiek op te kijken terwijl we hem een laatste poetsbeurt gaven seg :wow:
en hij bijt eigenlijk nooit, maar als hij stress heeft, wil hij altijd wat om te knabbelen :+ ook niet echt bijten, maar zo spelen met zn lippen en frullen zeg maar
Hij is natuurlijk nog maar pas "verhuisd" en dan weer zo'n optreden voor publiek, groot verschil met dag in dag uit de luilak uithangen op de weide ;)
Voor buitenstaanders was hij waarschijnlijk zo ook onwijs braaf en rustig ;) (was hij ook wel ;)) maar voor ons toch net dat beetje anders dan anders :(:)

Loïs: nee Lilly was er niet bij ;) ten eerste omdat die last heeft van flinke groeischeuten soms en dan zo'n lange slungel op stelten lijkt :+ en ten tweede omdat de trailers al meer dan vol genoeg zaten zo en 6 paarden in mn eentje wassen, was ook méér dan voldoende.
misschien nemen we ze wel nog naar een andere keuring mee dit jaar, hangt een beetje van haar toestand dan af

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:20

Echt niet? Stond pal voor je, haha. Achja is niets hoor ;) Je zal me wel spotten als je de foto's van de fotografe krijgt, ze heeft ons namelijk gefotografeerd.

Volgend jaar moeten jullie wel oppassen hoor, want wie weet komt mijn Tinky'tje de prijzen pikken :P (Verwacht dat wel niet eerlijk gezegd.. Hoogstens een 1ste premie en STER, dagkampioen kan ik naar fluiten, ze heeft te lange achterbenen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:41

Inderdaad, Deaglan leek super rustig en echt prachtig. Mag ik weten hoeveel merrie's van buitenaf hij mag dekken?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 23:09

goh, dat is moeilijk te zeggen
op eentje steekt het niet, is niet dat ik echt een maximaal aantal dekkingen per jaar in gedachten heb.
liefst blijven we steken rond de 5 dekkingen per jaar. dat zijn er volgend jaar 3 van ons en dan is er nog ruimte voor 2 externe
maar goed, dit jaar zijn het er 6 geworden (4 van ons en 2 externe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:16

Als je wil mag je een plaatsje reserveren voor mij, als je de merrie uiteraard vind voldoen :)