Snuggs krijgt 2x daags een kwartje/halfje onderhoudsbrok van Horsefood.
Juul krijgt 2x daags een volle schep Alprin (soort lucerneachtig), een volle schep Pavo Nature's Best + 100 ml zonnebloemolie. S'morgens een schepje brandnetel en mariadistel erbij omdat ze wat opgezette kliertjes heeft.
Ik halve schep recreatie mengeling met pulp (iets minder dan een schep denk ik, denk er niet echt bij na) en zemelen door, af en toe schepje lijnzaadvlokken erbij. Nu ie op de weide staat niks en voor de rest ook kuil als die thuis binnen staat.
De scheppen zijn trouwens van die paardenvoer scheppen of hondenvoer scheppen (wordt er ook wel eens voor gebruikt)
marjootje
Geplaatst: 06-06-12 19:24
Wij voeren eigenlijk alleen goed hooi, en na het rijden ( ong 3 keer per week) 3/4 schep met basisbrok. Nu staan ze op de wei, dus helemaal geen hooi. En er hangt een zoutblok in de stal.
Onze tinker krijgt naast beperkt gras, arm hooi en een plak rijker hooi per dag voor de vitamientjes eigenlijk niets ernaast. In de winter was het eerst agrobs protein light een kwart kilo per dag maar meneer bliefde het niet meer, deze winter gestart met een handje zupa 3 keer per week voor de vitamientjes. Een keer per maand een halve vitaminespuit en 2 soorten likstenen.
Gwahir
Geplaatst: 06-06-12 20:26
Bliksem heeft het de hele winter goed gedaan op hooi en heel af en toe een kwartje basisbrok. Nu staat hij overdag weer op de wei en krijgt hij er wat minder hooi naast, en elke dag een pavo summerfit koek voor de vitamines. Als hij straks echt meer aan het werk gaat en ik zie dat hij meer nodig heeft ga ik misschien wat meer brok bijvoeren.
_Dune_
Geplaatst: 06-06-12 20:43
Mijn tinker krijgt een 1/4 tot 1/3 schep Marstall Vito. Als er een zware rit op de planning staat, krijgt hij eventueel een halfje.
Tamadine
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-12 20:57
de kans is trouwens groot dat ik hier over ga naar de Dieetmix.
onze tinker staat op biologische muesli en lekker dat ze het vind, en als ze hard heeft gewerkt krijgt ze een schep basis brok
dianalamboo
Geplaatst: 06-06-12 21:56
Ik heb de 1 op een voerschep faser light per dag met de force erbij. Dot wordt Vito met force De ander staat op spillers condition met force. straks wordt dit cornmuesli met force.
Tirs krijgt 2x per dag een mini-handje pavo nature's best muesli, maar dit is echt voor het idee. Anders krijgt de hele stal eten en zij niet, da's sneu.
nykle
Geplaatst: 06-06-12 22:38
April krijgt 2 x per dag 3/4 schep merriebrok. Er loopt een reuze veulen bij van 2 weken.
Mijn halve tinker krijgt 2 kilo basisbrok verdeeld over de dag. En halve schep podo-grow en 1/3 schep haver erdoor. En hij krijgt ook nog grasmix 3x in de week. (Is veel maar meneer moet nog flink wat kilo's bijzetten)
Sharmila
Geplaatst: 07-06-12 15:58
Die van mij krijgt van de stal zelf 3 keer per dag 1 schepje brokken, dat is bij elkaarr 3kg.
Daarnaast krijgt hij 1 kilo natural muesli met daarin devils oil (natuurlijke pijnstiller), en een poedertje speciaal voor oudere paarden met artrose. Ik doe daar ook nog 3 handjes luzerne door voor de vezeltjes. Hij heeft in het verleden een darmoperatie gehad waarbij een stuk darm is verwijderd. Verder krijgt hij 3 keer per dag kuil en een plakje kruidenhooi als ik wegga.
Hij krijgt echt extreem veel, maar als hij minder krijgt wordt hij gelijk mager.
Onze tink krijgt 2 x per dag een kwartje subli dieetmix. 2 x per dag hooi, in de winter 3 x per dag. Als beloning na goed werken een kwartje kruiden muesli van Treurniet.
We weten na de uitslag van bloedonderzoek dat zijn vitamine en mineralen huishouding goed is ondanks het erg schrale voer en zijn beperkte dieet van schraal gras en schraal hooi. Toch fijn om te weten