Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Blingh schreef:Oh gelukkig,want ik heb de baard van Rogan er ook van de week afgeknipt en ik zei nog. Zal het maar niet op bokt zetten,dan wordt ik gevild
Bij sommige tinkers vind ik een baard erg mooi staan, bij andere staat het weer beter als je het eraf haalt. Sommige mensen vinden het handiger om de baard eraf te halen, anderen hebben er geen last van.
en zo heel veel last heb ik er ook niet van. Ja het is wat gepruts af en toe, zeker als ze hun 'winterbaard' hebben. Maar het hoort bij ze. Beiden hebben ook niet zo'n popperig hoofd dat het zonder baard 'beter uit zou komen' 

Berdien schreef:Hoe stil het bit ligt is afhankelijk van de hand die aan het bit zit. Wat ik al aangaf, mijn merrie is jaren zonder bit gereden en dat lag stil in de mond. Ik zat er ook gewoon niet aan.
Mijn ruin kauwt nog heel veel en is veel met het bit bezig. Ondanks de neusriem, want die zit dusdanig los dat hij gewoon met het bit bezig kan zijn en het bit niet opgesloten ligt in zijn mond.
Maar goed, wat ik al zei. Jouw paard, haar baard, als jij hem eraf wilt dan haal je hem er toch af?
Dan heb je sowieso zekerheid daarover. 

Wat je laat maar zeggen op de foto van Jackytje ziet (sorry
maar op jou foto zie je het zo duidelijk, mooi voorbeeld).
En als hij een plek erge mok heeft ben ik ook niet zuinig, dan knip ik zo halverwege de sok een stuk haar volledig weg. Geen gezicht maar dan kan ik er bij en het groeit zo weer aan. Ik knip ook alle haren weg in de kootholte zodat het daar niet broeierig kan worden (om mok te voorkomen).

)_Roosmarijn_ schreef:Wat je laat maar zeggen op de foto van Jackytje ziet (sorrymaar op jou foto zie je het zo duidelijk, mooi voorbeeld).
Ik strijk de baard altijd zo, meestal zit ie dan ook automatisch goed