[TI] Zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GypsyRose

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:49

Hallo bokkers :D

zoals jullie weten ga ik rond november echt kijken voor een tinker ( dan heb ik alles afgerond qua studie )
omdat ik lekker informatie aan het inzamelen & kopen ben ( poetsspullen etc ) vroeg ik me af,
Welke zadels vinden jullie zelf fijn zitten en mooi liggen op je tinker ,

Bvd voor het reageren :Y)

Caira

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:52

gebruik de zoekfunctie eens, hier is al zovaak over gesproken!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:54

Ik heb een Wintec, super zadels, zitten heel erg fijn en de prijs valt ook nog mee! :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:22

massimo heb ik hele goede ervaringen mee.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:26

Hier ook een wintec (500 dresuur denk ik) met witte boommaat erin. Vooral heel handig de verwisselbare bomen vind ik want toen ik mijn paard net had stond ze net iets te dun en net ingereden dus totaal geen bespiering. Toen paste hij met de rode boom, daarna is ze uitgezet dus hup grotere boom erin (er is wel steeds een zadelpasser gekomen om te zien of ie goed lag ;) ) Nu mijn tinker haar 'vaste' vorm heeft ben ik er wel over aan het denken om een duurder iets meer kwalitatief dressuurzadel aan te schaffen. Ik dacht erover om dan een Zaldi zadel aan te schaffen.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:27

Ik heb ook een wintec, een vzh is idd zeer handig met de verwisselbare bomen, die van mij heeft een rode boom :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:36

Wintec was voor mijn beide tinks te smal bij de schouders, ook met brede boom erin.

Ik heb nu een Tekna zadel. Zit heerlijk, kwalitatief een stuk beter dan de Wintec. Boom kan iets aangepast worden (dmv verhitting). En ze zijn zeker niet duur.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:17

wintec was voor mijn paard te smal, de ruimte onder het zadel was te krap en hij had hier veel hinder van.
Nu zijn we boomloos aan het testen, tot nu toe bevalt het goed.
Toen ik king net had, had ik ook boomloos, maar ander zadel de barefoot arizona..
maar nu aan het testen met de barefoot cheyenne en daar reageert king veel beter op! dus gaan we voor boomloos!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:20

Barnsby past super mooi op tinkers!! :D

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:36

Ik heb een Harry's Horse kunststof zadel met verwisselbare boom
Is net goed genoeg voor de korte rug van mijn tink.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:45

De wintec was te smal. De wide versie lag beroerd.
Nu heb ik een massimo.
Ontzettend blij mee. Kort van lengte. Breed tussen de kussens.
En brede boom.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:15

Ik heb sinds kort ook een heel fijn nieuw zadel voor mijn tinker.
De Sommer Dolce (van de goedkopere Remos lijn). Dit zadel heeft zoals alle Sommer zadels de Flexus zadelboom, die is altijd aanpasbaar (door een zadelmaker). Echt ideaal als je een jonge tinker hebt die nog breder kan worden.

Maar er zijn meerdere modellen van Sommer hoor, al is de Dolce op de Basic na wel de goedkoopste. Kijk anders op hun site: http://www.sattelmacher.com

Maar een zadel is heel persoonlijk, voor zowel jou als je paard. Dus laat een zadelmaker komen die wat verschillende zadels heeft die op je paard passen en probeer het uit.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:46

patrick1994 schreef:
Barnsby past super mooi op tinkers!! :D

Misschien op jou grai maar absoluut niet op een zware cob of vanner dit vanwege de breedte.
ik heb arno v.d. brandt en hij maakt mooie en comfortabele zadels exact op maat voor zowel paard als ruiter..

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:51

Het enige wat ik je kan adviseren is om er een kundige zadelmaker/passer bij te halen. Ieder paard is anders, ook iedere Tinker. Ik kan hier wel vertellen wat voor zadel ik heb voor mijn Tinker, maar dat wil niet zeggen dat het automatisch ook op jouw Tinker past natuurlijk ;) .
Ik kan je het volgende adres adviseren, komt door heel nederland, super service en niet te duur: http://www.dezadelmaker.nl
Succes!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:01

Hier een boomloos Barefoot zadel,heerlijk voor mijn tinkertje en voor mij,ik heb het gevoel veel meer contact te hebben :j

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 03:07