[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:56

ja ik lust geen champignons, dus vandaar paprika :P

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:59

goed argument hahaha.

Poeh was al begonnen met inlezen, maar onthou nu even niets haha, denk dat als ik morgen uitgeslapen ben en naar stal ben geweest ik alles beter kan onthouden hahaha.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:00

hoe lezen jullie bij? Ik heb in een apart venster het antwoord open staan en daar tik ik dan al reacties waar ik op wil reageren en in het andere venster verder bijlezen :P

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:03

Met een word bestand. Daar schrijf ik per bericht mijn reactie op. met naam van de poster. Dan ga ik de berichten langs. Dan zet ik er berichten bij en wil ik de mijne weer aan mocht er weer iets veranderd zijn. Wat ik zeer zeker geloof na 24 pag.

Maar met enkele pag. doe ik het uit het blote hoofd, maar dit lukt nu niet met 24 pag. in dit nieuwe topic 8-)

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:05

navond

Nou,ik kan het dus ook niet bijhouden,dit gaat te hard :o meestal heb ik ook 2 pagina's open staan,een om te lezen,een om te typen.

Sorry dat ik niet bijlees,Ik zit niet in mn hum,voel me niet fit.Pebbel zit ook niet lekker in haar vel.Ze is niet ziek of kreupel of zo,maar t lijkt of t rijden een beetje moeizaam gaat.Normaal loopt ze lekker uit zichzelf als we buiten gaan rijden,en in de galop moet ik haar in houden,maar vandeweek al 2 keer gehad dat ik haar echt door moet zetten met galloperen.Ze struikeld veel.Als ik haar de wei in zetdraait ze zich om en kijkt naar me met een hoofd van,nou moet t?En als ik de draad weer open,komt ze weer uit de wei.Ik kan er de hand niet op leggen maar maak me wel een beetje bezorgd.Ze is niet zichzelf.Zou dat met voeren te maken kunnen hebben?
Ze eet slecht hooi op t moment,ligt niet aan de tandn,ze vind t hooi niet lekker denk ikhebben meerdere paarden last van hier

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:08

Oh vervelend ringelberg. Hoop dat Pebble gewoon even een dipje heeft. Het weer doet nu ook rare dingen, dan weer warm en dan weer s nachts vriezen, en dan na het weekend weer over de 10 graden..
Voelt ze verder ook niet warmer dan normaal in d'r oren?

Iemand trouwens nog tips waarmee ik Grace dr staart echt wit krijg?
Hierbij helpt cowboy shampoo ook niet echt. De greenspot remover helpt wel voor de vacht, maar weer niet of dit ook voor de staart is. Ben nl voorzichtig met grace dr staart. Veel tinkers hebben een mooie volle en echt dikke staart. Grace heeft een normale pony staart en wil niet dat het uitvalt ofzo. Vreemd hoor, en dat terwijl haar sokken wel lekker dik zijn!
Laatst bijgewerkt door Jess_vH op 09-03-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:13

@ringelberg:is het niet zo omdat jij in een dipje zit,pebble jouw gevoel overneemt en ook in een dip zit.Dat heb ik wel altijd zo bij ruana.Ben ik sjaggie is zij het ook en ben ik vrolijk dan werkt zij ook goed mee

patrick1994

Berichten: 1184
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Ergens verstopt in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:25

Jess_vH: bij Shadow gebruik ik altijd Whitner ik heb die speciaal voor paarden maar de gewone voor mensen kun je ook gebruiken koop gewoon kruidvat eigenmerkt en ik heb gehoord dat dat super werkt :D En als je dan zeker voor het onzeker wil nemen neem dan gewoon die voor paarden net zoals ik :P

Heb vandaag shadow gelongeerd ze zit helemaal lekker in de vel heeft zelfs appeltjes over haar hele lichaam (is al weer een poosje geleden dat ze dat heeft gehad) en heb haar toen lekker gevoerd en nog wat omgetut!

Dames ik ga slapen morge drukke dag eerst hele dag werken van 08:30 tot 17:00 dan snel even naar huis douche omkleden en daarna met collega's uiteten en daarna opstap dus morge gaat me moeder Shadow even aandacht geven :D ik zal zondag alle pagina's die ik heb gemist wel even weer bijlezen!!

Slaap lekker alvast :z

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:26

Ik heb niet alles bijgelezen, maar wil wel even reageren op Karlijn. Ik vind het echt niet kunnen hoor hoe ze met je om gaat. Maak in ieder geval lekker gebruik van die pauze en doe niets wat er niet afgesproken is. Ga je het namelijk wel doen als je bijv eens een goede dag hebt, dan blijven ze het van je verwachten. Dan kan je beter niets doen dan alleen hetgeen wat is afgesproken, dan verwachten ze verder niets van je.
Ik zou nu idd ook goed om je heen gaan kijken.

ik heb in een jaar tijd ook heel wat pension stallen versleten. Allemaal mooie beloftes en nooit werd er wat waar gemaakt. Gek werd ik er van. Maar uiteindelijk word je er ook wijzer van. Je gaat steeds meer leren waar je op moet gaan letten en welke vragen je moet gaan stellen.
Ik hoop dat jullie er verder nog gaan uitkomen....

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:37

Ik zou het ook niet doen hoor.Ik kan best snappen dat je de ontlasting op moet ruimen uit de rijbak,maar rechtharken doet ze maar zelf.Evenals water geven in het weekend.Mooie pensionstal vol pension zeg!nee daar zou niet mee eens zijn.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:40

Ik ben blij dat ik nu leuk sta. 3 stallen, leuke mensen, geen gezanik. stalgenoot en ik op 1 lijn.
En samen dingen doen, toppie!

van vandaag :
Gefilmd door mijn bijrijders, met stalgenootje dr foon :P

Ik ben zooooooo trots! tinkerdagen 2012 here we come! (sept)

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:51

4-0 tegen de mollen bij lepel :)
Let op dat je die platte wagen niet zo neer zet dat het voor andere heel makkelijk mee te nemen is.
kennis van ons had ooit een hele wagen oud ijzer, en dat is toen gewoon gestolen, lekker makkelijk verdienen voor die dieven want het karretje stond al klaar.

Het wat vervelend heidy dat jack last had van zijn rug..

Jeetje wat balen Karlijn, dat verwacht je inderdaad niet bij volpension... vind persoonlijk de prijs er ook niet naar.

Leuk dat jij ook begonnen bent met haken Jess, ziet er goed uit!
ik heb vandaag een visje gemaakt.

Hopelijk zit pebbel snel weer lekker in dr vel inge. Wellicht dat ze het een beetje van jou overneemt? Of inderdaad het hooi?

Ik heb echt enorm geluk dat onze paarden bij mijn ouders aan huis staan. Eerder hadden we een wei met stal die we van iemand huurde.

hinke_1985

Berichten: 132
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:53

Hoi hoi allemaal!

@ Karlijn: Das een leuk koetsje & een prachtige jurk! Wel erg jammer dat het gesprek wat minder is verlopen. Ben je lekker mee.... :n

@ Kailonne: Een band op bouwen duurt erg lang. Ik heb Keira vanaf 5 maanden ofzo. Ze is nu 4 en pas het afgelopen jaar begin ik echt wat te 'voelen'. Zo kan ik tegenwoordig bijvoorbeeld ook haar hoofd aaien en steekt ze me die af en toe ook echt even toe om een knuf. Kun je na gaan & dan heb ik haar dus al zo lang en vanaf zo jong. Fijn dat je dat nu voelt komen met Jack. Sneu dat hij niet lekker loopt. Hoop dat de osteopaat gauw komt.

@ SulJinty: En lekker gepoetst? Goed voornemen hoor! & tussendoor nog even lekker met de paardjes bezig. Hoop dat je een fijne dag hebt gehad.

@ Lepel: Ik heb de foto's van de Keuring in Zuidwolde gevonden. Zal van het weekend kijken of er nog wat fatsoenlijke van Kyan tussen zitten. Volgens mij was hij 1 van de eerste veulens die gekeurd werden, toen was ik nog enthousiast, dus hoop dat ik hem er lekker vaak op heb staan.... Verder lekker druk las ik; mollen, kamers & oud ijzer :$

@ CP112: Wij zijn afgelopen mei getrouwd en ik had echt een goed beeld van wat ik wilde. Geen sleep, geen wit. Waar viel ik voor? Sleep en wit. Je kunt iets wel mooi of niet mooi vinden als je het zo ziet, maar het zelf passen is zo belangrijk om te zien hoe het staat. Succes in ieder geval met het uitzoeken van de perfecte jurk!

@ Mira: Tuurlijk!

@ Jayney: Bounce, bounce, bounce..... :))

Carolien & Berdien uiteindelijk dus niet wandelen met de artrosemiepen. Nou begreep ik dat het vanaf volgende week weer echt lente wordt, komt er dus vast snel genoeg wel van... Weet trouwens niet wat dat is met de naam van jouw paard Carolien. Odjus.... Krijg het maar niet uit mijn hoofd....

@ Fayem: Beterschap en werkze!

@ Pat: Nou, vertel.... Waarmee zijn jullie thuis gekomen? Slaap lekker....

@ Jess_vH: Wat een leuke beestjes! Vooral die angry bird :D En dat schaapje <3

@ Nessa: Mag ik bij jou eten?

Ben even lekker muziekjes aan het luisteren: 'Dirty windshield' van Ane Brun, 'Big bird in a small cage' van Patrick Watson en 'the arrival of the birds' van the cinematic orchestra. Heerlijk! Vanmiddag trouwens lekker gereden. 't Waaide wel wat, maar mijn lespaard heeft daar gelukkig geen last van. Vanavond nog even met Keira gegrondwerkt, maar dat werkte dus niet. Duidelijk onze periodieke baaldag. Nou, dan hebben we die ook maar weer gehad voor deze maand. Gedeelde smart is halve smart, dus dan werkt hier even lezen wel goed.

Weltrusten allemaal, lekker slapen!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:55

Paarden aan huis is wel leuk, maar tis een hoop werk denk ik, zeker als je er meerdere hebt,
Maar dat betaald zich terug voor het gemak en het plezier

Afbeelding

Zooo trots! (stil uit bovenstaand filmpje)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:04

hinke, je mag best eens komen eten hoor :+ :D

Leuk filmpje van Jaron!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:06

jahh ik ben trots!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:06

Haha, wat schattig die mini Jaron sprongetjes!
Eng hoor, zo'n hindernis ! :=

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:07

Jah suffie! over de balken lopen vond ie niks bijzonders, balkie op een opstapje leggen was het ook niet.
Tilde amper zijn voeten op, tot die boom, echte sprongen!

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:07

Ik weet niet of peb mijn gevoel overneemt,dat heeft ze nooit gedaan eigenlijk.

Ivar staat vlakbij huis en die doen we zelf,we huren gewoon een wei achter iemand zn huis en mogen zelf bepalen wat we ermee doen.Ze zijn heel makkelijk,zolang je je paard maar voert.De bedoeling is dat peb over een maand of 3 ook gaat verhuizen.Dan heb ik hetzelf in de hand.Ik had verwacht dat ik t zwaar zou vinden om alles zelf te doen,maar wordt er erg blij van.Helemaal als t lekker weer is,is het heerlijk om in t gras naar mn paardjes te kijken

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:08

Ik moet nog eten :\ Werken van 16 - 21 = geen pauze. Nu net thuis, lekker handig. Om half vier al eten wordt me toch ook te gek. Gelukkig heb ik nog wel wat in de koelkast liggen. Ze wisten maar niet wat ze wouden met mij op t werk, eerst een uurtje kassa (kleding voor de service), toen omkleden en drie uurtjes kok gestaan, en daarna weer terug omkleden en nog een uurtje drive :+

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:09

Hihi, Macho bij zo'n balkjes, ja pff da's toch niets hé!? *ziet boomstam* Uhh, die doen we maar niet :+
Misschien kan je 'm ook eens doen vrijspringen? Dat zal ook makkelijker zijn dan aan het longeertouw en zo kan je makkelijk opbouwen & dan kan Jaron zen energie eens kwijt die hij toont tijdens het rijden hé :P

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:10

Heb je op vijf uur werken helemaal geen pauze Lotte?

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:11

Met meer dan 5,5 uur ;)
Als ik werk van 17u tot 03u heb ik ook maar een keer pauze, een half uur, niet door betaald. Tja, horeca is geen vetpot, maar vind maar eens ergens anders een baan waar je, net zoals ik morgen, eerst de hele dag op stal kan rondhangen en dan nog 10 uur kan werken :)

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:13

Pfoeh, dat is inderdaad geen vetpot. Waar ik nu werk is het wel heel relaxt bij tijden, je plant gewoon je eigen pauzes in. Lunch is een half uur en is niet doorbetaald. Heb je een avonddienst (12.30-21.00) dan heb je ook een half uur voor avondeten. Eten wordt geregeld en betaald door ING.
Bij de AH had ik per vier uur een kwartier pauze en een uur lunchpauze, dat laatste was onbetaald.

Andere baan geeft wellicht niet de tien uur, maar wel meer loon = minder uren hoeven te werken :))

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:13

kan me voorstellen dat je trots bent op jaron.Hij doet het goed hoor.Even afwachtend naar dat vreemde lange ding in de bak maar daarna er toch over heen springen.Top!

Ik heb ruana vandaag weer gelongeerd.Snappen jullie waarom ze vanzelf in draf en galop gaat.Zelfs al gaat ze over op stap,ze begint vanzelf weer aan te draven.Wat een raar ding zeg!
daarna even heerlijk geborsteld.de vlokken vlogen in het rond.verse vlechtjes gezet(pocahontas achtig idee)
alhoewel ik haar al gelongeerd had,was ze nog onrustig.even was het stilstaan,maar vervolgens weer trippelen.zeker nog niet moe genoeg.