Wat zijn verantwoorde dikmakers voor tinkers? De mijne krijgt nu 3x daags hooi. (plus 3/4e kg muesli) Staat dag en nacht buiten. Ik heb hem pas een maand, maar wil hem graag wat dikker zien.
Nu was hij al mager, en door het hooi komt hij wel wat bij. Maar dat moet hij ook weer investeren in warm worden. Dus veel komt hij niet bij.
Nu wil ik wel voorzichtig zijn met bijvoeren. Want tinkers kunnen gevoeliger zijn voor eiwitten en suikers. Dus als mensen nog ideen hebben wat verantwoord bijvoeren is?
Bedankt vast!
dorientjuh
Geplaatst: 10-02-12 15:42
Olie, bijvoorbeeld zonnebloemolie is een goede dikmaker. Langzaam opbouwen. Ook geweekte ongemelasseerde bietenpulp is een goede optie.
_yvonne
Geplaatst: 10-02-12 15:42
Ik voer wiesencobs aan mijn in de groei zijnde paard. komen ze lekker van bij en is vooral extra ruwvoer
Andrea, ik zweer persoonlijk echt bij Zupa van Equifyt. Als je mijn oude KWPN merrie in mijn profiel ziet die was niet dik te krijgen. Echt waar. Toen elke dag wat Zupe gegeven en eindelijk kwam ze iets aan. En het is geen buikvuller (ga ook wel) maar een dikmaker
flowerstreet
Geplaatst: 10-02-12 16:09
ja ik geef mijn tink elke dag een voeder biet nee ze is niet dun
Challenger, is voerderbiet geen teveel aan suikers?
ElCid
Geplaatst: 10-02-12 16:10
Lucerne, prima dikmaker maar ook nog heel erg gezond omdat er goed verteerbare eiwitten inzitten en biotine, veel vitaminen en mineralen. Wij voeren het al jaren. Ze zijn er ook nog lekker lang mee bezig!
Tamadine, zupa is slobber voor spijsvertering. werkt dat dan echt als dikmaker?
snowdon
Geplaatst: 10-02-12 16:16
Een voederbiet moeten ze ook wel maar net lusten overigens Een suikerbiet is wel een suikerbommetje, een voederbiet valt mee: http://www.bokt.nl/wiki/Biet
Mijn 2 Tinkertjes in de groei , krijgen onbeperkt kuil ( in een Haybar ) en voor de nacht elk 1 kg muesli en 1 kg brok ( Pavo 1 en 2 jarigen ). Daanaast krijgen ze 2 x per week elk een halve emmer mais , en als het kouder is om de dag....... ( voordeel , hier ligt altijd mais voor de koeien , dus ik kan pakken wat ze nodig hebben ..... kuil en mais.... )
Moet er wel bij vertellen ,dat mijn boefjes 24/7, alle dagen van het jaar, buiten staan met de mogelijkheid tot schuilen ( wat ze dus liever niet doen ... )