[TI] Wie van jullie ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Wie van jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 15:56

Is er wel eens in Ierland geweest ?

Wij gaan er deze zomer heen met vakantie en waar moet ik op letten en wat MOET ik zeker gaan zien ?????
Bezienswaardigheden , doedingen en ga zo maar door !
Misschien ook adressen met Tinkers? , hihihii *\o/*

Berdien

Re: Wie van jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:10

Ik heb er gewoond :) Welke kant ga je op? Dan is het makkelijker om bepaalde plekken en adresjes door te geven.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 18:11

Zo'n 100-200km rondom ( nou ja , behalve zeekant dan ) Dublin.
Leuk dat jij daar gewoond hebt .

Misschien weet jij dan ook een leuk adresje om te overnachten , met 5 personen .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:41

Ik heb alleen aan de andere kant gewoond :+ in Galway. Zal even voor je kijken :j

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:12

Hoi, ik ben afgelopen voorjaar met een vriendin in Ierland geweest, gestart in Cork, en toen met de auto naar de westkust richting Galway waar we bij een jeugdvriendin van haar gelogeerd hebben.
Ik vond Ierland echt ongelooflijk mooi en wil zeker nog eens heen!

Als je de kans hebt zou ik zeker een keer gaan paardrijden daar. Wij hebben een keer op een berg gereden, echt stukken zo steil en grote keien dat je denkt: 'dit kan niet' maar het kan wel, net berggeiten de paardjes daar (ik had ook een tinker mee toen) daarbij vergeleken zijn onze paardje toch maar verwende poezeltjes :D . En de tweede dag zijn we op het strand geweest. Wij hebben vlakbij Westport gereden, misschien niet het goedkoopste adres maar ook echt goed verzorgde paarden, een super gids die alle tijd voor ons had en een bijzondere ervaring rijker.

Verder hebben we met de auto ook stukken gereden en het landschap bekeken. Echt leuk met al die stenen muurtjes enzo. En al die leegstaande vervallen huisjes, het schijnt dat de Ieren geloven dat een huis een ziel heeft en daardoor worden deze kleine huisjes niet afgebroken.

Ook zijn we nog in een wijk geweest met gevestigde travellers, de sulky,s in de voortuinen en twee tinkers op een grasveld waar duidelijk een bord stond met verboden voor paarden. En we zijn bij een tinkerfokker geweest maar dat was puur geluk doordat deze man een kennis was van degene waarbij wij logeerden.

Heel veel plezier alvast in Ierland. Groetjes

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:49

Tinker adresjes heb ik neit voor je maar ga zeker naar Galway, the Burren en the Arren Isles. Je kunt dan vliegen op Shannon en zoeken naar mooie plekjes in connemara (van de witte ponies ja)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 13:06

Thanks ..... ben nu druk op het internet vanalles aan het uitzoeken ...
Heb er echt ontzettend veel zin in en de tips zal ik zeker "meenemen" .

Calypso2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:31

Ierland is een prachtig land!
Wij zijn er 5 jaar geleden geweest en hadden een fly and drive vakantie met B&B die in nederland al besproken waren.
We zijn gestart in Dublin, hebben de hele zuidelijke ring gereden in 14 dagen en zijn ook weer ge-eindigd in Dublin...
Prachtige natuur, lekker eten en vriendelijke mensen.
De droom is om er nog weer een keer heen te gaan maar dan 3 plaatsen bezoeken zodat we wat langer van de omgeving kunnen genieten.
Heel veel plezier!