[TI] eerlijke prijs voor een tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yvette1975

eerlijke prijs voor een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 22:25

Hallo allemaal
Ik heb mijn twee tinkers te koop staan vw omstandigheden.
Nou zie ik allemaal verschillende prijzen en weet nou niet goed meer wat ik kan vragen voor ze.
Ik ben bang als het te goedkoop is dat ze in de handel raken en als ik te hoog doet niemand er op af komt.
Het gaat om
Merrie ze is 7 jaar.
Net western ingereden
Ze moet nog door gereden worden
Geen stal gebreken
Erg aanhankelijk
Ze is een gevoelige tinker die reageert op de gene die haar berijd.
Een tinker ruin 2½ jaar
Onbeleerd
Moet nog breed worden
Hangt erg aan zijn moeder/ maatjes
Ze zijn netjes bekapt / ontwormt / ingeent
Ze hebben geen stamboom papieren maar ik weet wel wie de ouders zijn van beiden.
Ik wil alleen dat mijn lievers een eerlijke kans krijgen.
Het liefste hou ik ze bij elkaar maar dat zal wel nooit gebeuren.
Ze zouden heel goed samen voor de wagen kunnen ( na training) ze hebben nooit ruzie en zijn echt twee handen op een buik
Na alle oliebol die ze hebben mee gemaakt verdienen ze dat wel
Alvast bedankt voor het reageren

stalnijmegen

Re: eerlijke prijs voor een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:32

moeilijk,
vraag je 4000, ben je ze waarschijnlijk met een half jaar nog niet kwijt
vraag je 1000, dan waarschijnlijk wel wat sneller
maar het loopt gewoon niet storm momenteel met de handel

ja als je 200% brave tinkers hebt, ben je ze zo kwijt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:15

TS, ik had een2,5 jarige merrie staan uit een kampioen hengst en een 1e premie merrie die er bijzonder mooi uit zag en door mijn locatie kreeg ik haar haast niet verkocht. Ik heb haar voor bijna niets verkocht, omdat ze echt weg moest ( ruimte gebrek)
Dus ik ben van mening dat je wat geluk aan je zijde moet hebben of op een zeer aantrekkelijke lokatie moet wonen. Er staan behoorlijk wat tinkers te koop en het gross heeft papieren.
Maar het gaat er natuurlijk maar net om wat je te bieden hebt. Zet ze anders te koop tegen een aannemelijk bod. Zie wat iemand ervoor wil bieden en of jij het ervoor wil doen.

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:06

Je kan ook een richtprijs maken en zeggen dat een goed tehuis belangrijker is dan de prijs etc. Dat er overlegd kan worden, ik denk idd tussen de 1500-3500 maar vooral nu zit niemand op paarden te wachten ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:02

Ik kocht mijn 10-jarige Tinker voor 3000 euro, ze is wel een Stermerrie. Ik denk dat misschien tussen de 1000 en 3000 een goede prijs is :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:02

Ik heb net mijn 200% brave tinkerruin van 3 1/2 voor een mooie prijs verkocht, hij stond net een week te koop en ben gek gemailt voor hem dus mensen zijn zeker wel op zoek naar een brave bereden Tinker..

Voor je bereden merrie vind ik tussen de 2750 en 3250 euro een nette prijs
voor je onbeleerde zo n 2500 euro...

Onbeleerd raak je ze niet zo snel kwijt..mensen willen tegenwoordig niet meer geduldig wachten tot ze erop kunnen rijden en leggen liever iets meer geld neer voor een al beleerde waar ze zo op weg kunnen rijden...

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:19

Hoi, een paar maanden geleden heb ik mijn tinker gekocht voor 2750,00. 13 jaar hengst geweest en verder wist ik niks van zijn verleden. Maar hij zag er zo schetig uit, dus ik was verkocht!
Check marktplaats ed!!
Succes

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:20

Hij is 14 btw!

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:04

de prijzen die ik hier hoor vind ik wel erg hoog hoor! kijk eens op markptlaats wat ze vragen, is niet zo bar veel.
ik heb mijn tinker laatst verkocht voor 1100 euro en heeft ook een hele tijd geduurd.

in ieder geval niet verkopen aan dineke jonker in duitsland ofwel dj training stables. ik heb hem daaraan verkocht en 10 dagen later stond hij alweer voor 900 euro meer te koop!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:21

di_angelo schreef:
de prijzen die ik hier hoor vind ik wel erg hoog hoor! kijk eens op markptlaats wat ze vragen, is niet zo bar veel.
ik heb mijn tinker laatst verkocht voor 1100 euro en heeft ook een hele tijd geduurd.

in ieder geval niet verkopen aan dineke jonker in duitsland ofwel dj training stables. ik heb hem daaraan verkocht en 10 dagen later stond hij alweer voor 900 euro meer te koop!

Sorry, maar dat is het risico van verkopen met een dergelijk lage prijs. Dan kun je er wel vanuit gaan dat je paardje in de handel terecht komt ongeacht wat voor een mooi verhaaltje de koper ook ophangt.

Qua prijzen ben ik het wel mee eens wat TinkerTom zegt. En afhankelijk van de africhting en (sport)prestaties ook wel hoger dan 3250.
Mijn oudste merrie zou ik (ex. toebehoren) met een vraagprijs van 3750 te koop zetten. Mijn jongste merrie i.v.m. d'r exceem voor minder natuurlijk.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:43