elliecuijk schreef:Volgensmij hoef je niet persee lid te worden hoor.Toen ik hen informatie opvroeg(nsvt)voor opname in het stamboek van het veulentje,gaven ze aan dat je wel lid mag worden maar niet persee hoeft.tenmiste dat heb ik uit de mail begrepen.
heb toen ik het boekje opstuurde voor tennaamstelling ook een formulier gekregen voor opname merriestamboek,maar omdat niet alles bekend is uit de tweede lijn(ouders van ouders)zou het volgens mijn stalhouder niet interesant zijn.vandaar dat ik er voor gekozen heb haar mooi in het veulenstamboek te laten staan(blijft ze eeuwig jong hihi)
Voor zo ver ik altijd van het NSvT heb begrepen is dat jij geen lid hoeft te worden om het paard of veulen op je naam te krijgen (dus in het paspoort). Maar als jij je merrie of veulen wilt laten keuren (wat weer iets anders is dan inschrijven bij het stamboek en een paspoort krijgen) dan moet je wel lid zijn van het stamboek.
En idd. zolang je merrie in het veulenboek blijft staan (ook als zij bekende en goedgekeurde ouders heeft) dan zullen haar veulens altijd registerveulens zijn en geen stamboekveulens.
Maar het is maar net wat voor een waarde je daar aan hecht 
Ik heb mijn beide merries wel laten keuren bij het NSvT. Voor de jongste had het foktechnisch weinig zin omdat we toch niet met haar gaan fokken maar ik wilde wel eens weten wat voor een type ze is en mocht ze leuk scoren dan was dat mooi meegenomen voor d'r vader.
Ik weet niet of het 2e veulen van mijn merrie ooit naar het volwassen stamboek gekeurd zal worden. Dat ligt aan de buren van wie hij nu is