Hoihoi,
Ik ben een meid van 18 jaar. Ik verzorg momenteel een hele leuke tinker merrie van 1.60 en 15 jaar oud. Ik ben erg gek op deze tink en heb ook al een hoop geld aan dr besteed (cronische mok die door veel uitproberen nu goed onder controle te houden is) de eigenaar van haar heeft besloten haar te verkopen, omdat ze er zelf haast niets meer mee doet. Nu wou ze haar aan mij verkopen, maar ik heb helaas nee moeten zeggen. Hoe top en leuk ik dr ook vind, maar als ik al een eigen paard wil, dan graag ook een jonkie die ik helemaal naar eigen hand kan richten. Aangezien deze dame altijd fokmerrie is geweest, zit er meer als een paar rondjes door de bak hobbelen en een mooie buitenrit maken niet in. ik studeer zelf nog en werk ook veel, maar weet het allemaal netjes te combineren (werk, school, stage, vrienden, vriendlief & paard) nu ben ik al een tijdje voor een eigen paard aan het sparen, en weet ook al precies wat ik wil =)
Een mooie plek heb ik al, namelijk in Groesbeek, waar nu mijn verzorg tink staat. Lekker de hele dag van sochtens tot savonds op de wei met veel bomen als schaduw gelegenheid, savonds een erg grote paddock met inloopstal, en 4 lieve maatjes erbij. Leuke buitenbak waar goed in valt te rijden en heerlijke uitrijmogelijkheden. Binnenbak is in de winter misschien te regelen bij de buren, zou ik eens moeten vragen. Hooi regelen we onder mekaar, en brok kost me niet veel (aangezien ik m’n verzorg tink momenteel ook maar een klein handje per dag geef, liever wat meer ruwvoer en gras dan teveel krachtvoer.)
Deze plek kost me maar 100 euro per maand.
Dus nu komen we bij het paardje zelf.
Ik wil een tink. Keek zelf ook stiekem al naar shire’s, maar het word toch echt een tink.
Merrie of ruin maakt niet uit. Liever geen hengst ivm merries in onze kleine kudde. Kleur maakt ook totaal niet uit. Ik ben meer van de grote types, dus minimale is écht 1,48, kleiner moet het niet zijn. (ben zelf maar 1,64 en van normaal postuur, maar vind t zelf geen gezicht op een pony kleiner dan 1,45) de bedoeling is dat de toekomstige tink niet ouder dan 7a8 jaar is, of ie nou 2, 4 of 6 is maakt me niet uit, maar iig niet ouder dan 8. hele jonge veulentjes liever ook niet, maar vanaf een leeftijd van 2, 2,5 is prima. Hij/zei mag helemaal groen zijn, maar moet wel al de basis dingetjes kennen (halster, meelopen, hoefjes optillen/uitkrabben enz.) hij/zei moet geen dominant en/of moeilijk karakter hebben. Ik ben zeker wel in voor een uitdaging en wil ook graag zelf beleren, maar het moet dan ook wel een lief karakter hebben, anders is de lol er gauw van af. Hij/zei moet geen lichamelijke problemen hebben, en geen stalgebrekken of mok. Graag voor t oog zie ik een flinke bos manen, sokken en staart (ben gek op heel veel haar) ik weet dat haast alle heel behaarde paarden last van mijten hebben, en dit valt dan ook nog goed te behandelen met bvb Sebacil, maar ik heb toch wel liever een tink zonder mok, aangezien ik zelf al erg lang loop te kampen met de mok bij m’n verzorgtink en ik dr echt klaar mee ben, met die rot mok.
Daarnaast mag de tink wel een tikkeltje potentie voor de dressuursport hebben =)
Mijn budget is ongeveer €3.000,- tot €3.500,-
Ik hoop dat ik niet teveel eis en dat ik met dit budget een mooie tink vind.
Dit word wel pas rond lente/zomer 2012, aangezien ik perfect voorbereid wil zijn. =)
In ieder geval alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje!
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen/adviseren, ik heb een hoop ervaring met paarden in het algemeen door veel stages bij verschillende stallen, maar een eerste eigen paardje is toch wel erg spannend =) ik zou het heel fijn vinden als jullie nog tips voor mij hebben of punten waar ik mee moet rekenen ect.
Groetjes en Liefs, Luisa
Laatst bijgewerkt door Luisa op 30-08-11 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt