[TI] info aankoop tinkermerrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica04

info aankoop tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:18

Hallo iedereen, sinds geruime tijd ben ik op zoek naar tinkermerrie en heb al verschillende mails etc... gestuurd maar heeft er iemand ervaring met Gypsy Cobs of Oz?
Zoek een echt familiepaardje, knuffelkont eerste klas, zeer cool in het hoofd, leeftijd rond de 3 jaar, schofthoogte rond de 1.50m moet nog niet opgeleerd zijn of enkel de beginsels.
alle tips of adviezen zijn steeds welkom.

vriendelijke groetjes van jessica

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:02

Mag ik vragen waarom je keus valt op een 3-jarig, onbeleerd paard terwijl je een familiepaard zoekt? Kun je dan niet beter een wat ouder dier zoeken dat al de nodige ervaring heeft?

Caily

Re: info aankoop tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:46

Ik denk dat je goed moet zoeken wil je een familiepaardje rond de 3 jaar vinden, of heb je er al een op het oog? De dieren moeten dan een makkelijk karakter hebben en erg veel in de hand zijn geweest tijdens de jeugd, is mijn mening. Gypsy Cobs of Oz staat in vrij goed daglicht voor zover ik weet. Eventueel weet ik ook nog wel een paardje voor je wat bijna 2 jaar wordt en een leuk familiepaardje zou kunnen worden, je kan Pb'en voor meer info.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:04

Jessica04 schreef:
Hallo iedereen, sinds geruime tijd ben ik op zoek naar tinkermerrie en heb al verschillende mails etc... gestuurd maar heeft er iemand ervaring met Gypsy Cobs of Oz?
Zoek een echt familiepaardje, knuffelkont eerste klas, zeer cool in het hoofd, leeftijd rond de 3 jaar, schofthoogte rond de 1.50m moet nog niet opgeleerd zijn of enkel de beginsels.
alle tips of adviezen zijn steeds welkom.

vriendelijke groetjes van jessica

Je hebt me als eigenaar van de vader van het merrietje over het karakter gemaild, en dat is van beide ouders en dochter prima. Eigenaar van Gypsy Cobs of Oz zit hier ook op Bokt..

Jessica04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:11

Hallo iedereen, waarom een 3 jarige ongeleerd. Ik wil haar opleren via de methode NH, en zelfs het eerste jaar nog niet echt mee rijden maar grondwerk doen en schriktrainingen. Ik heb er inderdaad eentje op het oog :-) en ik hoop snel er eens naartoe te kunnen gaan om haar in het echt te zien ;-) ik koop sowiezo niet een die 3 jaar op een wei heeft gelopen en nooit mensen heeft gezien of in mensen handen is geweest.
Idd ik heb u via mail gevraagd over het karakter van de vader want vind het belangrijk om van beide ouders de karakter eigenschappen te kennen. Ik denk dat dat ook al veel zegt over haar :-) Weet je, ik ben een leek in de tinker wereld maar het allerbelangrijkste is de " directe klik" :-) heb dat met mijn haflinger ook gehad en zij was fantastisch!!!!!! Ik mis haar nog enorm maar ze staat goed nu en kan haar nog altijd zien al moet ik daar wel helemaal voor naar de zee rijden tegen frankrijk bijna aan. Zij had zéér maar dan ook zéér zware eczeem en heb haar moeten verhuizen naar de zee. Ik hoop dat het iets word met Sarla, want mijn eerste indruk is al heel positief :-))

KootMiraDrum

Re: info aankoop tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:36

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:53

Halfzus in mijn bezit is ook een brave dame.

Jessica04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 20:36

@vasthi: heb je daar enkele foto's van? Ben benieuwd :-)
@KootMiraDrum: ik zal eens kijken :-)
heb een filmpje gekregen dat sarla word gewassen en jaja super braaf dat ze dat allemaal ondergaat! Zelfs haar hoofdje :-)
begin echt nieuwsgierig te worden om haar in het echt te zien. Hopelijk duurd het niet meer te lang dat we kunnen gaan :-(

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:47

Ik heb vandaag Eva gekocht bij Gypsy Cobs of Oz, ben heel vriendelijk te woord gestaan en het is een leuke vrouw (ik kende haar al van de keuring van mijn andere tinkertje).

Sarla heb ik ook gezien, wat een leuk ding is dat :D Ik hoop dat ze wat is voor je, ze is in ieder geval heel lief en knuffelig (ondanks de rot regen vandaag). Beleren kan je ook laten doen, ik denk dat ze dit heel goed zal oppakken. Ze is volgens mij behoorlijk cool in het hoofd.

Als de klik er is moet je gewoon het risico nemen, een paard vormt zich ook gewoon naar hoe de eigenaar ermee omgaat. Ik vond haar in ieder geval geweldig (papa ken ik ook).

succes met de beslissing!