[TI] tinkers in de M2 dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker6

tinkers in de M2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 21:43

omdat ik op de uitslagenlijst heb gezien dat er aardig wat tinkers in het M2 uitkomen, heb ik eigenlijk een vraagje aan deze ruiters.

afgelopen weekeind hebben we genoeg punten gehaald om over te gaan naar het M2, maar heb vandaag de proeven van het M2 eens doorgelopen en daar werd ik wel een beetje zenuwachtig van :o, gaat zo vlot achter elkaar door.

hoe zijn de eerste proeven bij jullie verlopen, welke commentaar van de jury stond er op je protocol ?
zomaar wat vragen waar ik wel nieuwschierig naar ben en misschien heb je zelf ook nog dingen die je kwijt wil, graag zelfs :D

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:52

Hee,
ik ziee dat je in empe start ;)
enn ik start dan ook met mn fjordxfries in t M2.
dusss dat is alleen maar leuk ;)
ik had trouwens zaterdag voor t eerst gestart en had 185:D

Schimpje

Re: tinkers in de M2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:30

Wat mijn ervaring is, dat als je je tinker goed voor elkaar krijgt, je je punten wel haalt. Maar als het allemaal het net niet is wordt je vaak gejureerd: Die is nog niet klaar voor de Z en dan rijd je vaak geen punt.. :n

Mijn voordeel was dat ik mn KWPNer ook al in het Z had lopen, dus het hele M2 gebeuren al doorlopen had en wist hoe het moest voelen. Benson is ook in no-time door de M2 heen gevlogen, had binnen een maand de punten om Z te starten al binnen. Heb wel pas M2 gestart toen hij er thuis klaar voor was, keertwendigen er netjes op, stap-galop-stap overgangen, travers.. Als dat er thuis goed op zit zou ik pas M2 gaan starten als ik jou was. Helaas zie je veel te veel combinaties die met 10 punten in de M1 gelijk overgaan, en die komen in het M2 dan van een koude kermis thuis.. Het is wel een stukje pittiger dan de M1 in elk geval! ~~}>

In Leusden rijdt je ook mee toch?

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 23:02

carley, dan zien we elkaar misschien nog, zou leuk zijn :D

schimpje, oefeningen zitten er al aardig in al zeg ik het zelf :o , instructie zeg ook dat ik meteen door moet gaan.
zelf ben ik nooit hoger geweest dan M1, dus toen ik de proeven voor het M2 las moest ik wel ff slikken :o
de eerst paar keer verwacht ik er ook helemaal niets van hoor, eerst maar eens aftasten.

ben in leusden helaas er niet bij, misschien in september

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:52

Mijn tinker Tom loopt ook M2 en moet nog 2 puntjes voor de Z1...POLLO (ilona) rijd hem.

De M1 is hij doorgevlogen, van de 11 wedstrijden 2 x net geen winst de rest allemaal dik.
Echter is de drempel naar het M2 wel een stukje hoger, daar heeft hij toch wel meer moeite mee.