Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_daf_ schreef:Ik denk dat de markt op dit moment echt een verkeerd beeld geeft. Mocht je voor 'weinig' geld een goede tinker willen kopen is dit denk ik wel 't moment. Mijn hengstenveulen dit jaar is verkocht... voor mij echt voor een minimumprijs... die er -hoop ik- volgend jaar weer heel anders uit kan zien.
Nikita_1995 schreef:De fokkers die er echt geld aan willen verdienen zullen zich dan vaak achter hun oren krabben of het zin heeft te fokken als de prijzen zo slecht zijn.
Christel1164 schreef:Nikita, ik ben benieuwd wat voor een prijs jij in gedachten hebt voor het veulen nu je deze reacties hebt kunnen lezen.
Groeten, Christel
Chubby schreef:Een goed veulen behoudt zijn waarde, ook in tijden van 'laagconjunctuur'Laten we dus hopen dat de lagere prijzen leiden tot kwaliteitsverbetering en niet tot simpelweg minder fok...
Kytha schreef:Op dit moment?
Van 2 GGK ouders (bij ics/nsvt), rastypisch (binnen zijn/haar sectie/type).
Zou ik zeggen;
rond de 1000/1200 voor een hengstveulen,
en rond de 1300/1500 voor een merrieveulen.
Sommige mensen vragen absurde prijzen en die hebben ze dan als jaarling nog lopen. Met als gevolg meer kosten, en een jaarling verkoopt nog lastiger. Maar dat is maar net wat je wil... en hoezeer je ze wil verkopen
Als handelaren nu eerst eens stoppen met importeren, dan zou dat ook ten goede komen aan de markt.