[TI] Tinker Bonny

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlien1

Tinker Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 09:10

Hallo allemaal

Wie kan mij iets vertellen over tinker Bonny die bij Jansen en van den Hout staat?
Volgens de beschrijving is het precies het paardje dat ik zoek. Maar ik zou graag even wat meer weten.

Bedankt alvast.

vaa

Re: Tinker Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:12

misschien kan je een mailtje sturen naar de eigenaar op bokt, dat was volgens mij melanieB

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:14

Deze is bont, volgens mij is die van MelanieB zwart. :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:17

Klopt, en die staat volgens mij ook echt niet te koop...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:29

Dat zie ik ook nog niet snel gebeuren. :))

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:37

Die komt van een stal uit voorschoten die ermee stopt.
Een kennis van me heeft er 2 paarden vandaan. Allebei zijn ze weer terug gegaan omdat ze ernstig ziek zijn. Gewel tot soort geelzucht.
Ook ken ik er nog een stuk of 4 die daar vandaan zijn gekomen en ook allemaal niet inorde.
Zeg niet dat het met deze tink ook zo is. Maar wees aub voorzichtig met die man.
Je mag een Paard zo een Maand op proef. Is het niks dan nag je een ander uitzoeken.
Nu is mn kennis bezig met de rechtsbijstand om geld terug te krijgen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:39

kleinvosje schreef:
Klopt, en die staat volgens mij ook echt niet te koop...

Ik schrok al :o

Maar TS kun je niet even contact op nemen met de stal waar de tinker nu staat ?

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 13:02

Bedankt voor jullie reacties.
Voor zover ik weet staat ze nu bij Jansen en van de Hout zelf. Ik weet niet waar ze vandaan komt, maar het verhaal is inderdaad dat ze van een manege komt die ermee gestopt is.
Ik zal haar ook zeker laten keuren voordat ik uberhaupt iets besluit. Maar zo van de foto spreekt ze me erg aan en ook via de omschrijving.
Hopelijk kan iemand nog meer info geven over haar.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:06

De eigenaar die haar nu te koop heeft kan je toch gewoon meer info geven of zie ik dat verkeerd ?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:08

gewoon de stal bellen die zullen je wel info kunnen geven.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:09

er is een topic over de manege waar de tinker waarschijnlijk heeft gestaan. misschien kun je iemand een pb sturen.
[MHK] manege vreehorst

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 13:13

Oh ja bedankt, dat zal ik proberen!

Enne ik heb Jansen en van de Hout natuurlijk ookal gebeld, maar krijg daar alleen maar een goed verhaal over het paard. Maar wil eigenlijk via deze weg ook andere meningen horen zodat de informatie wat objectiever wordt namelijk.

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:15

Hey hey
Bonny heeft bij de manege empire gestaan
en wat bailey94 zegt is helemaal waar

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:19

Ze heeft op dressuurstal emipre in voorschoten gestaan. Vroeger heette die manege nog van zeilst.
Stal is gister overgenomen door iemand anders dus die zal je er niet veel over kunnen vertellen denk ik.
Ik kan wel proberen met iemand in contact te komen die er nu nog staat

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:19

anders gewoon ook even gaan kijken. En bij jansen mogen ze een maand op proef. Dan pas weet ej of het paard ook bij jouzelf past. Of ze wat gaat mankeren kan je niet uitsluiten. En goed laten keuren waar je bij bent.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:21

Of gewoon besluiten niet voor dit paardje te gaan. Als ik het topic goed doorlees, is het dier al bij minstens 4 adressen geweest in niet al te lange tijd? Dan gaan bij mij mijn nekharen al rechtop staan. Dat in combinatie met die handelsstal zou voor mij al genoeg zijn om lekker verder te zoeken!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:26

Er is hier een grietje op bokt die daar rijdt, al weet ik haar naam ff niet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:43

WinSel schreef:
De eigenaar die haar nu te koop heeft kan je toch gewoon meer info geven of zie ik dat verkeerd ?

ik snp haar vraag wel. Via anderen die een paard toevallig ook kennen kom je soms iets meer te weten dan wat een handelaar je kan vertellen. ik weet dat dit het mooiste scenario is, er kunnen natuurlijk ook veel verhalen in de wereld zijn die niet waar zijn. ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:48

kleinvosje schreef:
Of gewoon besluiten niet voor dit paardje te gaan. Als ik het topic goed doorlees, is het dier al bij minstens 4 adressen geweest in niet al te lange tijd? Dan gaan bij mij mijn nekharen al rechtop staan. Dat in combinatie met die handelsstal zou voor mij al genoeg zijn om lekker verder te zoeken!

Maar het hoeft toch niet zo te zijn dat er iets mis is met het paard?
Vervelend genoeg als dieren in de handel belanden, maar dat wil niet altijd wat zeggen over het paard zelf.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:50

Nee, maar het is vaak wel een teken aan de wand, een dier komt niet voor niets in de handel terecht. Ik zou het risico dan gewoon niet nemen.

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:52

Ik vind het echt super dat jullie allemaal zo meedenken.

@kleinvosje: waar heb je gelezen dat ze al 4 keer op een andere plek is geweest? Dat wist ik niet.

Ik probeer idd gewoon veel info te verzamelen voordat ik evt besluit om te gaan kijken. Ik ben namelijk bang dat als ik ga kijken ik verkocht ben :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:52

Carien, als je de reactie hier in het topic goed leest, kom je erachter denk ik. Er zijn meerdere mensen die het dier op een verschillende locatie hebben zien staan...

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 15:09

Ik lees uit de reacties dat ze van een manege komt die is overgenomen door iemand anders en dat ze nu dus bij Jansen en van de Hout staat. Maar meer adressen kan ik echt niet vinden.
Maar ik heb dit topic inderdaad ook echt geopend omdat het om een handelsstal gaat en ik daar zelf ook wat huiverig voor ben. Daar hoor je toch erg wisselende verhalen over. En wat ik zoek, daar ben ik eigenlijk al een hele tijd naar op zoek en is zooo moeilijk te vinden! Dit paardje voldoet daar eigenlijk helemaal aan en als ze van een particulier was geweest was ik allang gaan kijken, maar het feit dat ze bij een handelsstal staat maakt voor mij de drempel weer hoger.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:38

stel he... stel je neemt haar ( ok dan ben ik al heel wat stappen verder)
maar nooit en te nimmer dat keurings rapport maar aannemen dat dat klopt, altijd door eigen da laten keuren. dat is een tip die ik je mee wil geven

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:42

Ik heb vorig jaar een paard gekocht bij Jansen en van Hout. Zelf ben ik van mening dat je overal een goed paard vandaan kan halen, maar neem altijd iemand mee die verstand van zaken heeft. De pony die wij kochten bleek uiteindelijk zomerexceem te hebben, maar we hebben haar toch gehouden omdat ze verder aan al onze eisen voldeed.

Ik ken ook genoeg verhalen van leuke tinkers hier op Bokt die toch ook van eigenaar tot eigenaar zijn gegaan in korte tijd. Dus het hoeft niets te zeggen, misschien kunnen mensen er gewoon op verdienen.

Wat stalnijmegen zegt is een hele goede tip. Thuis meteen door je eigen arts laten keuren :j