Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RainbowDash schreef:Hoi,
Ik ben nieuw hier op bokt.
Ik heb geen paard maar zou er wel erg graag een hebben.
Nu zou ik graag een Tinker aanschaffen (na verloop van tijd en zeker niet overhaast, wil eerst zeker zijn dat ik hem/haar kan blijven onderhouden, ook als er iets zou voorvallen)
Alleen had ik nog een paar vraagjes over Tinkers, die hier waarschijnlijk wel al allemaal apart gesteld zijn, maar graag had ik ze gewoon eens samen gesteld.
Nu, ikzelf hou absoluut niet van binnen rijden, ben een echt bos/natuur mens, en ben ook niet van plan om echt dressuur te rijden, misschien af en toe eens voor de afwisseling, dus ik denk dat ik op dat gebied wel goed zit met een tinker.
Wat ik mij dus afvroeg:
Zijn tinkers echt zo braaf als ze zeggen, bij buitenritten dus vooral? Aangezien ik dit veel wil gaan doen en zelf eigenlijk wel een schijterd ben. Of hangt dit af van paard tot paard?
Kun je met een tinker western gaan rijden? Niet dat ik echt op wedstrijd of sportniveau wil gaan rijden, maar het lijkt mij wel eens leuk.
Zijn ze geschikt om vrijheidsdressuur mee te doen?
Het liefst zou ik een heel rustig paard hebben, dat net als ik houd van gewoon wat rondhobbelen, buiten ritten maken en af en toe eens een echte inspanning wil doen.
Groetjes,