Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Schimpje schreef:Het ligt er maar net aan bij welk stamboek je zit. Bij het GCDHA wordt een paard boven de 1,62 drumhorse genoemd, maar bij een ander stamboek kan dat weer een andere benaming krijgen, afhankelijk van het type/bouw van het paard. Enige verschil is wel dat een drumhorse een tinker gekruist met shire, clydesdale of fries mag zijn. Het is dus geen eis, het mag ook 100% tinker zijn, als hij/zij maar groot genoeg is dan.
door_en_teun schreef:Ik heb zelf een onverwacht veulen, Mees, gekregen dit jaar en heb nu net het resultaat van het dna onderzoek terug gekregen waaruit blijkt dat mama, vanner tinker, flinke lol heeft gehad met een shirehengst tijdens onze vakantie. Nu is Mees al ingeschreven bij het NSvT. Is het nu niet logisch dat ik hem van stamboek laat overschrijven of hem gewoon bij dat stamboek zal laten. Groot gaat hij zeker worden gezien hij nu net 5 maanden oud en al 1,37 hoog is.
Chubby schreef:Teuntje111 schreef:er is alleen 1 maar... Als hij 1.70 of groter wordt, dan voldoet hij niet aan de rasstandaard
Volgens mij gaat dat alleen om die stokmaat op een leeftijd van 3 jaar. Wat ze daarna doen aan hoogte maakt niet uit.
pluche_pluus schreef:dus dat houd in dat op het moment dat mijn veulen op 3 jarige leeftijd moet laten opnemen/keuren door de gcdha?
of is dit van toepassing bij de shire stamboek?
Schimpje schreef:pluche_pluus schreef:dus dat houd in dat op het moment dat mijn veulen op 3 jarige leeftijd moet laten opnemen/keuren door de gcdha?
of is dit van toepassing bij de shire stamboek?
Omdat je veulen een kruising shire is kan hij opgenomen worden bij het gcdha. Dat kan nu als veulen al. Mocht hij later de 1.62 net niet halen, kan hij in het drumhorse B-boek.
ElsB schreef:door_en_teun schreef:Ik heb zelf een onverwacht veulen, Mees, gekregen dit jaar en heb nu net het resultaat van het dna onderzoek terug gekregen waaruit blijkt dat mama, vanner tinker, flinke lol heeft gehad met een shirehengst tijdens onze vakantie. Nu is Mees al ingeschreven bij het NSvT. Is het nu niet logisch dat ik hem van stamboek laat overschrijven of hem gewoon bij dat stamboek zal laten. Groot gaat hij zeker worden gezien hij nu net 5 maanden oud en al 1,37 hoog is.
Dan kan Mees nog steeds bij het NSvT ingeschreven worden hoor. Daar noemen ze zo'n grote Tinker een Vanner. Wij hebben er zelf ook één: Gijs. Hij is 1.67.
Edit: kijk hier maar eens http://www.sir-camelot.com/. Dat is Sir Camelot; Drumhorse / Vanner (stokmaat 1.70). Hij staat bij verschillende stamboeken ingeschreven als dekhengst.