[TI] Welke hengst voor mijn tinkermerrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Welke hengst voor mijn tinkermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:58

Hallo,

Ook al is het niet 100% zeker dat mijn merrie vruchtbaar en dit verder onderzocht moet worden hoor ik toch graag jullie meningen.
Want moest ze wel vruchtbaar zijn, zou een veulentje wel héél leuk zijn! Er heeft al eens iemand gezegd tegen mij dat je beter een hengst met een korte rug zou nemen omdat Iowa zelf al wat een lange rug heeft... Oja ik woon in België dus een een Belgische hengst zou wel het leukste zijn ;) (Eventuele voorstellen voor een ander ras zijn ook altijd welkom, tinker kruisings vind ik namelijk ook prachtig!)

Wat informatie:

Iowa van de Gentse Tinkerhoeve, 6 jaar, iets luxere type tinker, veel behang, 1.55m.
Moest er ooit een veulentje komen zou dit gebruikt worden voor recreatie, vooral buitenritjes en dressuur.

2 foto's van Iowa (meer foto's in mijn profiel)

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!! :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:16

Waarom heb je die vermoedens dat Iowa wellicht niet vruchtbaar is? :)

Bij de Gentse Tinkerhoeve staan er overigens genoeg, stond daar niets naar je smaak?

Een hengst uitzoeken is erg persoonlijk, dus als je dan toch advies wilt... wat zie je graag terug in een hengst?

P.s.: 20 februari is er een hengstenkeuring in Ghlin, wellicht een idee voor je?
Wij gaan ook met onze hengst.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 22:27

Omdat ze bij de gentse tinkerhoeve een jaar bij een hengst heeft gestaan zonder zwanger te worden, de dierenarts had toen een vermoeden dat haar baarmoeder misschien te klein is maar dat is dan niet meer verder onderzocht. Verder ben ik totaal niet thuis in tinkerhengsten dus ik dacht, laat ik bokt eens raadplegen :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:35

Crosby van de Asheuvel staat in Belgie. Ik weet alleen niet precies waar. Hij heeft mooie nakomelingen in Nederland lopen (oa ook mijn merrie), maar hij is een aantal jaar geleden naar Belgie verhuist.
Afbeelding

butengeweun

Re: Welke hengst voor mijn tinkermerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:29

heb je voorkeur voor een stamboek: NSvT, ICS, GCDHA of ICS ltd
Wat vindt je goed aan je merrie?
Wat vindt je minder?
Wat is je max reistijd? (Ik ben namelijk eerder in belgie dan in utrecht)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:38

Ik heb deze merrie toen ook bezichtigd, en volgens de gentse tinkerhoeve is het echt onderzocht dat ze onvruchtbaar is, maar zo hebben ze het naar mij gebracht.. dus begrijp niet helemaal waarom je nu een dekhengst zoekt.
Wellicht is een seconde opinie een beter idee, en dan pas opzoek gaan naar een geschikte hengst. succes ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:44

Kytha schreef:
Ik heb deze merrie toen ook bezichtigd, en volgens de gentse tinkerhoeve is het echt onderzocht dat ze onvruchtbaar is, maar zo hebben ze het naar mij gebracht.. dus begrijp niet helemaal waarom je nu een dekhengst zoekt.
Wellicht is een seconde opinie een beter idee, en dan pas opzoek gaan naar een geschikte hengst. succes ;)

Lijkt mij ook een goed idee.

Zowel voor de merrie, en naar de hengstenhouder toe.