Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneppie

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: ergens in de betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:33

Vorig jaar mijn merries al leeg gelaten en dit jaar ook weer. Zag de bui al lang hangen. Kan nooit zo zijn dat het overal slecht gaat en de paarden markt bespaard blijft.
Ik had vorig jaar een hengst veulen lopen en was toen al "bang" hem niet verkocht te krijgen en heb daarom al niks meer gedekt. Vond het vorige zomer al duidelijk dat er stilstand was in de verkoop van de tinkers. Tot mijn stomme verbazing en zonder te adverteren heb ik hem hartstikke goed kunnen verkopen en ook nog aan een super adresje. Maar ondanks dat was ik afgelopen winter nog steeds erg blij dat er deze zomer geen veulentjes kwamen. ;)
Ik ken best een aantal fokkers die echt nog met het spul van vorig jaar zijn blijven zitten of er voor heel weinig vanaf zijn gekomen. Maar ondanks dat toch alles wederom weer gedekt hebben. (niet alleen tinker fokkers) en daar kan ik niet bij. Zeker niet nu er een dure winter aankomt vanwege de tekorten aan voer die er zijn. En dat was al vrij snel duidelijk afgelopen zomer. En na prinsjesdag wordt je nu ook niet echt vrolijk van de financieele vooruitzichten verder dan volgend jaar.

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:09

Ik heb dit jaar ook niets gedekt.
Vind het wel jammer, want nu mis ik komend voorjaar de kleine ukkies.

corinadw
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:13

Zover ik weet zijn Tinkers nooit echt extreem duur geweest. De handel ligt inderdaad op zn kop, maar met name voor de recreatiepaarden, niet zo zeer voor sportpaarden zover ik weet.

Anita67
Berichten: 274
Geregistreerd: 04-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:22

Ariebren schreef:
Ik heb dit jaar ook niets gedekt.
Vind het wel jammer, want nu mis ik komend voorjaar de kleine ukkies.

WEl WIJS!!

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:47

corinadw schreef:
Zover ik weet zijn Tinkers nooit echt extreem duur geweest. De handel ligt inderdaad op zn kop, maar met name voor de recreatiepaarden, niet zo zeer voor sportpaarden zover ik weet.


Ik bevind mij momenteel in een omgeving van sportpaarden en ik snap niet dat mensen denken dat deze markt niet op zijn gat ligt. Mensen houden hun paarden langer thuis voor de verkoop of africhting. Dit is dusook bij sportpaarden een groot probleem. Ga maar eens naar een sportpaardenveiling. De laatste die ik bijwoonde daar is welgeteld 1 paard naar een nieuwe eigenaar gegaan.

Verder vind ik (dat is dus een mening) dat mensen erg neerbuigend doen hier over het tinkerras. Een goede tinker is ook niet goedkoop! Tinkers bevinden zich alleen in een lagere prijsklasse omdat ze geschikt zijn voor een breder publiek. Dus niet omdat ze onderdoen voor een dressuur of springpaard.

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:54

De hele handel ligt plat.
Er worden zelfs KWPN veulens verkocht onder de prijs die betaald is voor de dekking.

Maar als je op een stal loopt met al die bonte Tinker koppies die je heel belangstellend aankijken dan smelt je weg.

frenia

Berichten: 9429
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Lierde (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:57

verkoop van volbloeden (renpaarden) is ook met zo'n 40% gedaald

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:05

Ruby is dit jaar ook niet gedekt maar dit had ook te maken met het feit dat zij verkocht moest worden(uiteindelijk gelukt maar dan hebben we het verder niet over de verkoopprijs).Veulen van dit jaar blijft bij ons dus daar hebben we geluk mee(in alle opzichten!!) Voor Diva heb ik al héél lang 1 hengst in gedachte, trekt de markt echter niet aan dan gaat die droom nog niet in vervulling. Mijn tijd komt vast wel weer een keer...

peer2005
Berichten: 392
Geregistreerd: 06-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:06

Ik vond en vind Tinkers duur als je het bv vergelijkt met fjorden of haflingers waar meestal wél generaties lang bewust op is gefokt. Denk dat er iig in het verleden ook dikke winst is gedraaid op de Tinkers, toen ik in Engeland nog wel regelmatig op paardenmarkten kwam stonden ze daar voor tussen de 50 en de 500 pond te koop. Werden in grote getalen opgekocht, naar het vasteland verscheept en voor een of twee nulletjes erachter extra weer verpatst ;)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:11

peer2005 schreef:
Ik vond en vind Tinkers duur als je het bv vergelijkt met fjorden of haflingers waar meestal wél generaties lang bewust op is gefokt. Denk dat er iig in het verleden ook dikke winst is gedraaid op de Tinkers, toen ik in Engeland nog wel regelmatig op paardenmarkten kwam stonden ze daar voor tussen de 50 en de 500 pond te koop. Werden in grote getalen opgekocht, naar het vasteland verscheept en voor een of twee nulletjes erachter extra weer verpatst ;)


:j weet zeker dat dit zo gegaan is en nog steeds gaat :=
toen ik 3 jaar geleden in Engeland woonde, kwamen de tinker je de oren uit.
werkelijk ELK weiland zat vol met volledige kuddes van 40/50 Tinkers. en dat waren echt niet allemaal zorgvuldig gefokte dieren :+

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:16

En nu zijn er heel veel mensen gelukkig met zo'n Tinkertje.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:56

absoluut. heb er zelf 2 rondlopen waarvan de oudste waarschijnlijk ook banketstaaf gefokt is. maar het zijn superfijne dieren.

maar goed, door de populariteit van het ras, zijn ze toen wel ontzettend duur geworden.
onrealistisch duur als je bedenkt dat het meerendeel van zulke massaweide gangers waren

edit: mmm de bokt cencuur maakt wel een heel speciaal woord van het woord lu*raak :+

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:30

Ik krijg mijn tinkers ook niet verkocht.
Als er al mensen zijn die belangstelling hebben krijg je vaak al als eerste vraag: wat is de minimum prijs? om vervolgens helemaal geen antwoord meer te krijgen of ze gaan bieden ver onder de prijs die ik genoemd heb... :(
Momenteel heb ik ook geen idee meer wat ik voor een vraagprijs moet aanhouden. :n

ps. kan iemand mij vertellen hoe ik een link in mijn onderschrift kan zetten naar mijn advertentie's?
misschien heeft iemand van bokt nog belangstelling voor 1 van mijn 3 te koop staande tinkers. ;)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:45

Op je site zie ik geen paarden te koop staan?
Je kunt je onderschrift veranderen via "Gebruikspaneel", "Profiel" en dan "onderschrift".

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:09

Anita67 schreef:
Ariebren schreef:
Ik heb dit jaar ook niets gedekt.
Vind het wel jammer, want nu mis ik komend voorjaar de kleine ukkies.

WEl WIJS!!


Zekers!

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:21

Nuage schreef:
Op je site zie ik geen paarden te koop staan?
Je kunt je onderschrift veranderen via "Gebruikspaneel", "Profiel" en dan "onderschrift".


Klopt, momenteel kan ik mijn site niet afmaken/bijwerken omdat ik sinds deze zomer niet bij mijn "eigen" computer kan wegens een verbouwing van ons huis. We bivakkeren momenteel al geruime tijd in een caravan.
Eerder dit jaar had ik al wel mijn tinkers te koop aangeboden via bokt dus wilde ik graag in mijn onderschrift een link naar die advertenties toe.
Ik weet hoe ik bij mijn "onderschrift" kan komen maar als ik de titel van mijn advertentie kopieër dan komt er niet de titel te staan maar volgens mij de niet te lezen link... ik ga het gewoon nog eens proberen... :o

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:24

En idd gelukt, joepie! *\o/*

viskip
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:59

Hmm tinkers worden denk ik onderschat. Je houd er vn of je houd er nie vn natuurlijk.. en de prijs kan ook tot hoog oplopen. Wat je dr voor over hebt. Je hebt standaard tinkers voor 2000 euro maar je heb ook mooiere van 5000 <3 .

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:25

Ook ik heb besloten om mijn merrie niet meer te laten dekken. Ik heb haar 2 jarige zoon godzijdank dit jaar nog kunnen verkopen, maar het had niet langer moeten duren of ik had met mn handen in het haar gezeten qua financien.

Ik denk dat de meeste paarden op marktplaats weggaan voor een zacht prijsje. Mensen moeten er vanaf....

robbedoes11
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:21

niet alleen de tinkers zijn goed koop alle paarden zijn goed koop,als er een beetje een leuk stamboekje bij zit kun je nog wat verdienen maar anders....!!!de ponys daar moet je nog wel wat voor neer tellen.

jamejozie

Berichten: 535
Geregistreerd: 20-02-08
Woonplaats: ter apel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:50

DIVA2 schreef:
Ruby is dit jaar ook niet gedekt maar dit had ook te maken met het feit dat zij verkocht moest worden(uiteindelijk gelukt maar dan hebben we het verder niet over de verkoopprijs).Veulen van dit jaar blijft bij ons dus daar hebben we geluk mee(in alle opzichten!!) Voor Diva heb ik al héél lang 1 hengst in gedachte, trekt de markt echter niet aan dan gaat die droom nog niet in vervulling. Mijn tijd komt vast wel weer een keer...


ja idd, ik wil nog een keer heel heel heel graag zieso laten dekken... maar ook oliver is nog steeds niet verkocht en thja idd 1 en 2 jarige hengsten verkopen gewoon veel minder snel.... daarbij stond hij lekker de hele zomer op de klei... dus dan heeft een advertentie ook niet veel nut.... we zullen zien wat de toekomst brengt zolang de economie niet aantrekt zit er een dekking echt niet in... 1 veulen aanhouden wil nog, 2 thja dat kan echt niet daar hebben we simpelweg nog geen ruimte voor... dus idd mijn tijd komt ook nog wel... en tot die tijd kan ik onze topper lekker zelf verwennen <3 <3

shar_ianne

Berichten: 1208
Geregistreerd: 28-09-07
Woonplaats: Walchum, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:52

Niet alleen de markt van de tinkers ligt plat...

Ik ken een friezenstal waar er vorig jaar 30 (!!) veulens naar de slacht zijn gegaan, omdat ze niet verkocht werden voor de min. prijs. Toen dacht ik ook waarom zakken ze niet nog meer met hun prijzen? Maar ze willen de markt (en hun naam) niet verpesten. Klinkt logisch, maar eigenlijk is het heel triest dat het zo moet lopen...

jantineS

Berichten: 427
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: groesbeek

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:44

wouw das sneu!!! wat een keuze als eigenaar. Weet niet of ik dat zou kunnen, naar de slacht....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:04

shar_ianne schreef:
Niet alleen de markt van de tinkers ligt plat...

Ik ken een friezenstal waar er vorig jaar 30 (!!) veulens naar de slacht zijn gegaan, omdat ze niet verkocht werden voor de min. prijs. Toen dacht ik ook waarom zakken ze niet nog meer met hun prijzen? Maar ze willen de markt (en hun naam) niet verpesten. Klinkt logisch, maar eigenlijk is het heel triest dat het zo moet lopen...

misschien moet je die naam maar vrijgeven dan. dat zal hun 'goede' naam meer schaden dan veulens onder de prijs verkopen.... dit is toch ziek, eigen belang staat weer voor op het dier waar geld aan wordt verdiend. :r

JPTinkers

Berichten: 3571
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:42

ik zou mijn paarden nooit naar de slacht brengen om dat soort redenen
dan verkoop ik hem liever goedkoper of helemaal niet

heb er hier nog 1 te koop staan en 1 van me merries is wel drachtig voor volgendjaar