Wouw super bedankt voor alle uitvoerige antwoorden!! Ik denk dat ik er uit ben om te gaan doen. Want ik geloof niet dat ik (wegens het my little pony syndroom
) kan stoppen met vlechten. Maare ik denk dat ik gewoon af en toe wel los doe. Als het niet te regenachtig (en dus modderig) is buiten. Want dan zijn ze in mum van tijd zwart ipv wit...
Vanish ga ik zeker een keer proberen. Want potjandorie die staart word maar zwarter en zwarter..De volledige staart is gewoon te zwaar om goed op te tillen tijdens het mesten...Of ze is gewoon lui
En om nu de staart te gaan vlechten vind ik te ver gaan.
En wat doen jullie met de voorpluk? Die van haar vlecht ik zowieso in de zomer, want dan heeft ze een kapje om...
Maar goed mijn conclusie is denk ik dat het niet uit maakt voor de dikte of ze los of vast zitten. Maar wel voor de lengte. En zoals iemand al schreef, als je de manen niet vlecht eet ze ze mee op. Maar als je de vlechten niet onderhoud is het denk ik wel slechter?! Ook vind ik rijden zonder vlechten niet fijn. Dan draaien die haren zo om de teugels.