[TI] voorbrengen op een NSvT of BTS keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ragna

voorbrengen op een NSvT of BTS keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 16:31

Is er een verschil tussen het voorbrengen bij deze twee stamboeken? BTS is een dochterstamboek van het NSvT.

xWhitneyx

Re: voorbrengen op een NSvT of BTS keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:36

ben ik ook wel benieuwd naar :)

Thnx nog he ragna voor de foto's ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:58

Vanwaar deze vraag?
Voorbrengen zou bij elk stamboek hetzelfde moeten gaan.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:01

Omdat op de keuring afgelopen zaterdag er volwassen merrie's tot de ring werden toegelaten die geen bit in hadden.
Ook naar de dress code ( witte broek, witte t-shirt) wordt niet gekeken.

En vermits BTS een dochterstamboek is van het NSvT dacht ik toch dat dit het zelfde moest zijn.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:10

ragna schreef:
Omdat op de keuring afgelopen zaterdag er volwassen merrie's tot de ring werden toegelaten die geen bit in hadden.
Ook naar de dress code ( witte broek, witte t-shirt) wordt niet gekeken.

En vermits BTS een dochterstamboek is van het NSvT dacht ik toch dat dit het zelfde moest zijn.

Klopt dit viel ons ook op .. wij helemaal in t wit inlcusief zwarte stropdas .. zag ik dat we een van de weinige waren :o

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:12

Daarom ook mijn vraag. Als ik voorbreng ben ik helemaal in het wit met een witte t-shirt (makkelijker voor de was)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:54

Bij het BTS zijn wat makkelijk vind ik persoonlijk.
Geven ze aan dat er voorbrengers aanwwezig zijn, kan je alsnog zelf gaan voorbrengen.
Dus kan begrijpen dat veel mensen die voorbrengen dan niet in de witte kleding lopen.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 12:00

Marja nu waren er voorbrengers ( dezelfde als op de jonge hengsten keuring)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:52

Waarom vraag je het niet gewoon aan het stamboekkantoor?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:15

Vorig jaar waren er geen voorbrengers, heb dit toen ook laten weten wat ik daar van vond en ze gingen er wat aan doen.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:38

moet mij ook schuldig maken
ik was gister in lommel op de keuring
en omdat ik die 2 piepoos die ze daar lieten voorbrengen niet goed vond , moest ik zelf zeg maar drijven met de zweep en ik was ook niet in het wit

maar ragna hier op bokt wel , maar we waren het beide eens dat hun niet geschikt waren om voor te brengen dus vandaar dat ik zelf maar erbij ben gekomen

ook werden de 3 jaar en oudere paarden weer niet met een hoofdstel voorgebracht

en er werd maar gekeurd met 1 keurmeester!!!! hoezo objectief!
hier gaat in elk geval een klacht eruit

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:17

Ik heb toen ook een klacht via de mail eruit gedaan.

Ingeborg67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:17

Ik wil bij deze ook wel even vermelden dat de organisatie van de keuring in Lommel (van het BTS) echt schandalig was georganiseerd.
Ook al is mijn Tinkermerrie van 2 jaar jeugd kampioen geworden :D , betwijfel ik of ik lid blijf van het BTS als de keuringen zo verder gaan.
Ook echt geen opsteker voor het N.S.v.T. als het BTS zo alle regelementen aan zijn laars lapt.
Ik noem er even een paar!

Geen DA voor de veterinaire keuring!!!!
Slechte voorbrengers
1 keurmeester
Sommige paarden ouder dan 3 werden zonder bit voorgebracht.
Vragen die niet of heel vaag werden beantwoord.

Op het laatst moesten en zelfs nog 2 paarden uit de trailer worden gehaald omdat er (toch) nog een keuring moest plaatsvinden voor het dag kampioenschap!!

Als dit het dochtertamboek moet voorstellen van het N.S.v.T. zou ik als ik hun was, maar eens even heel rap rond de tafel gaan zitten en alles nog eens goed doorspreken.
Keuringen bij het N.S.v.T. zijn (wat ik heb gezien) altijd netjes, volgens de regels en professioneel georganiseerd.

Neeeee,...dan mag het voor mij wel aan te lopen zijn hier (wat we dus ook hebben gedaan :D ), maar mijn volgende keuring gaat echt in Nederland plaats vinden hoor!!

Owja......nog 1 ding..

Ragna en Joëlla.heeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor het voorbrengen <3 *\o/* +:)+

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:11

Ik heb het dit jaar en vorig jaar ook ervaren als een niet goed georganiseerde keuring.
Voorbrengers waren bang(althans zo kwam het bij mij over)voor de paarden hielden ze te kort dus minder konden bewegen.

Maar heb wel een mail gedaan wat ik er van vond.

En inderdaad bij het NSvT is het netter geregeld en beter.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:21

tja ik kan alleen zeggen dat ik dan ook schuldig ben.
Mijn merrie haar kopstuk bleek opt laatste niet perfeckt te passen ze gooide steeds tong over bit en weer terug en stond dan vreeselijk te gapen dat trok dus echt op niks.
Hier rijden we bitloos. Dus ik ben netjes aan de ringmeester gaan vragen of het mocht zonder bit.
Dat mocht gelukkig.
Nu moet ik wel zeggen dat ik me heeeeeeeeeeeeel erg erger aan dat bit gedoe op keuringen ggrrrrrrrr !!
Zelf op wedstrijden mag met nu bitloos meedoen en een onnozele keuring waar ze gewoon aan de hand moeten draven daar MOET een bit? Kom zeg echt belachelijk !
Als mensen bitloos gaan en ze hebben hun paard niet onder controle dan gewoon uitgesloten van de wefstrijd das de oplossing.
Wel of geen bit moet eigen keuze zijn van de eigenaar !
De kledij dat vond ik eigenlijk ook storend.
Ik had 2 dagen ervoor nog gemaild met t stamboek want ik had een voorbrenger.
Deze man had geen zwarte of witte geklede broek en ze zeiden dat dat dus echt moest een jeans mocht echt niet.
Dus ik neem een voorbrenger van t stamboek waar je voor moet betalen en wat zie ik iedereen loopt in gewone kledij in de ring behalve xandra en de voorbrengers :7

Ingeborg67

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:33

Kalinka,..... Ik denk niet dat het nou echt om wel of geen bit gaat hoor.
Bewonderingswaardig dat je lekker bitloos rijdt en dan kan je een paard niet op een keuring ineens een bit in proppen, dat wordt echt wel gesnapt hoor.
Het was alles bij elkaar denk ik,.......zo ook de kleding waar jij het over hebt.
Het toont gewoon een stuk proffesioneler.
En laten we nou eerlijk zijn.....jouw paardje liep dus gewoon net een 1ste premie mis |(
Hoorde je de keurmeester niet twijfelen....? en ik vond de voorbrengers dus ook niet goed voorbrengen
Ik vind zeker met zo weinig paarden,....organiseer het zoals het hoort, of anders niet.
Je haalt zo het stamboek naar beneden vind ik.
Ik doe het ze zeker niet na, want ik heb daar simpelweg de tijd niet voor.
Maar dat neemt niet weg dat we dan maar met minder genoegen moeten nemen toch?
Ik bedoel er juist mee dat er gewaakt moet worden en dat we niet in slaap vallen, omdat het toch maar een keuring in België is, snap je?
Ik ben heel tevreden over dit stamboek en vind het echt het enige en beste stamboek wat er is voor de Tinkers.
Wat mij het meeste stoorde was dat er niet eens een DA aanwezig was!!!
Ik vond dat echt een zeer grove nalatigheid.

That's it :P

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:46

Citaat:
Kalinka,..... Ik denk niet dat het nou echt om wel of geen bit gaat hoor.
Bewonderingswaardig dat je lekker bitloos rijdt en dan kan je een paard niet op een keuring ineens een bit in proppen, dat wordt echt wel gesnapt hoor.

Ik weet wel dat je dat bedoeld maar zo komt t niet over voor mensen die pas in het topic meelezen. Bitloos zou moeten mogen maar paard niet onder controle gedaan dat zou een goede regel zijn.

Citaat:
En laten we nou eerlijk zijn.....jouw paardje liep dus gewoon net een 1ste premie mis
Hoorde je de keurmeester niet twijfelen....? en ik vond de voorbrengers dus ook niet goed voorbrengen

Jup dat weet ik Steffie miste em op een haartje na we hebben nadien nog even met de keurmeester gesproken. Hij wilde haar echt een 1ste geven maar de draf kwam niet uit.
Maar anderzijds hadden ze gelijk Steffie liep niet helemaal goed we hadden haar 2 nachten op schavelingen gezet blijkbaar is ze daar alergische voor dat wisten we niet ze was dus kortademig en wilde niet sneller/beter lopen.
Voor de volgende keer weten we dat wel.

Ik snap wat jullie bedoelen maar misschien is het beter een vriendelijke mail te sturen met tips enzo? ipv openlijk zo terechtwijzen?
Ik vrees dat dat enkel demotiverend werkt voor deze mensen die toch hun vrije uren en dagen hierin steken.
Zometeen hebben we geen TS keuring meer in Belgie |(