Een crossbred is een kruising. Dus 1 ouder tinker andere ouder iets anders.
Dribbelkont wat raar... beide ouders zijn tinker, dus een volle tinker. Achter elke tinker zit wel een ander ras verder terug. Want anders was de tinker nooit ontstaan. Ze zijn ook gewoon kruisingen, maar uiteindelijk door geselecteerd fokken met goede ouderdieren is de tinker ontstaan. Dus vandaar dat er ook verschillende type tinkers zijn. Zou er niet mee eens zijn dribbelkont.
Dribbelkont
Geplaatst: 20-05-10 09:22
ik heb haar niet voor het fokken. puur voor me zelf en miste iets beenbehang maar niet extreem en was te pony achtig( is nu 2jaar en meet 1.34.
ze heeft wel eerste premie behaald als crossbred. ik was tevreden op mijn kleine meid
Cars
Geplaatst: 20-05-10 12:23
Dribbelkont schreef:
ik was tevreden op mijn kleine meid
Diegene uit je profiel ?? Plaatje van een tink en juist een mooi klein maatje Crossbred is imo iets heel anders ...... echt geheel onterecht ingedeeld als zijnde crossbred. Zie ''tinkers'' op keuringen die minder tink zijn als zij.
hermes
Geplaatst: 20-05-10 14:44
Dat is in een ander stamboek Niet elk stamboek neemt het even nauw met rastypische kenmerken... Ik vind het juist goed dat een wat minder rastypische cob juist wel een mooie premie kan halen in een crossbred rubriek. Dat maakt een paard niet minder paard of minder leuk overigens
Dribbelkont
Geplaatst: 20-05-10 18:03
ja ze staat in mijn profiel
ze is inderdaad klein maar niet te klein voor tinker ze vonden haar te luxe en te ponyachtig
maar vinden jullie dan van haar? ben ik dan wel benieuwd naar omdat ik niet echt heel lang in tinker wereld zit
Dribbelkont
Geplaatst: 21-05-10 05:25
mensen ik heb wat doorelkaar gehaald
zoë is gekeurd als partbred niet als crossbred sorry
Silas (van Silas@bokt) werd door een of andere Amerikaan als veulen ook bestempeld als cross-bred. Kreeg de indruk dat hij toen het kruisen van verschillende types bedoelde.
Hulstje
Geplaatst: 25-05-10 12:44
Bij de ICS noemen ze alles wat dus geen cob is een crossbred. Mijn tinker was daar ook een crossbred, bij het NSvT werd ze ingedeeld als Vanner. Crossbred hoeft dus niet per definitie een kruising te betekenen.