[TI] manen stand veulens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie84

manen stand veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:29

de manen van mijn veulen (3 weken oud) beginnen nu een beetje te hangen. de krul word wat minders. Ze heeft nu al een kleine week een scheiding in het midden. betenkend dit dat ze een dubbele manen kam krijgt of kan dit nog op latere leeftijd veranderen

Het is de eerste keer dat ik een veulentje heb, en haar vader is tyco van de tukker en heeft een dubbele manen kam.

ikenindi

Re: manen stand veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:30

bij die van mij veranderd het nu nog steeds ( bijna 6 jaar ;) )...

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:33

ja mijn volwassen merrie heeft zn lange plukken ook wel af en toe aan de andere kant hangen. maar daarbij kun je wel zien door de onderste laag manen die korter zijn nog aan de juiste kant hangen

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:31

ben benieuwd wat er van de manen van oliver overblijven, hij is sinds ongeveer 2 weken, naar de klei, boven in groningen en blijft daar tot okt. samen met 18 andere enters en twenters.....
ben bang dat er niet veel overblijft.......

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:32

Het schijnt in ieder geval dat als je de manen een kant op invlecht je ze stimuleert om die kant op te groeien. Als je juist een dubbele manenkam wilt weet ik niet of daar nog trucjes voor zijn.
Ik denk wel dat je met zo'n jong paardje nog goed kans hebt dat het kan veranderen ten opzichte van wat het nu is.