Hij is iets te mager naar mijn zin , ruggegraat ligt iets boven op z'n rug en als hij in een bepaald bochtje staat kan ik z'n ribben zien.
Hij krijgt onbeperkt ruwvoer, staat momenteel op de wei en als ze 'savonds naar binnen gaan krijgt hij nog een plak hooi (waarvan de helft er 'sochtends vaak nog ligt omdat hij geen honger had) en een overvolle schep suikerarme muesli.
Hij loopt dus lekker buiten samen met Duncan maar die 2 lopen regelmatig zo samen te rennen en te spelen dat ze regelmatig gewoon bezweet zijn.
Momenteel doe ik weinig tot niets met Bowen omdat hij z'n beweging toch wel krijgt in het weiland. En met z'n net 3 jaar zie ik hem liever in het weiland lopen dan in de bak

Maar wat kan ik hem nu het beste bijvoeren dat hij een beetje dikker word ?
Ik ben namelijk bang dat in gewone brok teveel eiwitten en suiker zitten , maar hij heeft toch best wat energie nodig door het gedonderjaag in het weiland....
Merriebrok zit teveel eiwit in , met sportbrok ben ik bang dat hij door het weiland heen stuiterd en basisbrok zit denk ik weer te weinig in voor de energie die hij verbruikt

Woensdag komt ook de DA nog even langs voor gebitscontrole , dan weet ik tenminste zeker dat daar alles in orde is

Brok krijgt hij pas als ie op stal staat , dus hoef me niet druk te maken of Duncan het toevallig op eet
daar hou ik niet van... en als er nog een beetje een buik onder zou hangen bij hem ... had ik het ook niet zo'n punt gevonden , maar hij heeft ook bijna geen buik.