Graag een oproep aan alle hengstenhouders met goedgekeurde ICS hengsten van NL en België.
We hebben een email naar alle bekende emailadressen gestuurd met een uitnodiging voor de hengstenshow, maar helaas ontbreken er nog een deel emailadressen. Of er komen mails terug omdat het emailadres niet meer gebruikt wordt. Graag een mail sturen naar irish_cobs@hotmail.com als U interesse heeft om deel te nemen.
Iedere hengstenhouder met een goedgekeurde hengst in het ICS NL of België is van harte welkom.
Beste hengstenhouders,
ICS België zal op 17 april 2010 voor de eerste maal een hengstenshow organiseren.
Alle goedgekeurde hengsten van ICS België en ICS Nederland zijn van harte welkom.
We willen deze show organiseren om onze ICS goedgekeurde hengsten onder de aandacht te brengen. Men kan zijn/haar hengst onder het zadel, in de koets, in de lange lijnen of aan de hand voorbrengen.
Men krijgt 15 min de tijd per deelnemer om de hengst te presenteren.
Gelieve U op tijd klaar te maken.
De show zal doorgaan : De Breugelhoeve Weyerstraat 1 te Peer België.
Van 10u tot 17u.
De kosten zijn : 45 euro per hengst. ( inclusief stal met stro en water)
Graag het inschrijfgeld over te maken op de rekening van ICS België : 733-0433577-17
Met vermelding deelname hengstenshow en naam hengst.
We zouden graag een tekst en/of muziek ontvangen die wij tijdens uw optreden kunnen gebruiken. Het is leuk om zoveel mogelijk informatie van de hengst te hebben. Zodat wij dat kunnen voorlezen tijdens uw show.
Er komt ook een verslag met foto’s van deze show in de volgende editie van onze BICS.
U mag ook promotie materiaal afgeven bij onze promotiestand.
Er is mogelijkheid om de dag van tevoren aan te komen en met uw hengst in de Breugelhoeve te overnachten. Er is een wasplaats ter plaatse. Gelieve dit tijdig door te geven wat uw wensen zijn.
Inschrijven kan tot 10-04-2010.
Mocht U nog vragen hebben gelieve contact te nemen met Ummels-Kicken Jolanda.
Ik ben benieuwd welke hengsten er allemaal komen naar de hengstenshow! Leuk inititatief
irishcobje
Geplaatst: 31-03-10 09:21
als het goed is komen wij met onze hengst riba rovuna. is goed gekeurdt dit jaar in belgie .(met 142 punten)niet slecht voor een 3 jarige al zeg ik het zelf. zou eigenlijk ook naar schijndel komen maarja liep niet helemaal goed vandaar dat we besloten hadden om thuis te blijven met hem. nu krijgen we alsnog de gelegenheid om hem te kunnen laten zien.mits hij goed loopt natuurlijk. zijn ontzettend blij met deze kans want ben ontzettend trots op hem.
Hopelijk komt er vantevoren nog een lijst met deelnemers
Vasthi
Geplaatst: 31-03-10 15:38
Leuk! Helaas kan ik niet komen. 15 minuten per hengst lijkt me trouwens erg lang!
Sanne1975
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-10 17:09
Ik kan al een voorlopige lijst presenteren:
Kampioen 2010 Otis Kampioen 2009 Lexx van Tinkerstal-Foubert Maxx van Tinkerstal-Foubert Meadows Selwyn Meadows Brunno Black Shadow Jordy3 Riba Rovuna Laurenzo Meadows Brown Sugar Jaspher van her Drieshof Bootz Killarney van de Heesbeense Hoeve Tossy GoGo 2de hengst van Wim en Hetty Kanters Curran Zippo kampioen 2005 ( onder voor behoud)
Zoals U kunt zien hebben we al een mooi aantal hengsten die zich voor de show hebben aangemeld. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. We willen 25 plaatsen beschikbaar stellen. Als er nog mensen graag mee doen gelieve tijdig aan te melden.
MVG
Sanne1975
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-10 19:34
De promotiestand van ICS België zal aanwezig zijn. Eigenaren van alle goedgekeurde ICS dekhengsten van Nederland en België mogen promotie materiaal afgeven aan de promotiestand. Ze zullen alle hengsten promoten op alle beurzen en keuringen waar zij dit jaar aanwezig zijn. Mooie foto's zijn ook welkom voor het hengstenboek.
Er komt een verslag met foto's van de hengstenshow in onze volgende uitgave BICS. Belgisch club blad voor alle leden van ICS België. Dit boekje is ook los te koop.
U bent allen uitgenodigd om een kijkje te komen nemen op 17-04-2010 vanaf 10 uur.
Breugelhoeve Weyerstraat 1 3990 Peer. België.
desillies
Geplaatst: 31-03-10 19:50
Opbouwende kritiek;
15 minuten is misschien inderdaad wel wat lang voor één paard, dat is ruim 6 uur hengsten kijken zonder pauze gerekent, als er 25 zouden zijn. Zou het niet beter zijn om 10 minuten per paard te doen? Dat is ook gemakkelijker te vullen voor de eigenaar. Overigens denk ik dat het ook voor het publiek te lang is, je aandacht verslapt op een gegeven moment natuurlijk...
Vasthi
Geplaatst: 01-04-10 12:30
Mijn ervaring is ook dat de aandacht van het publiek voor de hengsten verslapt, zeker naarmate de dag vordert.
Niet alle hengstenhouders draaien een show in elkaar zoals Saskia van Chakotay en 15 minuten kijken naar een hengst die wat rondjes stapt of draaft verveeld heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel hoor.
frenia
Geplaatst: 01-04-10 12:36
die 15 minuten is wel incl binnenkomen, buitengaan enz dacht ik? ze volgen ook niet naadloos op elkaar natuurlijk
Laatst bijgewerkt door frenia op 01-04-10 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Ariebren
Geplaatst: 01-04-10 12:39
Zal wat voorbeelden noemen van tijden. Een premie keuring is 4 tot 5 minuten per paard. Een western reining pattern is 2 tot 3 minuten. Een dressuur proof op L, M niveau is 3 tot 5 minuten.
Dus zelfs 10 minuten volmaken lukt niet. Mits iemand een show inelkaar zet.
frangelica
Geplaatst: 01-04-10 12:45
ik twijfel nog ff 15 min vind ik best lang......en nog wat ongelukkige dag dan ben ik jarig....dus ff kijken...zou wel weer eens leuk zijn voor geronimo om te gaan...zou hem best onder zadel willen uit brengen maar beter niet.....met mijn rug ...is niet mooi voor foto`s jammer genoeg. dus ik denk er nog ff overna heb nog een paar dagen gelukkig.
Vasthi
Geplaatst: 01-04-10 12:49
Ik dacht (maar kan me vergissen, dus don't shoot me) dat het NSvT altijd 5 minuten per hengst aanhoudt. Inclusief binnenkomen en naar buitengaan. Als het niet naadloos aansluit dan moet dat niet afgaan van de tijd van de volgende hengst natuurlijk, maar met een strakke planning (volgende hengst die al klaarstaat en niet nog van het inrijterrein gehaald moet worden) voorkom je dit.
Sanne1975
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-10 17:55
Beste mensen,
We willen de hengstenhouders zoveel mogelijk tijd gunnen om hun hengsten goed voor te brengen. De meesten moeten van ver komen. We houden met binnen en buitengaan 15 min tijd voor iedere hengst. Maar als eigenaren liever kortere show voorbrengen is dat absoluut geen probleem. Je moet de 15 min niet volledig uitrijden, maar voor wie dat wilt mag dat. We begrijpen heel goed dat 15 min rijden of in de koets een hele prestatie is. Maar we willen graag ook het publiek voldoende laten zien.
We beginnen om 10u tot 17u met 1 grote en 1 kleine pauze.
Enkel in de pauze is het toegestaan om de hengsten in de stallen te bezoeken. Wie meer informatie wilt kan aan de promotiestand folders nemen of aan de eigenaar voor of na de show.
als het aan mij ligt ben ik erbij. ik moet ff wachten tot morgen of er iemand mee kan want kan wel alleen op pad maar ben altijd liever met twee. op me verjaardag weg zeg met me paard hee wat ik al niet voor me schatje over heb...lol
grid
Geplaatst: 03-04-10 22:49
Ik hoop dat ik kan komen kijken
frangelica
Geplaatst: 06-04-10 11:20
oke heb iemand om mee te gaan en heb auto moeten regelen. dat is gelukt. ben erbij...nu die ouwe nog ff wassen en wat verzinnen hoe voor te brengen pfff...word nog wat.
Helaas is dit net voor mijn trouwen. Is wel een heel leuk idee! Wie weet volgend jaar!
frangelica
Geplaatst: 13-04-10 12:37
heb wat in elkaar gezet....maar pfff....had ik vroeger bij dressuur proeven. ...en zie het voor me alles en dan ook alles gaat fout.....lol ag we zien wel (denk ik )
RozenhofAnne
Geplaatst: 13-04-10 13:39
HIHI
Leuk he een showtje in elkaar planten!!\\
Ik heb er nu 3 om te onthouden, pfff veel breinwerk!!