Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
butengeweun

Berichten: 3670
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:40

hier ook een western tink. Wordt alleen nooit mee getraint. I.v.m. kleine mormels.

Maar het is een heerlijke manier van rijden misschien toch maar weer eens op zoek gaan naar les waarvoor ik niet een uur met de trailer moet.

toch even 2 plaatjes zijn er niet zoveel van.

Afbeelding
Afbeelding

migo

Berichten: 221
Geregistreerd: 21-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:16

hoi tinkermuts;
dat zadel staat idd heel mooi bij hem.....en nu ga ik je ook nog in levende lijve zien.......standrit!!

renate85

Berichten: 2466
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:44

western recreatief ;)
Tinkie boomloos

Afbeelding

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:03

@ momo_lover: In Zwartewaal zit een westernstal, das toch niet zo ver van Rockanje af?

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 06:36

thanks winsel en migo
leuk he de sokkenrit.

hier gelukkig wel wat westernstallen in de buurt maar wel zo dat ik met de trailer moet.

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:09

Er zitten bij mij ook wat westernstallen in de buurt.
Maar heb ook precies hetzelfde als Tinkermuts.
Moet dan ook met de trailer.

Maar ik heb bij mij iemand op stal die erg goed kan rijden en al jaren in het vak zit.
Die helpt mij .. :D

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 09:38

ik moet ook iemand vinden die mij opweg gaat helpen.
Maar ook ik zie het niet zitten om chendo steeds in de trailer te parkeren. Vind hij zelf ook niet zo'n geslaagd idee denk ik :D

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:02

Als ik jou was zou ik Karel Bauer vragen chendo!

butengeweun

Berichten: 3670
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:33

waar in zwartewaal dan. weet er alleen 1 in oostvoorne maar die zijn mij wat te fanatiek.
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 18-03-10 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:40

ik heb toen de tijd sil naar de desbetreffende stal verhuisd
was ook tevens de enige die hengsten wilde stallen zonder een vermogen te vragen en weidegang te biedden ;)

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:47

momo_lover schreef:
waar in zwartewaal dan. weet er alleen 1 in oostvoorne maar die zijn mij wat te fanatiek.


Weet het adres niet, maar van de Groene Kruisweg langs het kanaal door Voorne richting Hellevoetsluis.
1ste afslag rechts, aan het einde van die weg op een T kruising zit nu Angelique Ferdinandus.
Ze heeft een website, die begint met wnl. dacht ik.

butengeweun

Berichten: 3670
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:52

maar geeft die ook lessen zonder dat je wetstrijden wilt gaan rijden. Dat is hier nog wel eens een probleem. Volgense mij had ik wel ooit die stal gehoort maar nam die toen geen klanten aan maar nu eerst maar even afwachten van de dracht. Iedergeval heel erg bedankt voor het adres zal hem onthouden

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:55

Alles bij Angelique is vrijblijvend.
Het enige wat je moet hebben is wel een stukje inzet om tot een resultaat te komen.
Anders is lesgeven heel geestdodend.

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:56

ik heb me suf gegoogled op karel bauer maar ik vind echt heel weinig.
Waar kan ik er meer over vinden?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:18

Ik heb een keer les gehad van Angelique, wou eens wat anders proberen en mocht op 1 van haar paarden.
Vond het een geweldige ervaring :j

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:46


_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 22:23

ben aan het zoeken en zoeken hahaha maar nog niks gevonden. Wel annemarie van der toorn haar website toevallig had ik daar van de week al eens zitten kijken, maar dan voor de monty roberts methode :)

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:31

ik zou een tijd geleden ook naar annemarie gaan maar helaas door omstandigheden werd dat geannuleerd en ik heb nog niet weer de mogelijkheid gezien en gehad om weer heen te gaan

de methode is erg goed

maar als je er echt verder in wil gaan ga er dan met de gedachte heen om de dingen die jij snapt en jij ook goed vind mee te pikken
als je de kans krijgt ga lessen bij verschillende mensen om daar gewoon de in jou ogen goede dingen uit te pikken
niet alles is geschikt voor ieder paard en iedere ruiter
;)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 01:11

Van karel vind ik het voordeel dat hij ook koudbloeden beleerd heeft. Zijn eigen paardje rijdt hij ook top. Anyway ben wel over hem te spreken als je iemand zoekt bij jou in de buurt. Er staat gewoon niet zoveel online over hem maar via Annemarie kan je altijd meer info verzoeken. Zijn beide super aardige mensen, weet niet of hij nog plek heeft voor nieuwe lesklanten.

Beetje kijken kan nooit kwaad. Leren van diverse mensen is goed, echter zou ik het niet teveel en te dicht op elkaar afwisselen want dat kan soms wat verwarrend zijn voor een paard en voor jezelf. De een doet het zus en de ander doet het zo.

migo

Berichten: 221
Geregistreerd: 21-01-08

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:28

Dat vond ik ook een voordeel van Jan Pieter....dat hij veel koudbloeden heeft beleerd...en daar pluk jij de vruchten weer van...succes met je zoektocht

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:44

Idd ze zijn toch anders met rijden die koudbloedjes. Voor mij zitten ze beiden te ver hier vandaan om steeds met trailer heen en weer te gaan.

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 21:50

rommulus schreef:
ik zou een tijd geleden ook naar annemarie gaan maar helaas door omstandigheden werd dat geannuleerd en ik heb nog niet weer de mogelijkheid gezien en gehad om weer heen te gaan

de methode is erg goed

maar als je er echt verder in wil gaan ga er dan met de gedachte heen om de dingen die jij snapt en jij ook goed vind mee te pikken
als je de kans krijgt ga lessen bij verschillende mensen om daar gewoon de in jou ogen goede dingen uit te pikken
niet alles is geschikt voor ieder paard en iedere ruiter
;)


Vind ik ook ;) Ik heb een mengel aan methodes en gebruik er een die past bij mij en mijn paard :)

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 21:51

Cheveyo schreef:
Idd ze zijn toch anders met rijden die koudbloedjes. Voor mij zitten ze beiden te ver hier vandaan om steeds met trailer heen en weer te gaan.


Ik zal eens gaan mailen :) bedankt!

Nog een vraagje, Mijn paard heeft nu een zadel wat past om hem te beleren. Dat is natuurlijk mooi, maar hij gaat een hoop groeien en doen en dan gaat deze weg.

Dan ga ik natuurlijk over op een western zadel. Ik zag er een van wintec, en dacht dat dat misschien wel handig is met een paard in de groei.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:07

Volgens mij kan je weinig verstellen aan die wintecs.
Ik weet wel dat ze bij Karel diverse westernzadels hebben, ze hebben toen ook een eigen passende voor de mijne gebruikt.
Mijn eigen zadel lag thuis namelijk. Hij rijdt ze western in met alleen een westernboomzadel meen ik, maar dat was een paar jaar terug dus voor de juiste en up-to-date info moet je even contact met hun opnemen.

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 01:39

Cheveyo schreef:
Volgens mij kan je weinig verstellen aan die wintecs.
Ik weet wel dat ze bij Karel diverse westernzadels hebben, ze hebben toen ook een eigen passende voor de mijne gebruikt.
Mijn eigen zadel lag thuis namelijk. Hij rijdt ze western in met alleen een westernboomzadel meen ik, maar dat was een paar jaar terug dus voor de juiste en up-to-date info moet je even contact met hun opnemen.


Ik heb een mail gestuurd naar annemarie. Aan de wintec kan je de boom verstellen. Dat scheelt al wel.
Maar hoe het bij de western variant is...

Boomloos vind ik helemaal niks. Heb het geprobeerd maar het ligt niet goed op mijn paardje.