[TI] Is hij nou gewoon niet verkoopbaar of is het een slechte...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Is hij nou gewoon niet verkoopbaar of is het een slechte...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 18:32

tijd van het jaar?

Ik heb Rino nou een maand op mp staan, en tot nu toe ernstig weinig reacties gehad op hem....
Ook staat hij op speurders, en heb een advertentie hier op bokt gezet (ga denk ik wel een nieuwe openen...)

Zal het aan hem liggen of ligt het nou echt aan de tijd van het jaar? Ik vraag nog niet eensde hoofdprijs,
dus of het daar aan ligt :?

Wie kan dit koppie nou weerstaan (blijkbaar iedereen _O- )
Afbeelding

Verder nog mensen last van dit probleem met vooral de jonge tinkers (jaarling/twenter)?

Als iemand verder nog iemand ideeen heeft van verkoops site's laat het maar weten!

Anoniem

Re: Is hij nou gewoon niet verkoopbaar of is het een slechte...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:39

Het maakt niet uit wat voor ras je hebt, er is nu eenmaal meer vraag naar paarden die oud genoeg zijn om er wat mee te doen of zelfs al rondom beleerd zijn.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:40

Het is erg lastig om je paarden te verkopen in deze tijd :j. Van het zomer ofzo gaat het vast weer beter.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:44

Ik ben geen Tinker kennen, maar zo op de foto's kan ik niks "slechts" ontdekken. Vind het zelf wel een grappig dier om te zien. Denk dat de markt gewoon erg slap is.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:45

ik vind zelf ook dat je zelfs een 3 jarige wat super zadelmak is nog niet verkocht krijgt,
het is denk ik zowiezo de tijd er niet voor,
dadelijk gaan de meeste paarden weer de wei op en dan krijg je ze meestal wel sneller verkocht.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:45

ik heb mijn paardje nu een week op bokt staan en ik word overspoeld met reacties. misschien ligt het aan de leeftijd?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:53

Mijn Tinkerhengstje van Juni 2009 heeft ruim een half jaar te koop gestaan, nooit niet echt serieuze reacties gehad op een paar na dan.. Maar zomaar op een dag kreeg, toen ik alle advertenties eigenlijk al verwijderd had, kreeg ik een telefoontje en een dag later was hij verkocht..

Het is inderdaad niet de tijd om een paard te verkopen.. :n
Wacht het gewoon rustig af, er komt heus wel iemand voor hem..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:01

Ik denk dat alles ook met vraagprijs te maken heeft... veel mensen willen toch nog te veel voor hun paard hebben. Wat dat betreft is het idd wel een 'slechte' tijd. Waar je twee jaar terug nog 2000 euro voor beurde is nu vaak maar de helft waard.
Ik heb net twee weken geleden mijn 'niet te verkopen' Merens verkocht. Een paard wat absoluut niet geschikt was om op MP te zetten omdat er maar heel weinig mensen geschikt waren voor dit paard vanwegen zijn trauma. Toch had ik direct al meerdere liefhebbers en hoewel de een na de ander afviel heb ik hem uiteindelijk nog binnen een paar weken verkocht.
Maar... ik heb er maar de helft voor gebeurt dan wat ik zelf voor hem betaald had! (nu had ik te veel betaald voor hem zoals hij was toen ik hem kocht, maar degene die hem van mij kocht kreeg een veel beter paard. Daar waar ik nog een giga gok nam, was het voor de huidige koper al geen gok meer of het goed kwam. alleen nog maar hoe lang het zou duren)
Ik bedoel hier maar mee te zeggen dat je dus soms prioriteiten moet stellen. Hogere vraagprijs had ik kunnen doen maar dan had ik hem waarschijnlijk nu nog op stal gehad en over een paar maanden nog. Dan was ik het verschil al wel aan hooi en weidehuur kwijt geweest.

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:06

Same here..
Tijd van het jaar, redelijk verzadigde markt en lege portemonnee's ;-) Ik weiger daarentegen om m'n veulens voor spotprijzen te gaan verkopen. De echte liefhebber betaalt wel voor kwaliteit.

Ik heb ook al een tijdje een bloedmooi hengstveulen te koop staan. Er is geen interesse voor. Uit ervaring weet ik dat vandaag of morgen idd een echte liefhebber langs komt :-)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:06

Je zit indd niet echt in de goede tijd van de verkoop van paarden. Denk ook wel dat sommige mensen indd nog steeds de hoofdprijs voor hun paard willen hebben. Ook hangt het ervan af wat ze zoeken, een jaarling kun je nog niks mee, denk dat paarden van 3/4 jaar sneller verkopen dan een jaarling. Ik zou het nog even afwachten, als er geen haast bij is iig ;)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:10

Ik denk dat het een combinatie is van tijd en geld. Het is geen goede tijd nu en de paardenhandel ligt sowieso op zijn gat. Daarnaast worden tinkers imo vaak veeel te duur betaald (ik weet niet wat jouw vraagprijs is hoor, maar zie soms prijzen voorbij komen, een gewone grappige driejarige met gas en rem voor 4 a 5000 euro 8)7 ) en kunnen mensen voor hun budget nu veel meer paard kopen dan een jaar geleden. Dus als je dan voor bedrag A kunt kiezen tussen een leuk jong paardje waar alle knoppen nog opgezet moeten worden of een gewoon leuk htk-paard waar je zo mee wegrijdt, dan is de keuze vaak snel gemaakt.

Misschien nog een tip: Maak mooie duidelijke foto's, standfoto, bewegingsfoto, paard netjes gewassen en verzorgd. Toont toch heel anders en geeft veel meer info dan bv gewoon een hoofdfoto. Of, als hij niet in de weg staat, en hij is er oud genoeg voor, rijdt hem tegen die tijd in en bied hem dan aan. En het wordt vast wel beter hoor, als het voorjaar inzet.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:14

Als je't je kunt veroorloven om het paard te laten lopen tot betere tijden dan kun je dat overwegen. Maar niet iedereen heeft die luxe ;)
Niet voor niets komen er ook zoveel paarden te koop momenteel.
En een jaarling 'laten lopen' betekent ook dat je er toch tijd en energie in moet gaan steken wil je over 3 jaar een verkoopbaar paard hebben, want zonder aandacht op een wei knikkeren is dan ook geen optie, je zult er dan toch op z'n minst tijd aan opvoeding in moeten steken en als ze eenmaal 4 geweest zijn willen de meesten ook dat ze zadelmak en ingereden zijn. Allemaal extra tijd dus geld wat je er in steekt en wat je zelden tot nooit betaald krijgt.
Moet je dus willen én je kunnen veroorloven...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:14

ik denk dat het misschien ook te maken heeft met het feit dat het geen volle tinker is? maar iets van appaloosa er doorheen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:16

Daarnaast... als ik een paard koop wil ik hem ook direct mee hebben en niet tot april wachten. Dat staat wel in de advertentie, kan dus ook nog wel een drempel zijn. Daarbij is hij ook nog hengst.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:19

ik krijg mijn pony's ook niet makkelijk verkocht. Mensen willen ze dan wel maar het liefst nog minder betalen dan een maand onderhoud (en dat terwijl je al helemaal niet veel vraagt en ook nog berreid bent om erover te praten). Ze bieden vanalles aan een goed tehuis etc en hebben dan ineens de illusie niet meer voor het dier te hoeven betalen oid. Als ik een paardje leuk vind en voor mezelf zou kopen zou ik ook berreid zijn een redelijke prijs te betalen, anders is het natuurlijk als de huidige eigenaar niet goed op het paardje geled hebt en het een opvanger wordt.
Maar ze nou zelf een paardje wat bereden is, de tandarts gezien heeft, bij de osteopaat is geweest, netjes bekapt is enz is toch meer waar als de boden van 100 tot 500 euro die ik krijg. En als iemand dan eens een redelijk bod doet dan reageren ze niet.

Wat me opvalt is dat mensen met goedkope paardjes ook vaak makkelijker zijn, als een waar ze echt een tijdje voor moeten hebben sparen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:20

Inderdaad is de foto van levensbelang als je een paard wilt kopen. Als ik soms zie wat een uit de klei getrokken foto's mensen durven plaatsen. Was en toiletteer je paard en zet hem er op z'n gunstigst op zodat mensen gepakt worden door het plaatje. Ik ben in het geval van de tinker van TS van geen van de foto's onder de indruk en 't paard spreekt me op geen enkele foto aan, sorry.
Verder helpt het niet dat hij nog hengst is... gemiddeld is een tinker een 'recreatiepaard' en dan wil men een merrie of ruin. Het gedoe en de kosten en 't risico van ruinen wil de gemiddelde recreant niet en gaat dus op zoek naar een ruin. Zeker met zo'n 2 jarige die 'mannetje' wordt en dus ook niet meer zomaar overal in pension te zetten is wordt het er niet makkelijker op.
Ook iets om in je achterhoofd te houden dus...

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:21

toot schreef:
ik heb mijn paardje nu een week op bokt staan en ik word overspoeld met reacties. misschien ligt het aan de leeftijd?

Ik denk ook dat het te maken heeft met de prijs;)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:21

Ach de hele handel of het nou paarden zijn of autos alles ligt op zn kont, je komt het alleen kwijt als je het voor niks weg doet

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:25

Evelijn schreef:
Daarnaast... als ik een paard koop wil ik hem ook direct mee hebben en niet tot april wachten. Dat staat wel in de advertentie, kan dus ook nog wel een drempel zijn. Daarbij is hij ook nog hengst.

Ik kan me niet voorstellen dat dat een reden is! Ik heb niet bewust gekozen voor een paard dat niet direcht komen kan, maar het is toevallig zo uit gekomen, en als je hem echt leuk vind en hebben wil kan je die paar maanden ook nog wel wachten. Die van mij komt pas in Augustus o.i.d. En het voordeel met tot April wachten is dat ze dan het land op kunnen (= meestal goedkoper dan stalling)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:29

De markt is waardeloos, en zeker met jonge paarden. Ik ben dolblij dat ik mijn pony binnen een week heb kunnen verkopen in deze tijden.. :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:31

ja als het paard je aanspreekt denk ik dat tot april nog de minste reden is om het niet te doen. Castreren zou idd ook nog eens een goede zijn, veel mensen durven dat liever niet zelf aan en willen graag dat het dier al geruind is.

Overigens ben ik zelf op zoek naar een gezelschapspaardje, kan dus wat ouder of niet meer geschikt voor de sport, voor een 3 a 400 euro (simpelweg omdat ik niet meer wil/kan uitgeven voor een maatje, en of dat nou een pony is of een grote waar af en toe mee gereden kan worden is voor mij van onderschikt belang) en ik word ook overspoeld door reacties. Ik zie die 3-400 euro ook meer symbolisch, ik bied een heerlijke en eerlijke plek voor een paard wat anders misschien de frikandellen in zou moeten, want hoe krijg je een 19-jarige of paard met een lichte blessure verkocht in deze tijd.. Dan heb je dus nog mensen die voor hun manke kruk nog 1500 euro willen. Daar heb ik ook een gezond jong recreatiepaard voor hoor :D En als mensen die 3-400 euro dat dan een belachelijk bedrag vinden ook goed, tis graag of niet hoor :D Ben inmiddels in ieder geval over een heel fijn wat ouder paardje in gesprek.
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 22-02-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:33

Ik merk ook dat op internet elke keer paarden te koop staan waar bij staat: prijs verlaagd, moet nu echt weg.
Ze krijgen het gewoon niet verkocht.

Ik wil later een tinker. En ik vind die van jouw echt super gaaf. :D Als ik dus een plekje had en het geld zou ik zeker langskomen. Volgensmij heeft het niks met je tinker te maken.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:38

randie schreef:
ik denk dat het misschien ook te maken heeft met het feit dat het geen volle tinker is? maar iets van appaloosa er doorheen.

Paardje is wel degelijk een volle tinker, het appaloosa gen, met name varnish roan variant komt ook voor bij tinkers. papa is kampioen jonge hengsten NSvT, ICS goedgekeurd en moeder is reserve Nederlands kampioen NSvT.

Tis gewoon echt een slechte tijd Angelique... Ligt niet aan Rinootje, want die is echt super lief en ook mooi.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:40

Ja paardje an sich lijkt me ook niets mis mee hoor..

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 19:52

Iedereen bedankt voor de reacties ;)

Ik las ergens dat mijn tinkertje geen echte tinker is? Hier moet ik wel even op reageren, aangezien hij wel degelijk een tinker is met tinkermoeder en tinkervader ;) Hij heeft appaloossa kenmerken, dat klopt, maar tinkers heb je in alle soorten kleuren en maten. Zelfs met appaloossa kenmerken (zoals zijn paps en oma).

Helaas kan ik geen betere/schonere foto's maken van hem aangezien hij in de opfok staat (nu in een groepsstal), en ik denk niet dat ze daar erg blij zullen zijn met mij als ik vraag of ik hem even mag wassen, uithalen oid ivm onrust in de koppel waar hij nu bij staat. Hij is nu 1 jaar en 5 maanden oud, dus qua bouw is hij nog totaal niet kloppend en ook niet erg mooi voor op een foto ook al zou hij schoon en mooi geborsteld zijn. De foto's die er staan lijken me een duidelijk beeld geven van hoe hij eruitziet.

Het is een mondelinge afspraak die ik met de eigenaresse van de opfok gemaakt heb over de tijd dat ik hem in de opfok wou hebben, en in april is dat een jaar (en ik wou hem daar voor een jaar hebben). Ik denk dat, mochten er geinteresseerden zijn, hij misschien met goed overleg eerder weg zou mogen bij de opfok als ze hem eerder willen hebben. En inderdaad wat koenlover vermeld had ik zelf ook wel het idee dat april wel aantrekkelijk zou klinken aangezien dan de paarden de weides weer op kunnen.

Ik blijf wel rustig afwachten, meer kan ik ook niet doen. Er zal vast wel een goed baasje voor hem komen die hem helemaal geweldig vind *D

@teuntje111: de "titels" van paps en mams had ik er ook hier niet bijgezet, aangezien mensen dan helemaal gaan denken dat hij hoog aan de prijs zal zijn, terwijl dat dus absoluut niet zo is :P En ja Rinootje is zeker een lieverdje ;)
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 22-02-10 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt