Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zomer09 schreef:Ik ben sinds één week de trotse eigenaar van een prachtige tinkerruin van bijna 7 jaar.
Nu nog een adel voor deze brede jongen. Ik schat dat hij een boombreedte heeft van 35 á 36 (fit 5 á 6) Er moet nog iemand komen meten.Maar wie....eerst weten wat ik wil / moet hebben voordat er iemand komt die het toch niet heeft.
Nou lees ik veel over massimo zadels. Ik heb een paar keer op een fryso dressuur zadel gereden en vond dat heerlijk zitten.
Weet iemand hoe een massimo zadel zit? Ook een diepe zit/ Heeft iemand nog andere tips behalve het laten maken van een zadel?
lucca schreef:Ik heb de dressuur type 2 en ben erg tevreden (boommaat 39). Echt een super zadel, maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk en ook voor elk paard weer anders. De massimo's zijn speciaal ontwikkeld voor tinkers. Ze zijn in ieder geval niet te lang voor op de toch wat kortere tinker rug.
) Wordt hier wel op gelet door de zadelpassers? En ben ik echt de enige met zo'n moeilijk geval?
)