[TI] Tinker verkopen, tips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fiorile

Tinker verkopen, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 00:25

Ik wil mijn lieve tinkermerrie verkopen. Weet alleen niet zo goed hoe ik het moet gaan aanpakken. Ik heb haar nu 7 jaar en vind het erg moeilijk om afscheid van haar te gaan nemen. Punt is dat ik een andere weg ben ingeslagen en op een heel ander ras ben gevallen. Aangezien het niet mogelijk is om 2 paarden te houden moet ik een keuze maken. Ik heb nu een superpaardje, ze is braaf (kan mijn dochter van 10 op haar in het bos laten rijden, vanzelfsprekend met iemand erbij), schitterend om te zien (krijg vaak oh's en ah's) en gehoorzaam (ik kan inmiddels met haar lezen en schrijven). Haar op marktplaats zetten heb ik moeite mee. Ben bang dat ik er het verkeerde publiek mee trek.
Heeft iemand tips/ervaring met het verkopen van zijn/haar tinker?

Nuage

Re: Tinker verkopen, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:58

Je kunt haar op bokt ook te koop zetten.
Andere opties zijn haar via een andere stal te koop zetten. Dat doen veel stallen voor particulieren.
Ik hou liever zelf alles in de hand. Waarom heb je moeite met Marktplaats?

Ben wel benieuwd naar je merrie nu! Heb je foto's?

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 09:20

Nuage: je hebt PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:27

Ik begrijp niet waarom je moeite hebt met marktplaats. Marktplaats is toch dé site waar veel potentiële kopers gaan kijken.
Vooral voor paarden met een recreatief doel.

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:44

Ik heb ons paard ook via marktplaats gekocht en ik denk dat je een groot publiek bereikt. Garanties over een goede plek krijg je nooit ook niet via een handelstal of via bokt. Wel belangrijk is het denk ik om goed duidelijk te vertellen wat jou paard fijn vind en waar hij goed in is en ook de kopende partij goed te bevragen. Wat willen ze, voor wie kopen ze het paard,en als je het paard zelf brengt zie je ook waar die terecht komt. In het koopcontract kan je ook een clausule zetten dat je bij eventuele verkoop als eerste de mogelijkheid moet krijgen om em terug te kopen. Zo bereid je denk ik de verkoop het beste voor.
Succes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:03

Ik zou haar gewoon op marktplaats zetten, maar wel duidelijk ook de negatieve kanten erbij vermelden (zet er bijvoorbeeld bij dat ze te sterk ik voor kinderen, op die manier voorkom je dat mensen komen kijken voor een lieve kinderpony en heb je dus weer meer kans op een goede baas waar het mee klikt)
En ik zou de vraagprijs niet te laag houden. Liever iets hoger zelfs. Een echte tinker-liefhebber zal dat er wel voor betalen, maar handelsstallen en maneges zul je dan niet tegenkomen, die zoeken paarden waar nog geld aan te verdienen is.

Edit, ik heb mijn tink ook via marktplaats gevonden trouwens :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 09-11-09 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:04

Mijn paard is ook via MP verkocht, en heeft een super plek gekregen.... Mensen komen immers kijken, en als je geen goed gevoel over de kijkers hebt doe je het toch niet?

De uiteindelijke keuze ligt namelijk bij jou ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:09

Welk verkoopkanaal je ook gebruikt, de uiteindelijke kopers moeten toch eerst langs jou ;)

Het is dus zaak zoveel mogelijk potentiele kopers te bereiken met je advertentie en vervolgens een schifting te maken op basis van je gevoel bij een reactie (per mail of telefonisch), daarna kun je dan ook nog nee-verkopen als iemand je in real life niet bevalt..

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:12

Ik heb mijn 2 paardjes ook van marktplaats en heb ook weleens een paardje verkocht via marktplaats Maar bij die mensen die kwamen kijken had ik toen geen goed gevoel bij en is ook niet door gegaan uiteindelijk.
Je maakt altijd zelf de keuze naar wie je paardje weg doet het blijft altijd moeilijk.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 10:12

Dank voor jullie reakties. Ik wacht nog even mijn bijrijdster af, want die wil haar graag kopen, maar heeft de financiele middelen waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk ga ik haar dan toch op MP en bokt zetten....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:14

Kun je dan niet met je bijrijdster afspreken dat ze haar mag leasen totdat ze het geld heeft om dr te kopen? Dus gewoon de stalling, smid en voer laten betalen..

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 10:21

Hmm, het zit iets gecompliceerder helaas. Ze moet de stalling dan nog zoeken, want bij ons op stal mag niet uitgebreid worden helaas. Daarnaast ben ik zelf bezig met een ander paardje die ik uiteindelijk ook zal moeten betalen. Dus nog veel denkwerk...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:30

ik heb 2 van mijn tinkers van bokt (boyan en bries) en 1 van marktplaats (bonita), 1 kruissinkje (willy) van marktplaats, mijn overleden paard (kato) kwam van een koudbloed-forum

Ik heb zelf ook geen moeite met Marktplaats, vind het een fijne site om paarden te zoeken. Heb Willy ook op marktplaats gehad, verkocht ook, maar toch weer teruggekocht, omdat ze op haar nieuwe stek niet kon aarden en het kindje waarvoor ze was ging bijten :=

Als je zelf een "veeleisende" advertentie neerzet, dan trek je geen vervelend publiek aan. Tuurlijk krijg je handelaren die 500 euro bieden, maar dat hou je altijd.. ook op Bokt overigens ;)

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:06

ik had eerst ook dezelfde vooroordelen over marktplaats, om ons veulen te verkopen, uiteindelijk de knoop doorgehakt om hem wel op marktplaats te zetten, ondanks dat hij nog niet verkocht is vallen de (enkele) reacties 100% mee, achteraf spijt dat ik hem niet eerder op marktplaats heb gezet, misschien had hij dan nu al een goede eigenaar gevonden, maar wat niet is kan nog komen

succes

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:12

Ze staat erop!

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:55

Ik heb even gespiekt en ze is prachtig! Het is dat ik al een paard heb, maar anders :9

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:04

Carlien1 schreef:
Ik heb even gespiekt en ze is prachtig! Het is dat ik al een paard heb, maar anders :9

Dank je :o
Maar Potter is ook leuk hoor!

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:53

nou ben ik ook benieuwd, wat is de verkooplink, dan kunnen we even spieken....

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:06

Jammer dat je Kayl verkoopt! Hopelijk heeft Karin nog de middelen om haar te kopen, en anders gewoon een superbaasje.

Edit: Ga je der niet op bokt zetten?