[TI] Welke hoefschoenen voor tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Welke hoefschoenen voor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 19:17

Sinds een tijdje staat onze 3jarige tinkerruin voor de wagen. Al snel werd duidelijk dat zijn hoeven het vele lopen op asfalt niet gaan trekken, en zijn we dus op zoek naar hoefschoenen.
Mij werden de Renegades aangeraden, maar die zijn helaas te klein voor zijn flinke tinkervoeten.
Ook ben ik bang dat het met zijn sokken misschien niet lekker gaat zitten, of gaat schuren.
Is er iemand onder jullie die ervaring heeft met hoefschoenen bij een tinker, en zoja, met welke?
Alvast bedankt! ;)

8nnemiek

Re: Welke hoefschoenen voor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:59

Ik heb ooit eens naar hoefschoenen gegeken voor mijn tink, maar uiteindelijk was het toch niet nodig.. Maar ik kwam uit bij Easyboots. Die zijn van achteren niet zo hoog, zodat je ruimte genoeg hebt voor de sokken :) Hoe ver de maten gaan weet ik niet precies, maar mijn tink heeft sowieso niet zo'n grote voeten voor een tinker, dus die past wel in easyboots. Ze zijn ook nog eens niet zo gek duur, dus het zou geen ramp zijn als ze toch niet perfect blijken te passen.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:03

Wij hebben voor Joey de hoefschoenen van Marquis.
Voor de voorhoeven maat 4 en voor de achterhoeven maat 3.
Je zet de hoeven op een A4-tje trekt er met de pen een lijntje om de hoef heen..... zet op het a4-tje welke hoef het is en ze sturen je de goede maat op.

Voordelen: Gaat prima met de sokken.
Onderdelen zijn apart te vervangen.
Ze hebben een prima service, als een onderdeel niet goed werkt...... sturen ze gewoon andere (kosteloos in ons geval)

Wij zijn tevreden.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 17:34

Janine, zijn ze nooit uitgegaan onderweg? En die luchtkamers, werkt dat wel handig? Moet misschien maar eens langskomen om te kijken... :P

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:42

Ik zal mijn stalgenoot/bekapper/vriendin haar site eens aanraden. Zij gebruikt zelf hoefschoenen voor haar tinker, en zij weet er behoorlijk wat vanaf. Ze verkoopt ze ook.

Haar site is: http://www.hoef-verzorging.nl/ en bij producten staan haar hoefschoenen plus uitgebreid uitleg.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 19:01

Dankjewel Angeliekje, daar heb ik wel wat aan! ;)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:16

Graag gedaan ;)

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:36

grrr schreef:
Janine, zijn ze nooit uitgegaan onderweg? En die luchtkamers, werkt dat wel handig? Moet misschien maar eens langskomen om te kijken... :P

Nee uitgaan doen ze niet, nou moet ik zeggen dat wij Joey nooit laten galopperen met schoenen aan, ik doe ze in't bos altijd uit.
Maar die luchtkamers werken prima, handig omdat hoeven nooit 1 dag 't zelfde zijn.
Ze groeien toch tussen de bekappingen door.

En komen kijken is altijd goed hoor.
Dan neem je jouw paardjes lekker mee..... gaan we hier in de buurt een mooi ritje maken.
Altijd welkom.