Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Conditie moet je opbouwen, dat krijg je er niet bij cadeau
Jij kan ook niet zonder trainen een marathon lopen. 
Zweten is niet zozeer een teken van vermoeidheid, maar vooral een hele handige manier om warmte kwijt te raken. Het zweet verdampt op de huid, waardoor die afkoelt. Natuurlijk heb je zweten en zweten. Een paard mag best zweten, maar als je hem van top tot teen in het schuim jaagt, dan zou je iets rustiger aan kunnen doen

)
Ariebren schreef:Voor de kar.
Stoombootjes, draven op je gemakje met de kar aan de strengen.
Dit heeft echt niets met conditie te maken. Wees blij dat hij zweet en zijn warmte kwijt kan en net wat Janet zegt, gewoon even afspoelen na het werk en goed op adem stappen.
)
.
Marieke_K schreef:Hoeveel draaf of galoppeer je met buitenrijden? Er zit een verschil tussen fanatiek in de bak trainen waarbij je heel veel vraagt in een korte tijd en lange afstanden rijden. Een sprinter traint ook anders dan een marathonloper. Ik train vooral dressuurgericht, van Stef hoef ik geen 3 uur lange bosrit te vragen, dat is voor hem vermoeiender dan 20 minuten galopperen in de bak.
Zweten doet Stef ook vrij snel, ben ik alleen maar blij om, dan krijgt het het iig niet te warm
frenia schreef:gezien het feit dat je hem toch behoorlijk vaak en regelmatig rijd, heb ik het vermoeden dat het niet zozeer een conditie probleem is, maar dat je de oorzaak elders moet zoeken, bv bij ziekte of voeding die niet optimaal is
al is het wel zo dat ze heel wat sneller en meer zweten dan "gewone" paarden!