[TI] z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 08:45

z
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-04-23 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Re: spullen aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:06

denk hetzelfde als voor een ander paard toch... Maakt toch niet uit of het een tinker is of niet lijkt mij...

Wel leuk dat je je eigen tinker krijgt, gefeliciteerd en welkom hier :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:14

Even denken wat ik verder nog in mijn kast heb liggen..
Dekens niet in ieder geval, tinkers kunnen prima zonder deken het hele jaar door buiten staan :)

Ik heb ipv een gewoon halster, een touwhalster. Niet om vast te zetten, maar om te wandelen en grondwerk. Ik vind dat wat fijner dan een normaal halster..
Verder veel potjes en tubes en flesjes; zilvershampoo, cowboy magic yellow out (shampoo voor witte vacht/manen/staart), cowboy magic detangler (goede anti-klit), zonnebrand-creme van zwitsal voor de roze neus, after sun, vliegenspray, uiercreme, anti-bijt (die van mij knaagde wel eens aan de staldeur), anti-jeuk.. maar ik heb verder geen hoevenvet of teer, das niet goed..
Verder heb ik in mijn poetskist ook nog een hoevenvijl om brokkels weg te vijlen,
EasyShower (draagbare douche, voor warm of koud water, als je geen wasplaats hebt)
Gieter, om het hooi nat te maken
Opvouwbare regenjas (is me al vaker gebeurd, dat ik op wei stond en t begon opeens te stortregenen!)

Dat was t volgens mij wel zo'n beetje ^^

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:24

[z
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-04-23 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:44

Enne ik heb altijd een grote tube Calendula creme liggen voor wondjes. Ook zinkzalf voor mokplekjes en een flesje alcohol.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:49

ik ben ook niet zo van de potjes en smeerseltjes, maar wat ik wel heb is een grote fles anti-klit. Verder betadinespray voor evt. wondjes.

Heeft hij een witte neus? Zonnebrandcreme P20 is met afstand de beste voor de neus omdat je dat maar 1 x per dag hoeft te smeren. Andere zonnebrandcreme moet om de 2 uur en dat red je niet!

Verder maak ik altijd vlechten in de manen en dat doe ik met pektouw want dat is beter voor het haar dan elastiekjes.

Mijn tinker krijgt geen brok maar daarvoor geef ik vitamines bj (pavo vital brokjes) en daarvoor heb ik dus een voerbakje.

Koop geen beenbeschermers; ik heb me klem gezocht naar passende en uiteindelijk gebruik ik ze nooit.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:30

ik heb: borstels, hoevenkrabber, hoefvijl en hoefstandaard, reflectiedeken voor met rijden, en reflectiestaartding en reflectie borsttuig, zadel, hoofdstel, 2 halsters, 2 halstertouwen (je zal maar net zien dat er 1 kapot gaat), bbp, longeerlijnen (ook weer 2 :o ), van die hoefdingen die je nat kunt maken dat de hoeven langer nat blijven als het zo droog weer is..., antiklit, aloevera icm teatreagel, uierzalf, levertraanzalf, thermometer (handig om regelmatig temp van je paard te meten, dan weet je wat ze normaal heeft en weet je geluijk wanneer ze koorts heeft!)

edit: schaar is ook handig, en voerton voor brok evt.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:40

heb ook nog een zweetdeken voor de koude dagen, als ik gereden heb en een stuk terug moet lopen naar de stal krijgen ze even een zweetdeken op.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:42

ik vind een deken echt niet nodig als je niet scheert.

diesels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:53

Ik vind een voorraadje groene leem ook nooit weg :)

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:29

En ik heb altijd een paar oude handdoeken liggen en een zweetmes voor na het 'douchen' als het erg warm is.
En iets van ledervet of lederolie om je zadel en hoofdstel af en toe in te vetten. Met een kwastje of een oud doekje/lapje.
Aardappelschilmesje om touwen van stro/hooibalen door te snijden.
Goed afsluitbaar bakje ofzo voor paardensnoepjes o.i.d. in verband met muizen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:35

In de Bokt Wiki kan je erg veel informatie vinden over wat je allemaal nodig hebt voor een paard, daarom hier een slotje.